140. Spriiche und Reden Jesu, S. 1. 141. Spriiche und Reden Jesu, S. 172. 142. Spriiche und Reden Jesu, S. 172. 143. Prof. Ad. Harnack, Neue Untersuchungen zur Apostelgeschichte, S. 93–95. 144. Cp. Prof. J о h. Ev. Belser, Einleitung in das N. T. S. 1107, 165, 166, 188–191, 204–207; S. 2186 ff., 221 ff. 145. См. выше стр. 146. Rev. A. Plummer, p. XLI. 147. О соприкосновениях между Лукой и Иоанном см. Prof. Т h. Zahn, Einleitung in das N. Т. II3, S. 408; Prof. Ad. Harnack, Lukas der Arzt, S. 159, 160; Prof· James Moffatt, An Introduction, p. 285, 534 sq. 148. Ср. Rud. Cornel у S. J., Introductio specialis in sin- gulos Novi Testamenli libros (Parisiis 1886), p. 149–150. Jos. Knabenbauer в Cursus Scripturae Sacrae 1, 3, p. 20. Prof. fld. JuI icher, Einleitung in das N. Т., S. 203. Rev. fl. Plummer, p. XXXVI-XXXVII. 149. Cp. Prof. Paul Ewald в Realencyklopadie XI3, S. 696. 150. Prof. T h. Zahn, Einleitung in das Neue Т. II1 , S. 366; ll3, S. 372. 151. М Ср. Prof. James Moffat t, An Introduction, p. 2655 . 152. См. Prof. Emil Schurer, Geschichte des jQdichen Volkes im Zeitalter Jesu Christi l5 (Leipzig 1920), S. 717–719, и ср. в „Theologische Literaturzeitung“ 1902, Nr. 19, Sp. 514. 153. Более подробно сказано нами о сем в специальном этюде „О Квирииевой переписи по связи ее с Рождеством Христовым», Киевъ1913 (из “Трудов Киевской Духовной Академии” 1913 г., 5 и 6, стр. 33–58, 197–230). 154. Prof. Th. Zahn в „Neue Kirchliche Zeitschrift» IV (1893), 8, S. 634 ff.; Das Evangelium des Lucas 1 (Leipzig 1913 " , S. 130–131; Einleitung in das N. Т. II3, S. 402. 155. Prof. Th. Zahn, Das Evangelium des Lucas 1, S. 124 156. Rev. Prof. Kirsopp Lake в „The Expositor» 1912 XI, p. 475, 476; 463, 467. 157. См. H. Lecoultre, De censu Quiriniano et anno nativitatis Christi secundum Lucam evangelistam (Lausanne 1883), p. 87–89, и ср. у Max Krenkel, Josephus und Lucas: der schriftstellerische Einfluss des jiidischen Geschichtschreibers auf den christlichen (Leipzig 1894), S. 70. 158. Так и думает Prof. Friedriech Spitta, Die chronologische Notizen und die Hymnen in Lc 1 и 2 в „Zeitschrift fiir die neutestamentliche Wissenschaft» VII (1906), 4, S. 292.

http://predanie.ru/book/219258-sv-aposto...

Отводная роспись села Иванского старосты Анцыферка Григорьева да села Кибола старосты Ганьки Карпова, что они отвели примерной Гнездиловской улишной земли в дополнку села Глебовского х крестьянской земле. Скаска приказного Семена Щукоцкого, за ево рукою, (Л. 51 об.) 199-го году, как он пожалован во дьяки. Память из Суздальские приказные избы 188-го году о выборе окладчиков. Память из домового Розрядного приказу, за приписью дьяка Семена Щукоцкого , Васильевского монастыря к архимандриту Феодосию 188-го году о розыску села Ратминского крестьянской земли. Дело домовой подмосковной вотчины села Шубина в спорных пустошах с стольником князь Юрьем княж Володимеровым сыном Долгоруково и от стряпчева отписка. Зделашная запись Ивана Емельянова сына Дядина з домовым стряпчим с Осипом Еремеевым 140-го году. Отпись в заемном овсе Семенова человека Яковлева сына Молвянинова Ивашка Самойлова в десяти четвертях 130-го году. Зделашная запись суздальца Елизарья (Л. 52) Петрова сына Голенкина в домовом крестьянине села Вески деревни Пустоши 109 Треньке Иванове 131-го году. Зделашная запись Павла Посникова сына Секиотова 131-го году. Список з записи Шахчюря Алгаева 136-го году. Память зделошная Петра Иванова сына Внукова в беглом крестьянине 135-го году. Запись стольника князя Юрья Андреевича Сицкого человека ево Артюшки Сухоглазова со крестьяны 143-го году. Память Ивана Афонасьева сына Тиронова в подговорном человеке 143-го году. Запись Данила Филимонова сына Ярышкина 143-го [году]. Память князя Юрья Андреевича [Сицкого] в розделке по кабале 143-го году. Запись жильца Ивана Феоктистова сына Порошина 143-го году. (Л. 52 об.) Отпись Осипа Михайлова сына Юшкова 143-го году. Отпись Нижнего Новагорода Печерского монастыря слуги Андрея Матфеева сына Кобелева 143-го году. Запись села Рожестъвенного з деревнями старосты Сеньки Тарасова да целовальника Федьки Шульги со крестьяны 143-го году. Запись Козьмодемьянского уезду Покровского и Никольского монастыря Юньгинские слободы старинного пашенного крестьянина Никитки Григорьева сына баранника с сыном Ивашком 143-го году.

http://sedmitza.ru/lib/text/10108564/

Лит.: Скальковский А. А. Некрасовцы, живущие в Бессарабии//ЖМВД. 1844. Вып. 8. С. 61-82; Малай К., свящ. Приход Чок-Мейдан, Бендерского у.//Кишинёвские ЕВ. 1875. Отд. неофиц. 20. С. 734-746; 22. С. 830-834; 24. С. 908-912; Козак И., свящ. Дезгинже, болгарский приход Бендерского у.//Кишинёвские ЕВ. 1878. Отд. неофиц. 6. С. 233-254; Фрацман И. С. К вопросу о епархиях в Бессарабии. Кишинёв, 1901; Пархомович И. Краткий ист. очерк противораскольнической миссии в Кишинёвской епархии с 1813 до 1910 г.//Кишинёвские ЕВ. 1909. Отд. неофиц. 33/34. С. 1328-1363; 35/36. С. 1403-1443; 37/38. С. 1499-1544; он же. Прибавление к статье «Краткий исторический очерк противораскольнической миссии в Кишиневской епархии с 1813 до 1910 года»//Там же. 39/40. Отд. неофиц. С. 1576-1578; Справочная книга Кишинёвской епархии на 1915 г. Кишинёв, 1915; Anuarul istoric al Seminarului «Melchisedec Episcopul» din Ismail: (Cinci ani de coal romneasc în Basarabia)/Ed. Gh. Leu. Ismail, 1923; Ceachir M., prot. Religiozitatea gguzilor//Viaa Basarabiei. Chiinu, 1934. N 3. P. 21-28; idem. Obiceiurile religioase ale gguzilor//Ibid. N 6. P. 4-8; idem. Basarabieal Gagauzlarân istorieac. Chiinu, 1934; Anuarul Episcopiei Cetii Albe. Ismail, 1936; Таранец С. В. Состояние веры у старообрядцев Юж. Бессарабии (XIX - нач. XX в.)//Старообрядчество: История, культура, современность. М., 2000. С. 103-112; Enache G. Represiunea religioas în România comunist: Studiu de Caz: «Rugul aprins»//Analele Universiii Dunrea de Jos. Ser. 19: Istorie. Galai, 2004. Т. 3. P. 135-152; idem. Ierarhi, preoi, monahi i teologi de la Dunrea de Jos, victime ale represiunii comuniste//Credin, istorie i cultur la Dunrea de Jos. Galai, 2005. P. 533-587; idem. Church, State and Society in Romania in Interwar Period//Peлiriя i Церква в icmopiï Украïни. Полтава, 2006. С. 119-132; idem. NKVD-ul sovietic i preotii din sudul Basarabie//Lumina de duminic: Ziarul. 2011. 26 Iunie; Страницы истории и литературы гагаузов XIX - нач. ХХ в. Кишинёв, 2005; Михайлуца М. I. Peлiriйha noлimuka румунськоï okynaцiйhoï влади в Nibдehhiй Бeccapaбiï i Tpahchicmpiï (kih. 1930-х - 1944 рр.). Од., 2006; Булгар С. Гагаузские просветители, писатели, ученые XIX - нач. XX в. и роль рус. языка в духовном развитии гагаузов//Русин. 2007. 2(8). С. 138-155; он же. Гагаузия. Кишинёв; Комрат, 2009; Смилянская Е. Б., Денисов Н. Г. Старообрядчество Бессарабии: Книжность и певческая культура. М., 2007; Martirologiarul Mitropoliei Basarabiei//Flux: Ziarul. 2007. 12 ian. N 2(581). Р. 4; Курдогло К. История Свято-Никольской церкви с. Баурчи. Кишинёв, 2008; Православие в Молдавии: Власть, Церковь, верующие/Отв. ред., сост.: В. И. Пасат. М., 2009-2011. Т. 1-3; Любич П. А. Краткая история кагульских старообрядцев//Липоване: История и культура русских старобрядцев. Одесса; Измаил, 2010. Вып. 7. С. 118-128.

http://pravenc.ru/text/1319764.html

7902 Homer Il. 8.31; 22.178; 24.473; Od. 1.45, 81; 5.7; 8.306; 12.377; Aristophanes Wasps 652; even those not descended from him, such as his siblings (Homer I1. 5.757,762; 19.121; Od. 13.128). 7903 Homer Il. 2.371; 7.179, 202, 446; 8.236; 12.164; 13.631; 15.372; 17.19, 645; 19.270; 21.273; 24.461; Od. 12.371; Cleanthes Hymn to Zeus in Stobaeus Ee1. 1.1.12; Sophocles Oed. tyr. 202; Aristophanes Ach. 223–225; Apollonius of Rhodes 4.1673; Plutarch R.Q. 40, Mor. 274B; Longinus Sub1. 9.10. 7905 Jub. 1:25, 28; Wis 11:10; Tob 13:4; later, Jos. Asen. 12MSS; T. Job 33MSS, 9; T. Ab. 16:3; 20:13A; cf. Pr. Jos. 1. 7906 Jeremias, Prayers, 15–16; idem, Message, 14. Chilton, Approaches, 59, cites «Father» as a prayer invocation in T. Job and (probably later) the Targumim. Greeks and Romans may have employed the title less pervasively than Judaism and in contrast to Judaism applied the image to the deity " s power rather than to his intimacy with Israel (cf. Johnson, Prayer, 61). 7907 M. Sotah 9:15; t. Ber. 3:14; B. Qam. 7:6; Hag. 2:1; Péah 4:21; Sipra Qed. pq. 9.207.2.13; Behuq.pq. 8.269.2.15; Sipre Deut. 352.1.2; b. Ber. 30a, bar.; p. Sank 10:2, §8; Pesiq. Rab Kah. 24:9; Lev. Rab. 1:3; 7:1; 35:10; SongRab. 7:11, §1. 7908 Marmorstein, Names, 56–60; Moore, Judaism, 2:204–9; McNamara, Targum, 116–18. Jeremias contends that «Father» is rarely attributed to first-century sages (Prayers, 16–17); but this observation omits some evidence (Vermes, Jesus and Judaism, 40) and fails to take into account the sparseness of rabbinic attributions in general in the earlier period. 7911 E.g., Sipre Deut. 27.2.1; " AbotR. Nat. 24, §51B; cf. Jub. 25(«Lord of the age»). Satan assumes this role (kosmokratör) only in some later texts (e.g., Hoskyns, Gospel, 426, cites Exod. Rab. on 24:7, following Billerbeck). Some gnostics later argued that the Jewish God was the lord of the world, whom they identified with Satan, inviting apologetic (Marmorstein, Names, 64, 99). 7912 E.g., 3 En. 1:4. Michael regularly appears as αρχιστρτηγος or similar titles ( Dan 10:13,21; 12:1 ; 2 En. 22:6J; 33:10; 3 Bar. 11:4,6–8; T. Ab. 1:13; 2:1A; 14:7B; Jos. Asen. 14:7; Gk. Apoc. Ezra 4:24; cf. Raphael in Gk. Apoc. Ezra 1:4).

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-gosp...

В святоотеческой традиции полные комментарии на И. Н. к. были написаны Оригеном ( Orig. In Jesu Nav.), блж. Феодоритом Кирским ( Theodoret. Quaest. in Jos.), Прокопием Газским ( Procop. Gaz. In Jos.) и блж. Августином ( Aug. Quaest. in Jes. Nav.). Основные события И. Н. к. в святоотеческой экзегезе служили прообразами для последующих событий НЗ и истории Церкви. Наибольшее внимание помимо личности Иисуса Навина уделялось следующим сюжетам: приему соглядатаев в доме блудницы Раав и спасению ее дома (Нав 2. 1-21), переходу через Иордан и установлению камней свидетельства (Нав 3-4), падению Иерихона (Нав 6) и чудесной остановке солнца и луны в битве при Гаваоне (Нав 10. 12-14). Достаточно рано в христ. традиции Иисус Навин получил именование «великий и сильный пророк» ( Iust. Martyr. Dial. 75. 3). Отрывок из кн. Чисел, повествующий о переименовании прор. Моисеем Осии (  ) в Иисуса (  ) (Числ 13. 17), уже в «Послании Варнавы» (1-я пол. II в.) приобрел христологическое значение ( Barnaba. Ep. 12. 8-10; ср. также: Lact. Epitom. 4. 17). Тот факт, что в греч. языке имена Иисуса Навина и Иисуса Христа являются омонимами (Ιησος), давал христ. экзегетам дополнительные лексические основания для развития прообразовательного истолкования. Мн. раннехрист. авторы, проводя параллели между событиями И. Н. к. и евангельской историей, основывали христологическое значение образа Иисуса Навина на идентичности его имени с именем Спасителя (см., напр: Iust. Martyr. Dial. 113. 1-5; Tertull. Adv. Marcion. 3. 16, а также: Hilar. Pict. De myster. 2. 5, 2; Hieron. Ep. 53. 8, 4; Aug. Contr. Faust. XII 31). Они стремились показать превосходство Евангелия над законом: как Моисей не смог сам привести израильтян в землю обетованную и это право было передано Иисусу, так и закон был не в состоянии даровать спасение, посему и был заменен Евангелием, которое ввело духовный Израиль в землю обетованную (Царствие Божие) ( Iren. Dem. 46; Tertull. Adv. Marcion. 3. 16. 4; 4. 7; Cypr. Carth. Test. adv. Jud. II 21).

http://pravenc.ru/text/293947.html

Но зло всегда преходяще и нигде не может добиться полноты обладания пребывания: после трех с половиной дней «свидетели» оживляются от Бога к ужасу созерцающих, и на глазах их, согласно приглашению свыше, возносятся на небо во «свидетельство» не дремлющего и праведного суда Божия. Тотчас же произошло великое сокрушительное землетрясение, разрушившее десятую часть города и уничтожившее семь тысяч тех, которые носили только имена человеческие и не имели никаких священно-предохранительных обозначений, а прочие, вопреки прежнему опыту (cp. IX, 20—21), воздали славу Богу Небесному, хотя и под действием обуявшего страха (XI, 7—13). Так, после первого горя от саранчи (IX, 12) пришло теперь второе горе, предвещающее третье (XI, 14), уже обещанное горе (IX, 12). Но пока была несомненна победа благодатного добра решительно на всех фронтах, и настало время для наглядного и решительного удостоверения в окончательном и повсюдном триумфе христианского блага. Именно сейчас только и вострубил Ангел седьмой, а голоса на небе авторитетно провозгласили, что «царство мира сделалось царством Господа нашего и Христа Его», почему, как всецело божественное, оно «будет царствовать во веки веков» (XI, 15). Важность здесь не в самой победе, которая сопровождается пропорциональным ей разрушением, а в духов-    ми пиршества и веселья, посылая подарки друг другу и подаяние бедным» (Jos. Flav.: Antiq. XI, 6; Prof. Th. Lahn: Die Offenbarung des Johannes ausgelegt, I, S. 236). Известно также, что первосвященник и правитель народа Иоанн Гиркан (ум. в 104 г. до P. X.) в 130 г. завоевал Сихем и священную самарянскую гору, а вместе с тем разрушил и храм на Гаризиме (Jos Flav.: Antiq. XIII, 9. 21-й день Кислева — день падения ненавистного иудеям святилища, впоследствии стал для них праздничным днем, в который раввины не дозволяли никому быть печальными (Mag. thamith. IX, 3), 25-й день Мархошвана, в который, по Талмуду, пали стены Самарии (также при Гиркане), сделался надолго для иудеев праздничным днем (там же, 13,14:1).

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/3...

Credincioilor li s-au distribuit iconie ale sfântului ierarh Pitirim de Tambov cu binecuvântarea Patriarhului. În biserica de jos „Bunavestirea Maicii Domnului” a catedralei „Schimbarea la Fa a Mântuitorului” Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse a oficiat slavoslovia i s-a închinat moatelor sfântului ierarh Pitirim, precum i copiei icoanei Maicii Domnului din Tambov. Catedrala „Schimbarea la Fa a Mântuitorului” din Tambov a fost construit  odat cu fondarea oraului în anul 1636 i în anul 1677 a cptat statutul de catedral a oraului. În anul 1694 sfântul ierarh Pitirim de Tambov a început s construiasc o catedral nou de piatr. În anul 1698, lâng altarul în cinstea sfântului Nicolae de la primul etaj al catedralei  neterminate, sfântul ierarh a fost înmormântat. În perioada anilor 1784-1801 a fost construit al doilea etaj din piatr. În anul 1812 s-a încheiat construcia clopotniei. În anul 1879 a fost aprobat planul de construcie a dou aripi, care se gseau în partea de sud i de nord a catedralei. În anul 1914, din vremea proslvirii sfântului ierarh Pitirim, arhiepiscopul Chiril (Smirnov) a efectuat restaurarea catedralei. Pereii din aripa scrii au fost pictate cu frescele din viaa sfântului ierarh Pitirim. În anul 1929 catedrala a fost închis. În anul 1931 în biseric s-au acoperit cu vopsea frescele i a fost plasat acolo un muzeu, de pe cupole au fost scoase crucile. Moatele sfântului ierarh Pitirim au fost mutate în depozitele muzeului. Clopotnia a fost distrus în anul 1932. În anul 1988 moatele sfântului ierarh Pitirim au fost transmise Bisericii i au fost plasate în catedrala „Acopermântul Maicii Domnului” din or. Tambov, care în anii sovietici a fost unica biseric în funciune din centrul regional. La 15 iulie 1993 biserica de jos în cinstea Bunavestirii Maicii Domnului a catedralei „Schimbarea la Fa a Mântuitorului” a fost returnat eparhiei. La 8 august 1993 moatele sfântului ierarh Pitirim au fost mutate din catedrala „Acopermântul Maicii Domnului” în catedralei „Schimbarea la Fa a Mântuitorului” i plasate în biserica „Bunavestirea Maicii Domnului” în acel loc, unde s-au aflat din ziua aflrii lor în anul 1914.

http://patriarchia.ru/md/db/text/3724407...

26. Duminica a 2-a dup Rusalii, a Tuturor Sfinilor care s-au proslvit în pmântul Rusiei. Sfânta Liturghie în Catedrala Adormirii Maicii Domnului a Mnstirii de clugri Svenski din oraul Breansk. - Vizite la Biserica Învierii Domnului, la Catedrala Sfintei Treimi aflat în construcie i la Direcia Eparhiale de Breansk. 28. Pomenirea Sfântului Ierarh Iona Fctorul de Minuni, mitropolit al Moscovei i al Întregii Rusii. Sfânta Liturghie în Catedrala Patriarhal Adormirea Maicii Domnului din Kremlin. - Participare la recepia festiv din Kremlin oferit în cinstea absolvenilor academiilor i universitilor militare. IULIE 8. Pomenirea Sfântului Binecredinciosului Cneaz Petru i a Cneghinei Fevronia, Fctori de Minuni de la Murom, serbat ca Zi a Familiei, a Dragostei i a Fidelitii. A oficiat Sfânta Liturghie în Catedrala Acopermântului Maicii Domnului din Mnstirea Milostivirii a sfintelor Marta i Maria. - Semnarea acordului de colaborare dintre Biserica Ortodox Rus i Ministerul Sntii i Dezvoltrii Sociale al Federaiei Ruse în Mnstirea Milostivirii cu hramul Sfintelor Marta i Maria. - Sosirea la Valaam. 9. Pomenirea Icoanei Maicii Domnului Tihvinskaia. Slujba de laud în faa raclei cu moatele Cuvioilor Serghie i Gherman de la Valaam în biserica din etajul de jos al Catedralei Spaso-Preobrajenski din Mnstirea Stavropighial de clugri de Valaam cu hramul Schimbrii la Fa. - Vizit la cimitirul de egumeni al mnstirii Valaam i la Biserica Tuturor Cuvioilor Prini, care prin post i prin nevoin au strlucit. Litie moreasc. - Vizit la schiturile Ghetsmani i Învierea Domnului. 10. Rânduiala târnosirii mari a bisericii din etajul de sus a schitului Tuturor Sfinilor din Mnstirea Valaam. Liturghia în biserica nou sfinit. - Ceremonia deschiderii memorialului ostailor Marelui Rzboi pentru Aprarea Patriei care au trit în casa-internat pentru invalizi i care au fost înhumai în insul. - Ajunul pomenirii Cuvioilor Serghie i Gherman, Fctori de Minuni de la Valaam. Slujba privegherii în biserica din etajul de jos a Cuvioilor Serghie i Gherman de la Valaam din Catedrala Schimbrii la Fa a Mnstirii Valaam cu acelai hram.

http://patriarchia.ru/md/db/text/1572786...

Pentru a sublinia interaciunea strâns între jertfa personal i slujirea pentru oameni, înelepciunea statutului bisericesc a anexat la Evanghelia de azi textul din epistola ctre Efeseni. Apostolul Pavel ne pune întrebarea: dac Hristos „ Suindu-se la înlime, a robit robime i a dat daruri oamenilor”, oare nu din cauza c „ S-a pogorât în prile cele mai de jos ale pmântului?” (Ef. 4:8-9). Darurile oamenilor, despre care vorbete Apostolul i pe care le enumer, sunt diverse feluri de slujire: apostoli, prooroci, evangheliti, pstori i învtori… (Ef. 4:11). Dar dac Însui Domnul, care ne d aceste daruri în Biseric, „s-a pogorât în prile cele mai de jos ale pmântului”,  pentru a ni le aduce – oare le vom cpta fr nici un efort? Slujirea adevrat a Bisericii – este darul harului. Dar el nu este cu putin de dobândit fr nevoina proprie. i din contra, jertfa personal îi capt semnificaia în darul slujirii. În înelegerea cretin jertfa i slujirea sunt indispensabile una de alta. Slujirea nu este obligaie, nici pedeaps: ea nu este îndeplinit, dar svârit. Dexteritatea de a svâri bine i sincer slujirea noastr în Biseric, indiferent cum ar fi – începând cu Întâistttorul Bisericii pân la o simpl vânztoare de lumânri – este un dar al lui Dumnezeu dat oamenilor, este posibilitatea de a veni la starea brbatului desvârit, la msura vârstei deplintii lui Hristos (Ef. 4:13). În Biseric omului i se d darul unei anumite slujiri în msura orientrii i jertfirii sale, în msura puterilor omeneti i a necesitii bisericeti. Înelepciunea i buntatea lui Dumnezeu const în faptul c la Sfântul Duh nu exist daruri inutile. Folosul acestor daruri este în furirea unui Singur Trup al lui Hristos, în dobândirea de ctre fiecare dintre membrii ei participani a propriei firi i realizarea propriei predestinaii prin apartenena vie la acest Trup. Lecturile actuale de Crciun sunt dedicate unuia dintre cei mai mari nevoitori ai Bisericii Ortodoxe Ruse – cuviosului Serghie de Radonej. Calea proprie a sfineniei el a început-o în nevoina rugciunii i a pocinei, a continuat-o în abundena darurilor Sfântului Duh i a încheiat-o în slujirea haric Bisericii i poporului su. Cu toii tim despre faptul cât de diversificat s-a manifestat harul lui Dumnezeu asupra sfântului Serghie în viaa lui pe pmânt i dup sfâritul su fericit. Darul minunilor i al tmduirilor; darul de a fi pstor i învtor pentru numeroi monahi i pentru toi care îl vizitau; darul sfatului duhovnicesc i al gândiri profunde de stat – toate aceste bogii duhovniceti încpeau într-un singur om i toate slujeau în el unui bun comun. Noi consacrm cuviosului Serghie Lecturile actuale de Crciun.

http://patriarchia.ru/md/db/text/3539497...

«M bucur de asemenea i pentru Universitatea noastr Ortodox, care-i va serba în anul care urmeaz 20 de ani de existen, i sper ca aceast biseric s devin un centru spiritual al universitii i un loc de desfurare a festivitilor, - a concluzionat Preafericitul Patriarh Kiril, binecuvântîndu-i pe profersori i pe studeni. — D Doamne, ca odat cu sfinirea acestei biserici s fie înscris o pagin nou în istoria acestei universiti». La rândul su, S.S. Sobeanin i-a exprimat sperana c lucrrile interioare de restaurare a complexului bisericesc vor începe cît de repede posibil. Dup încheierea Te Deumului crucea a fost fixat pe cupola bisericii “Sfîntului Ioan Teologul”. Preafericitul Patriarh Kiril fiind însoit de Dl A.V. Kibovsku i de egumenul Petru (Eremeev) a vizitat încperile bisericii din etajul de jos, încperile din etajul de sus a bisericii i încperile anexate sfîntului loca. Dup aceasta a avut loc o scurt discuie a Preafericirii Sale cu profesorii instituiei teologice. Preafericitul Patriarh Kiril i-a exprimat dorina ca în viitorul apropiat s fie organizat o întâlnire cu colectivul universitii i s fie puse în discuie întrebrile referitoare la viitorul acestei instituii de învmânt, privitor la dezvoltarea ei. Biserica Sfîntului Ioan Teologul cea de sub Ulm Prima biseric de piatr a fost ridicat în acest loc în anul 1658 (pe locul celei din lemn construit în secolul XV). Biserica nou în form de ptrat încununat printr-o rotond a fost ridicat în perioada 1825-1837 în stil moscovit specific perioadei tîrzii a clasicismului. Compoziia central a noii biserici este caracteristic bisericilor din prima parte a secolului al XIX-lea. Nuana apusean a sfîntului loca e vdit prin clopotnia în patru nivele, în a crei parte de jos exist un pridvor (1845-1855). În anul 1855 prii de apus a clopotniei i-a fost anexat o încpere cu un etaj i cu o scar care duce la al doilea etaj al bisericii. În anii 1920-1930 în aceast cldire a fost deschis un muzeu. În acelai timp a fost demontat tamburul bisericii, turnul i partea de vârf a clopotniei.

http://patriarchia.ru/md/db/text/1672154...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010