Ист.: эпиграфические: Répertoire d’épigraphie sémitique/Publ. par la Commission du «Corus inscriptionum semiticarum». P., 1935. T. 6. P. 393–405 [RES 3943, 3945]; Ryckmans G. Inscriptions sud-arabes: 10e série//Le Muséon. 1953. Vol. 66. P. 284–303 [Ry 507, 508]; CIS 4. 1911. T. 2. P. 3–4 [CIH 363]; Jamme A. Sabaean Inscriptions from Maram Bilqîs (Mârib). Baltimore, 1962. P. 76–83, 86–87, 136–138 [Ja 577, 579, 635]; Müller W. W. Das Ende des antiken Königreichs aramaut: Die sabäische Inschrift Schreyer-Geukens=Iryani 32//Al-Hudhud: FS M. Höfner zum 80. Geburtstag/Hrsg. R. G. Stiegner. Graz, 1981. S. 225–256 [Ir 32]; Бауэр Г. М., Лундин А. Г. Эпиграфич. памятники древнего Йемена: Мат-лы экспедиции П. А. Грязневича, 1970–1971 гг. СПб., 1998. С. 116–117. Фото 245 а-ж, 246 [RES 3022=M 247=Gr 313]; прочие: Strabo. Geogr. XVI 4. 24; Plin. Sen. Natur. hist. VI 160; Ptolem. Geogr. VI 7. 29, 37; Абу Йусуф Йа‘куб б. Ибрахим ал-Куфи. Китаб ал-Харадж/Пер. с араб. и коммент.: А. Э. Шмидт; супракоммент. к пер.: А. С. Боголюбов; подгот. к изд., вступ. ст. и указ.: А. А. Хисматулин. СПб., 2001. С. 116, 125–131, 149–150, 217, 236; Jacut’s geographisches Wörterbuch/Hrsg. F. Wüstenfeld. Lpz., 1869. Bd. 4. S. 751–759 (см. также библиогр. к ст. Награнские мученики). Лит.: Pigulevskaja N. Les rapports sociaux à Nedjrn au début du VIe siècle de l " ère chrétienne//JESHO. 1960. Vol. 3. N 2. P. 113-130; 1961. Vol. 4. N 1. P. 1-14; Fiey J.-M. Assyrie chrétienne. Beyrouth, 1968. Vol. 3. P. 226-230; Shah î d I. Byzantium in South Arabia//DOP. 1979. Vol. 33. P. 23-94; idem. Najrn//EI. Vol. 7. P. 871-872; al-Scheiba A. H. Die Ortsnamen in den altsüdarabischen Inschriften: (Mit d. Versuch ihrer Identifizierung u. Lokalisierung): Diss. Marburg; Lahn, 1982. S. 75, 104, 144; Пиотровский М. Б. Южная Аравия в раннее средневековье: Становление средневек. общества. М., 1985. С. 21-27, 106-111, 154-167, 178-180; B faq h M. ‘A. L " unification du Yémen antique: La lutte entre Saba " , imyar et le aramawt du Ier au IIIe siècle de l " ère chrétienne.

http://pravenc.ru/text/2564594.html

Помимо Амма и божественной четы Анбая и Хаукам в пантеон К. входили богини Зат-Захран (    ), Зат-Рахбан (  ), Зат-Сант (  ), Уззайан (  ), отождествляемая с араб. аль-Уззой, и Асират, имевшая общее происхождение с западносемит. Ашерой. Для обозначения последних 3 в надписях нередко использовались термины муж. рода:   (бог),   (господин),   (хозяин), что, вероятно, указывает на их андрогинную природу. В К. отмечен культ «дочерей бога» (  ), к-рых Лундин пытался отождествить с упоминаемой в Коране (53. 19-23) триадой, включавшей богинь аль-Лат, аль-Уззу и Манат, считавшихся у мекканских язычников дочерьми Аллаха ( Лундин. 1975). Однако К. Ж. Робен убедительно показал, что данная гипотеза недостаточно обоснована (так,   нигде не включается в число  ) и что эта триада принадлежит к особому классу второстепенных божеств. Ист.: Avanzini A. Corpus of South Arabian Inscriptions I-III: Qatabanic, Marginal Qatabanic, Awsanite Inscriptions. Pisa, 2004. (Arabia antica; 2); Beeston A. F. L. Qahtan: Studies in Old South Arabian Epigraphy. L., 1959. Fasc. 1: The Mercantile Code of Qataban; 1971. Fasc. 2: The Labakh Texts: (With addenda to «The Mercantile Code of Qataban»); Bron Fr. L " inscription qatabanite de la porte nord de Timna‘//Michael: Historical, Epigraphical and Biblical Studies in Honor of Prof. M. Heltzer/Ed. Y. Avishur, R. Deutsch. Tel Aviv; Jaffa, 1999. P. 69-74; Plin. Sen. Natur. hist. XII 14. 63-64; 15. 68; 19. 88-92; Theophr. Hist. plant. IX 4. 2; Strabo. Geogr. XVI 4. 2-4. Лит.: Phillips W. Qataban and Sheba: Exploring the Ancient Kingdom of the Biblical Spice Routes of Arabia. N. Y., 1955; Bowen R. L., Albright F. P. Archaeological Discoveries in South Arabia. Baltimore, 1958; Cleveland R. L. An Ancient South Arabian Necropolis: Objects from the Second Campaign (1951) in the Timna‘ Cemetery. Baltimore, 1965; Van Beek G. W. Hajar Bin Humeid: Investigations at a Pre-Islamic Site in South Arabia. Baltimore, 1969; Beeston A. F. L. Pliny " s Gebbanitae//Proc. of the 5th Seminar for Arabian Studies.

http://pravenc.ru/text/1681347.html

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла Содержание КАХЕТИ [груз. , от имени одного из легендарных прародителей грузин - Кахоса, сына груз. праотца Картлоса], историческая провинция в Вост. Грузии; княжество (VIII-X вв.); царство (ок. 1020-1104/05, 1466-1762). География К. охватывает бассейны рек Иори и Алазани. В различные периоды границы К. менялись. Как историко-географическая провинция К. сформировалась не позднее античной эпохи. В раннеэллинистический период в К., которая охватывала земли в верхнем течении рек Иори и Алазани (провинции Эрцо (), Тианети () и окрестности города-крепости Уджарма ()), проживало восточногрузинское племя кахов. В последующие века в К. вошли соседние провинции Кухети () и Эрети (, Херети). Кухети занимала территории на левобережье рек Арагви и Мтквари (Кура) - от окрестностей сел. Жинвали до пуст. Гареджи . Эрети охватывала несколько исторических областей: собственно Эрети, территории Алазанской долины, между совр. городами Телави и Шеки (Азербайджан); Суджети (), земли в среднем течении р. Иори, между современными селениями Хашми и Бодбе; Камбечани (; греч. Καμβυσην - Strabo. Georg. XI 4. 1; 14. 5), местность между р. Мтквари и нижним течением р. Алазани, в общих чертах соответствующую современным Сигнахскому и Дедоплисцкаройскому муниципалитетам; Шакки (совр. Шеки, ныне в Азербайджане). Город Сигнахи. Общий вид Город Сигнахи. Общий вид На севере К. включала «Горные области» ( , Мтеулети Кахетиса): Пхови (), в к-рую входили исторические провинции Пшави (), занимавшая бассейн р. Пшавис Арагви, и Хевсурети (), охватывавшая ущелье р. Хевсуретис Арагви на юж. склоне Б. Кавказского хребта и верховья рек Асса, Аргун и Андаку на северном, а также Тушети (; греч. Τοσκοι - Ptolem. Geogr. VIII 25) - земли в истоках р. Андийская Кой-су. В V в. в Кахети-Эрети вошли южнодагестан. провинции: Дидоети (груз. ; лат. Diduri - Plin. Sen. Natur. hist. VI 29; греч. Δδυροι - Ptolem. Georg. VIII 25) - верховья Андийской Койсу; Хундзети (Хундзахи) ( ()), земли в верховьях Аварской Койсу; Цукети (Цахури) ( ()) - территории в верховьях р. Самур (ныне в Цунтинском, Хундзахском и Рутульском районах Дагестана). В кон. VIII в. кахетинский кн. Григол (787-827) «уничтожил имя Кухети», а в XV в. царь Кахети Георгий I (1466-1476) «упразднил имя Эрети» ( Вахушти Багратиони. 1973. С. 557, 568). В XVI-XVIII вв. К. делилась на исторические области Гаре-Кахети ( - Внешняя Кахети), охватывавшую территории в среднем течении р. Иори, Шигнит-Кахети ( - Внутренняя Кахети), занимавшую земли на правобережье р. Алазани, Гагмамхари ( - Заречье), включавшую левобережье р. Алазани, Элисени (; позднее Чар-Белакани, ныне Белоканский (Балакенский) р-н Азербайджана), Кизики (, Камбечани).

http://pravenc.ru/text/1683949.html

777 У Страбона упоминаются две Аполлонии в Македонии: у озера Больбы (Strabo VII. Fr. 21) и на побережье моря между устьями рек Стримона и Неста (Strabo VII. Fr. 33). 778 Эпидавр – небольшой город на побережье Адриатического моря, одноименный с городом в Арголиде, на севере Пелопоннеса. 779 Аргос в Арголиде в северо-восточном углу Пелопоннеса упоминается у Птолемея (Ptol. Geogr. III. 14) и неоднократно у Страбона (Strabo VIII. 6. 2–10). 780 Никомедия – находится при Астакенском заливе на азиатском берегу Пропонтиды (Strabo XII. 4. 2). Древняя столица Вифинского царства, главный город одноименной провинции. Родина историка Арриана. 783 Никея находилась при озере Аскании в 48 км от Никомедии. Страбон называет Никею столицей Вифинии (Strabo XII. 4.7). Город построен Лисимахом. В 325 г. здесь проходил Первый Вселенский собор. 784 В большинстве случаев под Азией имеется в виду римская провинция в западной части Малой Азии. Границы этой римской провинции менялись несколько раз. Поначалу в нее входили Мисия с частью Троады, Лидия, эолийское побережье, Иония и юго-западная часть Фригии. 785 Кизик – милетская колония на южном побережье Пропонтиды. Город расположен на острове, который был соединен по приказу Александра Македонского с материком (Strabo XII. 8. 11). 786 Александрия Троянская (в Троаде) находится на берегу Эгейского моря близ горы Иды (Strabo XIII. 1. 2). 788 Пергам располагался близ реки Кайки (Strabo XIII. 4. I). Город был столицей Пергамского царства. Родина врача Галена. 789 Тенедос – остров в Эгейском море, расположенный напротив Александрии Троянской. На острове находился одноименный эолийский город (Strabo XIII. 1. 46). 790 Возможно, под названием Езалы ( ζαλοι) скрываются Эзене (Ezene, Aezene) из «Космографии» Равеннского Анонима. Подробнее см.: Подосинов А. В. Восточная Европа... С. 282–283. 791 Анкира во Фригии названа Страбоном небольшим городком, расположенным по направлению к Лидии по соседству с Блавдом (Strabo XII. 5. 2). 792 Город Сарды расположен у горы Тмола. Страбон пишет подробно об этом лидийском городе (Strabo XIII. 4. 5–9).

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/pash...

14 Hudaýymyz Reb ýylana:   «eýle edeni üçin, ähli mallary we haýwanlary i nälet sieni sen bolarsy. Garnyy üstünde süýrenip gezersi sen, ömürboýy toprakdan iýmitlenersi sen. 15 Seni bilen aýaly, seni tohumy bilen aýaly tohumyny arasyna, dumançylyk salaryn Men. Ol seni kelläi owradar, sen bolsa onu dabanyndan çakarsy» diýdi. 16 Beýik Hudaý aýala eýle diýdi:   «Göwrelilik döwrüdäki hasratyy has artdyraryn, agyr burgy bilen dograrsy çagalaryy sen, emma ol höküm sürer seni üstüden». 17 Adama bolsa Beýik Hudaý eýle diýdi:   «Sen aýalyy gepine gitdi, „Iýme“ diýip, gadagan eden agajymy miwesinden iýdi. Seni eden ii sebäpli, Men topragy näletländirin. Sen toprakdan ömürboýy muakgatlyk bilen iýmitlenersi. 18 Toprak saa akba-ýandak öndürip berer. Sen meýdan otlaryny iýersi. 19 Sen ýerden alnansy we ýere dolanýança, nany malaý derii döküp iýersi. Çünki topraksy sen we ýene-de topraga öwrülersi». 20 Adam aýalyna How diýip at dakdy, sebäbi How ähli ýaaýanlary enesi boldy. 21 Hudaýymyz Reb adam bilen onu aýalyna deriden eikler edip, olary geýindirdi. 22 Hudaýymyz Reb: «Ine, adam ýagyny-ýamany saýgaryp, Bizi Birimiz kimin boldy. Olar indi ýaaýy daragtyna el uzadyp, onu miwesindenem iýip, ebedi ýaaýmasynlar» diýdi. 23 oa görä öz alnan topragyny iläp bejereri ýaly, Hudaýymyz Reb adamy Erem bagyndan çykardy. 24 Ol adamy bagdan kowdy; sora Ol ýaaýy daragtyna barýan ýoly goramak üçin, bagy gündogarynda keruplar hem-de aýlanyp duran ýalynly gylyjy goýdy.   4-nji bap   Kabyl bilen Habyl. Ilkinji ganhorlyk   1 Adam aýaly Howa ýanady. How hamyla bolup, Kabyly dogurdy. How: «Rebbi kömegi bilen men bir ogul dünýä inderdim » diýdi. 2 Sora ol Kabyly dogany Habyly dogurdy. Habyl goýun çopany, Kabyl bolsa daýhan bolup ýetidi. 3 Birnäçe wagtdan so Kabyl topragy miwesinden Rebbe sadaka getirdi. 4 Habyl hem öz sürüsini ilkinji doglanlaryny semizlerinden Rebbe sadaka getirdi. Reb Habyly we onu sadakasyny kabul etdi. 5 Emma Reb Kabyly we onu sadakasyny kabul etmedi. Kabyly mua gaty gahary gelip, ýüzüni sallady. 6 Reb Kabyla eýle diýdi: «Näme üçin gaharlanýa? Näme ýüzüi sallaýarsy? 7 Eger sen dogry i etse, kabul edilmezmi näme? Eger sen nädogry i etse, günä bosagada peýläp ýatandyr; günäni seni üstüden höküm süresi geler. Ýöne sen günäni üstünden agalyk etmelisi!»

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

32 Seni üçin agy aýdyp, ýas tutarlar, ahy-nala çekip, eýle diýerler:   ‘Deiz ortasynda Sur ýaly dym-dyrs bolan gala barmy? 33 Harytlary deizden çykanda, sen köp halklary doýurdy, baýlygy we harytlary köplügi bilen patyalary baýatdy. 34 Ine, deizde, suwlary düýbünde kül-peýekun bolanyda, içidäki harytlary we ähli jemagaty özü bilen bile gark boldy’. 35 Kenarlardaky ähli ilatlar saa akarydylar; patyalary gaty gorkdular, ýüzlerini reki öçdi. 36 Halklar arasyndaky täjirler saa sykylyk atdylar; sen elhenç howpa uçrap, ebedilik ýok bolarsy“».   28-nji bap   Sur patyasyna gary pygamberlik   1 Maa Rebbi u sözi aýan boldy: 2 «Eý, ynsan ogly! Sur hökümdaryna Hökmürowan Reb eýle diýýär diý: „Sen ýürekde gedemlik edip: ‘Men hudaýdyryn, men deizler ummanynda, hudaýlary tagtynda oturýaryn’ diýdi; ýüregii hudaýlary ýüregi kimin tutsa-da, sen hudaý dälsi, ynsansy. 3 Sen Danyýelden has akyllysy, hiç bir syr senden gizlin däldir. 4 Sen danalygy we düünjä bilen baýlyk edindi, hazynalaryda altyn, kümü toplady. 5 Söwdada çu danalygy bilen baýlygyy köpeltdi, baýlygydan ýaa ýüregii gedem tutdu“». 6 onu üçin Hökmürowan Reb eýle diýýär: «Sen ýüregii bir hudaý ýaly tutdu. 7 Munu üçin Men gelmiekleri, milletleri i rehimsizini seni üstüe getirerin; olar seni ajaýyp danalygyy gylyç bilen kesip, an-öhratyy harlarlar. 8 Seni gabra indererler; sen deizleri goýnunda wagy ölüme duçar bolarsy. 9 Sen özüi öldürenleri huzurynda-da: „Men hudaý“ diýersimi? Özüi öldürenleri elinde sen hudaý dälsi, ynsansy. 10 Sen gelmiekleri elinde sünnetsizleri ölümi bilen heläk bolarsy, sebäbi Hökmürowan Reb: „Muny Men aýtdym“ diýýär». 11 Maa Rebbi u sözi aýan boldy:   12 «Eý, ynsan ogly! Sur patyasy üçin agy aýt, oa Hökmürowan Reb eýle diýýär diý: „Kämilligi möhüri, danalygy, gözelligi arybay sendi. 13 Sen Eremde — Hudaýy bagyndady; lagyl, topaz, göwher, sary ýakut, hakyk, ýayl galar, ýakut, pöwrize we zümerret ýaly ähli gymmatbaha dalara we altyna gaplanypdy; ga öýeleridir oýma nakgaçylyk ileri hem altyndandy, bulary ählisi seni ýaradylan günü taýýarlanypdy.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  38-nji bap   Gogu çozuy   1 Maa Rebbi u sözi aýan boldy: 2 «Eý, ynsan ogly! Magok ýurdundaky Meegi we Tubaly hökümdary Goga tarap ýüzüi öwür-de, oa gary pygamberlik et. 3 Oa Hökmürowan Reb eýle diýýär diý: „Eý, Meegi we Tubaly hökümdary Gog! Men saa garydyryn. 4 Men seni arkan agdaryp, älerie çeek salaryn. Seni we bütin gounyy, atlaryy, atlylaryy, bezemen geýnüwli, uly hem kiçi galkanly, elleri syrylan gylyçly uly jemagatyy ählisini çykararyn. 5 Olar bilen birlikde ählisi galkanly, demir tuwulgaly bolan pars, Efiopiýa we Put halklaryny, 6 Gomeri we onu tutu gounlaryny, demirgazygy ary ujundan Togarma halkyny we ähli gounlaryny seni bilen birlikde köp halklary çykararyn. 7 Taýýar bol! Ýanya ýygnan ähli jemagaty bilen birlikde taýýar bol. Bu jemagata sen goragçy bolarsy. 8 Köp wagtdan sora sen söwee çagyrylarsy. Geljek ýyllarda sen köp halklary içinden yzyna ýygnalan, hemielik haraba öwrülen Ysraýyl daglarynda toplanan, urudan rahatlyga gowan ýurda hüjüm edersi. Baga milletleri arasyndan çykarylyp getirilen bu halky hemmesi indi howpsuz ýaaýarlar. 9 Sen ýokary göterilip, tupan ýaly bolup gelersi; ýurdy gaplamak üçin sen we gounlary, özü bilen birlikde köp halklar bulut ýaly bolup gelerler“». 10 Hökmürowan Reb eýle diýýär: «ol gün seni aya köp pikirler geler, dildüwük gurarsy. 11 Sen: „Goragsyz obalary garysyna çykaýyn, dynç we howpsuz ýaaýanlary üstüne döküleýin. Olary ýaaýan ýerlerini bary diwarsyz, ol ýerde kilt-de, gapy-da ýok“ diýersi. 12 Sen ö weýran edilen, emma indi ilatly bolan äherlerde ýaaýan bu halky talap, olja alarsy. Milletleri arasyndan yzyna ýygnalyp, çarwaçylyk hem söwda bilen megullanýan, dünýäni ortasynda ýaaýan bu halka gary elii uzadarsy. 13 eba, Dedan, Tary söwdagärleri we onu ähli ýolbaçylary senden: „Talamaga geldi dälmi? Jemagatyy olja almak, altyn-kümü äkitmek, emläk we köp olja edinmek üçin ýygnadymy?“ diýip sorarlar». 14 Munu üçin, eý, ynsan ogly, pygamberlik et-de, Goga Hökmürowan Reb eýle diýýär diý: «ol gün sen Meni halkym Ysraýyly howpsuz ýaaýandygyna göz ýetirersi! 15 onda sen ýanydaky köp halklar bilen, at üstünde bolan uly jemagat we güýçli goun bilen demirgazygy ary ujundan, öz mekanydan gelersi. 16 Sen ýer ýüzüni gaplaýan bulut kimin halkym Ysraýyly üstüne hüjüm edersi. Eý, Gog, ahyrky günlerde Men seni Öz ýurduma hüjüm etdirerin, sen arkaly milletlere mukaddesligimi aýan edip, Özümi tanadaryn».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

727 Элия Капитолина (совр. Иерусалим) – название, данное императором Адрианом в 130 г. Иерусалиму. Город получил свое прежнее название Иерусалим после того, как мать Константина Великого Елена побывала в нем в 326 г. и в ее присутствие рабочие нашли пустую гробницу, которая была признана Христовой, а люди вновь стали называть город Святым городом. Однако еще в начале пятого века город иногда называли Элием (Ср.: Палладий Еленопольский . Диалог о житии св. Иоанна Златоуста . VII. С.63:181). 728 Аравия Петрейская – область между Палестиной и Египтом (точнее, между Нилом и Аравийским заливом) (Strabo XVII.1. 21), где находилось Набатейское государство. 729 Петра (Села) – столица Набатейского царства, расположенного в северной Аравин. Город основан около VI в. до н. э. набатеями. Страбон упоминает о Петре при описании похода римлян под предводительством Элия Галла против арабов (Strabo XVI. 4. 22–24). 732 Город Теридон находился в устье Евфрата на побережье Персидского залива (Strabo XVI. 3. 2). 733 Антиохия (Антиохия на Оронте, Антиохия Великая) (современная Антакия в Турции) – город, расположенный в 25 км от Средиземного моря и его порта в Селевкии Пиерийской. Город находится между рекой Оронт и горой Сильпий. Через него протекает река Пармений. Страбон подробно пишет о ней в XVI книге (Strabo XVI. 2. 4–7). 737 Апамея – город на полуострове, образованном озером и рекою Оронтом в ее среднем течении. Город построен царем Македонии Антигоном. Родина стоика Посидония (Strabo XVI. 2. 10). 738 Эмеса (Емиса) – город на реке Оронте (недалеко от озера Оронта). Родина императора Гелиогабала (218–222 гг.). 739 Самосата (Самосаты) – город в Коммагене, расположен на Евфрате (Strabo XVI. 2. 3). На рубеже VI–VII вв. местность относилась к провинции Евфратесия. Родина античного писателя сирийского происхождения Лукиана. 740 Пальмира – центр оазиса Тадмур. «Пальмовый» город был построен царем Соломоном, как сообщается в «Хронографии» Иоанна Малалы (Mal. Во 143). Столица царства Одената, после убийства которого в 267 г. его жена Зеновия продолжала агрессивную политику, но в 272 г. была побеждена войсками императора Аврелиана. Город был разрушен Аврелианом.

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/pash...

12 Ruh meni ýokary galdyrdy, men ýesämden: «Rebbi öhratyna Öz mekanynda alky bolsun!» diýen uly gopgunly sesi eitdim. 13 Bu jandarlary biri-birlerine degýän ganatlaryny we olary gapdallaryndaky tigirleri uly gopgunly sesidi. 14 Ruh meni ýokary göterip, bu ýerden alyp gitdi. Rebbi eli meni üstümde berk durdy we janym gahardan dolup, men gaýgy-hasratda gitdim. 15 Onso men Kebar kanalyny ýakasyndaky Telabypda ýaaýan sürgündäkileri ýanyna bardym. Men olary ýaaýan ýerinde, olary arasynda ýedi günläp ak-tak bolup oturdym.   Reb Ezekiýel pygamberi gözegçi edip belleýär   16 Ýedi gün geçenden so, maa Rebbi u sözi aýan boldy: 17 «Eý, ynsan ogly! Men seni ysraýyl halkyna gözegçi belledim. Meni her bir aýdýan sözümi dile-de, Menden olara duýdury ber. 18 Men erbet adama: „Sen hökman ölersi“ diýsem, sen hem oa duýdury bermese ýa-da onu ömrüni halas etmek üçin erbet ýollaryndan el çekmek barada onu bilen geplemese, ol erbet adam öz günäsi zerarly öler, emma onu gany üçin Men seni bilen haklaaryn. 19 Emma sen erbede duýdury berse, ol-da erbetlikden el çekmese, ýaramaz gylyklaryny üýtgetmese, ol öz günäsi zerarly öler, emma sen öz janyy halas edersi. 20 Eger dogruçyl adam dogruçyllygyndan dönüp, erbetlige ýüz ursa, Men ony agyr güne salaryn, ol hem öler. Sen ol adama duýdury bermese, ol öz günäsi zerarly öler we onu eden dogry ileri ýatlanmaz. Men onu ganyny bolsa senden talap ederin. 21 Ýöne dogruçyl adam günä etmez ýaly, oa duýdury berse, ol-da günä etmese, elbetde, ol diri galar, sebäbi oa duýdury berildi; sen hem öz janyy halas edersi». 22 Ol ýerde Rebbi eli meni üstümdedi. Ol maa: «Tur, düzlüge git, ol ýerde Men seni bilen geplejek» diýdi. 23 eýlelikde, men turup, düzlüge gitdim. Ol ýerde Rebbi öhraty Kebar kanalyny ýakasynda gören öhratym ýalydy, men ýüzin ýykyldym. 24 Ruh içime girip, meni aýak üstüne galdyrdy. Ol meni bilen gepleip, eýle diýdi: «Git-de, öýüde gapyny içinden gulpla. 25 Ýöne sen, eý, ynsan ogly, boýnua tanap atylyp baglanarsy. eýdip, sen halky arasyna gidip bilmersi. 26 Olary pitneçi halkdygy üçin Men dilii damagya ýapydyraryn, sen lal bolarsy we olara öwüt berip bilmersi. 27 Emma Men seni bilen gepleip, dilii açaryn we sen olara: „Hökmürowan Reb eýle diýýär!“ diýersi. Goý, dilän dilesin, dilemedik ýüz öwürsin, çünki olar bir pitneçi halkdyr».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Sen maa belent mertebeli adam ýaly garaýarsy, ýa Hudaýymyz Reb! 18 Öz gulua beýle hormaty üçin Dawut Saa näme diýip biler? Sen Öz guluy tanaýarsy ahyryn! 19 Sen guluy hatyrasyna, Öz göwün islegie görä bu beýik ii etdi; bu beýik ileri ählisini aýan etdi. 20 Eý, Reb, Saa taý geljek ýokdur, Senden baga Hudaý ýok! Muny öz gulaklarymyz bilen eitdik. 21 Ýer ýüzünde Seni halky Ysraýyla taý geljek halk barmyka?! Öz halkym bolsun diýip, Sen ony Müsür gulçulygyndan halas etdi, beýik hem aýylganç iler bilen Öz adyy öhrata beslemek üçin beýleki milletleri olary öünden kowup çykardy. 22 Hemielik Öz halkym bolsun diýip, halky Ysraýyly Özü üçin ebedi halk etdi; Ýa Reb, Sen olary Hudaýy boldu. 23 Indi bolsa, Sen, ýa Reb, Öz gulu hem onu nesli hakda aýdan sözüi ebedi sakla-da, diýi ýaly et! 24 Goý, ynsanlar „Hökmürowan Reb Ysraýyly Hudaýydyr“ diýip, guluy neslini berkarar etsinler, adyy ebedilik belende götersinler. Gulu Dawudy nesli Seni öüde kuwwatlansyn. 25 Sen, eý, Hudaýym, „Saa nesil berjek“ diýip, gulua Özü aýan edipdi. oa görä-de, gulu Saa ýüzlenip, u dilegi okamaga milt etdi. 26 Ýa Reb, Sen Hudaýsy. u ýagylyklary gulua Sen wada etdi. 27 Öz huzuryda ebedi galsyn diýip, guluy nesline pata bermek, goý, Saa ho görünsin! Sebäbi, ýa Reb, Seni pata bilen guluy nesli baky pataly boldy we patalydyr!»   18-nji bap   Dawut dumanlaryny ýeýär   (2-nji am 8:1-18)   1 Birnäçe wagtdan so Dawut pilitlilere zarba urup, olary özüne tabyn etdi. Ol Gat galasyny hem-de onu obalaryny pilitlileri elinden aldy. 2 Ol mowaplylary ýedi. Mowaplylar Dawuda tabyn bolup, oa salgyt tölediler. 3 Sora Dawut Ýewfrat derýasyny töweregindäki agalygyny täzeden dikeltmek üçin giden Soba patyasy Hadadgezeri Hamaty ýakynynda boýun egdirdi. 4 Dawut onu mü sany söwe arabasyny, arabaly gounyny ýedi mü esgerini hem-de ýigrimi mü esgerli pyýada gounyny ýesir aldy. Ol atlary ýüz araba ýeter ýalysyny goýup, galanlaryny maýyp etdi. 5 Damaskda ýaaýan siriýalylar Soba patyasy Hadadgezere kömege gelende, Dawut siriýalylary ýigrimi iki müüsini öldürdi.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010