Начало творения мира, о к-ром повествует 1-й стих Свящ. Писания ВЗ: «В начале сотворил Бог небо и землю» (Быт 1. 1),- есть и начало В. как творения Божия. Сам Бог Творец существует в вечности, к-рая вне В.: перед Ним «тысяча лет, как день вчерашний» (Пс 89. 5), Он не зависит от В., не нуждается в нем, но Сам «изменяет времена и лета» (Дан 2. 21). От Творца «не сокрыты времена», т. е. будущее мира, как скрыто оно от человека, но тварь, знающая своего Творца, «не видит дней Его» (Иов 24. 1; ср.: Иер 29. 11). Бог установил В. как течение, продолжительность событий. Преходящий характер В. противопоставляется в Свящ. Писании вечности Бога. «Дни мои,- восклицает псалмопевец,- как уклоняющаяся тень... Ты же, Господи, вовек пребываешь...» (Пс 101. 12-13). Всеобщей мерой течения В. Господь положил ритм движения небесных светил, сотворенных в 4-й день: «И сказал Бог: да будут светила на тверди небесной... для отделения дня от ночи, и для знамений, и времен, и дней, и годов» (Быт 1. 14; ср.: Пс 103. 19; 135. 7-9; 148. 3, 5-6; Сир 43. 1-11). «Во все дни земли сеяние и жатва, холод и зной, лето и зима, день и ночь не прекратятся» (Быт 8. 22), день и ночь приходят «в свое время» - это не человеческое установление (Иер 33. 20); «Твой день и Твоя ночь,- обращается к Богу псалмопевец,- Ты уготовал светила и солнце... лето и зиму Ты учредил» (Пс 73. 16-17). Творение мира происходит за 6 дней (Быт 1). Установление Творцом 7-го дня, субботы как дня покоя (Быт 2. 2-3), определяет временной цикл седмиц (7-дневных недель). Священность богоустановленных космических циклов отражается в праздновании древними израильтянами суббот (Исх 20. 8-11), новолуний (1 Цар 20. 5; Ис 1. 13-14; Ам 8. 5), дней годового сельскохозяйственного круга (Исх 23. 16, 19; 34. 22; Лев 23. 9-14; Втор 16. 13 и др.), 3-летнего (Втор 14. 28), 7-летнего (Лев 25. 1-4; Втор 15. 1), 49-летнего «юбилейного» (Лев 25. 8-13) циклов. Циклическая периодизация В. подробно представлена в апокрифической «Книге Еноха» и «Книге Юбилеев».

http://pravenc.ru/text/155438.html

Фазис — греческое название реки Риони, упоминаемое в «Теогонии» Гесиода и «Аргонавтике» Аполлония Родосского. Семантика прометеевского мифа была особенно близка П. А. Флоренскому — уроженцу Кавказа. См.: Флоренский П. А. Природа//Литературная Грузия. 10. 1985. С. 15—16. — 552. 985 Лелей (Пелион) и Оссал горы в Фессалии, вблизи Олимпа, упоминаются в мифе о братьях Оте и Эфиальте (см.: Нот., Od. XI 313—320/Пер. В. Жуковского). — 552. 986 Имеется в виду библейский рассказ о борьбе Иакова с Богом (Быт 32, 24—28). — 552. 987 Деян 9, 3—5. — 553. 988 И шеол (евр. в иудаистической мифологии царство мертвых, загробный мир, противоположный небу (Пс 138, 8; Ам 9, 2; Иов 11, 8). — 553. 989 «тьма ·внешняя» (Мф 25, 30). См.: Флоренский П. А. Столп и утверждение Истины. С. 205. — 553. 990 «взывать из (de profundis — лат.). «Из глубины взываю к Тебе, начальные слова 129–го псалма Библии. —553. 991 противоречие в определении (лат.). —553. 992 Ср.: Флоренский П. Л. Столп и утверждение Истины. С. 73, 538 (прим.). — 553. 993 Успенского Собора в Троицко–Сергиевской Лавре. 994 в скрытом виде (лат.). —554. 995 Достоевский Ф. М. Полн. собр. соч. в тридцати томах. Л., 1972 — 1990. Т. 14. С. 265. — 554. 996 М. Гюйо. Мои вчерашние стихи, пер. Ив. Ив. Тхоржевского. 997 Гюйо М. Стихи философа/Пер. Ив. Тхоржевского. СПб., 1901. С. 85. — 556. 998 Nietzches Werke. Abt. I. Bd V. Leipzig, Naumann, 1899. S. 228 (в рукописи ошибочно— 298). Вероятно, автор дает свой перевод по указ. нем. изданию. Ср. перевод со 2–го нем. издания А. Николаева: Нищие Ф. Собр. соч. М., 1901. Т. VII. С. 181 —182. — 556. 999 Ориентировка — фундаментальный принцип гносеологии Флоренского, позволяющий ему рассматривать познавательный процесс как «часть бытия» («Столп…», с. 160). Ориентировка, или ориентирование, осуществляется на основе определенной смыслонесущей очевидности, которая, став предметом веры, выступает в роли центра развертывания «основных углов зрения» — категорий. — 556. 1000 Соборный разум — центральное понятие гносеологии славянофилов, противопоставляемое ими «отвлеченному разуму». Соборный разум («волящий разум», «живознание» — у А. С. Хомякова, «верующее мышление» — у И. В. Киреевского) является, по словам И. В. Киреевского, «средоточием умственных сил, где все отдельные деятельности духа сливаются в одно живое и высшее единство» (Киреевский И. В. Соч. в двух томах. М., 1911. Т. 1. С. 201). — 557. 1001

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=999...

18 Бу дунёда менат илиб топган амма нарсамдан нафратландим, чунки аммаси барибир мендан кейин келадиганларга олишини билардим. 19 Улар доно ёки амоми, ким билади? Мен бу дунёда менат илиб, донолик билан топганларимга барибир эгалик илишади. Бу ам беудадир. 20 Шунда бу дунёда илган барча менатим учун юрагим ачиб, айура бошладим. 21 Ахир, барибир донолик, билим ва моирлик билан топилган нарсалар мана шу нарсалар учун ишламаганларга олар экан. Бу ам беуда, андай фалокат! 22 Бу дунёда илган менати ва тиришолиги учун одам андай фойда оларкан–а?! 23 Ахир, унинг кунлари дардга айудан боши чимаса, аттоки кечалари ам дам ололмаса. Э, бу ам беуда! 24 Одам учун ейиш, ичиш ва илган менатидан роатланишдан яхширо нарса Бу ам Худодан эканлигини тушундим, 25 ахир, Худосиз ким оват ея олади, ким роат топади?! 26 Худога маъул Худонинг донолик, билим ва увонч беради. Гунокорларга эса бойлик йииш иштиёини беради–ю, уларнинг ишлаб топганларини олиб, Худо маъул ато этади. Гунокорларнинг бу ишлари ам беуда ва шамолнинг орасидан увишдайдир.   3–БОБ   ар нарсанинг вати бор   2 Туилишнинг ам, ам вати бор. Экишнинг ам, экилганни ам вати бор. 3 ам, шифо беришнинг ам вати бор. Бузишнинг ам, уришнинг ам вати бор. 4 Йилашнинг ам, кулишнинг ам вати бор. Азанинг ам, раснинг ам вати бор. 5 Тош отишнинг ам, тош йиишнинг ам вати бор. Барига босишнинг ам, ундан тийишнинг ам вати бор. 6 идиришнинг ам, ам вати бор. Салаб ам, ташлаб юборишнинг ам вати бор. 7 Йиртишнинг ам, тикишнинг ам вати бор. Сукут салашнинг ам, ам вати бор. 8 Яхши ам, нафратнинг ам вати бор. Урушнинг ам, тинчликнинг ам вати бор.   9 Шунча менат илиб инсон андай фойда топади? 10 Инсонлар илиши учун Худо берган мушкул ишни 11 Худо айтгани амма нарса ватида содир Худо юрагига солгани учун инсон ват сезади, лекин Худо бошидан охиригача илган ишларни инсон тушуна олмайди. 12 Инсон учун бахтли аёт кечириш, аётидан роатланишдан боша яхширо нарса эканлигини тушуниб етдим. 13 амма еб, ичиб, илган менатининг роатини Бу Худонинг инъомидир. 14 Худо илган ар бир иш то абад бу ишга еч нарса ундан еч нарсани айириб Худо бу ишларни, амма Мендан деб илди. 15 озир нима олдин ам келажакда озир ам бордир. Худо ватида яна айтарар .

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  Фосилар ва солилар   9 Бу дунёда амма нарса аида чуур буларнинг аммасини бир киши иккинчисининг устидан зулм укмронлик иладиган бир замон бу. 10 Яна шу нарсани фоси кишининг жасади муаддас жойдан олиб чиилди. Орасидан оломон борарди, фоси киши урмат билан Солиларнинг жасадлари эса сочилиб ётарди . Бу ам беудадир . 11 Жиноятга тез жазо берилмагани учун, инсонларнинг юраги ёвузликлар илишга доим тайёр. 12-13 Гунокорлар юз марта жиноят илсалар ам, узо умр мумкин. а, “Худодан ундан ам яхширо чунки улар Худодан Фосиларга эса яхши аётлари соядай тез кетади, чунки улар Худодан деган гапни биламан. 14 аранглар–а, бу дунёда мана шундай бемаъни нарсалар ам содир солилар фосиларга лойи жазони оладилар, фосиларга эса худди солилардай муносабатда Мен: “Бу ам беудадир”, — дедим. 15 Шунинг учун мен бу аётдан роат олишни маслаат бераман. Бу дунёда одамларга ейиш, ичиш ва хурсанд боша яхширо нарса Худо инсонга берган бу дунёдаги аёти давомида иладиган менатида шодлик у билан 16-17 Доноликни билишга, ер юзида ишларни баишладим. Худонинг амма ишларини аиатан ам еч ким бу дунёда Худо нима илаётганини тушунмайди. атто уйудан воз кечиб ам, анча аракат илмайлик, билолмаймиз, маъносини топа олмаймиз. Донолар: “Биламиз”, — деб айтади, аммо улар ам аиатан тушунмайдилар.   9–БОБ   1 Буларнинг аммасини юрагимга жойлаб, улар аида яхшилаб солилар ам, донолар ам, уларнинг ишлари ам Худонинг экан, атто уларнинг севгиси ам, нафрати ам Худонинг остида экан. еч ким келажакда нима билмайди. 2 амманинг тадири бир хил, солининг ам, фосининг ам, яхшининг ам, ёмоннинг ам, алолнинг ам, аромнинг ам, урбонлик иладиганларнинг ам, урбонлик илмайдиганларнинг ам тадири бирдир. Гунокорларга нима яхшиларга ам шундай билан назр иладиганларнинг ам, чин назр илмайдиганларнинг ам исмати бир. 3 Бу дунёда амма ишларнинг айулилиги шундадир: амманинг тадири бир хил. Шунинг учун амманинг юраги азабу аламга аётликларида юраги телбалик билан Кейин эса улар бу оламдан 4 Лекин аёт умиди бор, ахир: “Тирик ит шердан яхширо”, — дейишади–ку. 5 аёт еч биладилар, марумлар эса еч нарсани билмайдилар. Марумлар учун еч андай мукофот вати келиб еч ким уларни ёдга ам олмайди. 6 Улар севган, нафратланган ва жон куйдирган нарсаларнинг аммаси кетган. Бундан кейин улар еч ачон бу дунёда нарсаларга олмайдилар.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Пророк приглашает египтян и филистимлян в свидетели тех бесчинств и притеснений, которыми навлекают на себя вину знатные Самарии ( Ам.3:9 ): они позорным насилием и грабежом ( Ам.3:10 ), обманчивой торговлей ( Ам.8:5 ), и несправедливым взяточничеством с бедных ( Ам.5:11 ) приобретают богатства, строят роскошные дома, покупают дорогие виноградники, проводят жизнь в роскоши и изнеженности ( Ам.6:3–6; 3:12 ). Их высокомерие ( Ам.6:8 ) и упование на собственную силу ( Ам.6:13 ) сами по себе мерзость перед Иеговой; но к этому присоединяется и то, что знатные не заботятся о несчастии народа ( Ам.6:6 ), что они насмехаются над Богом, доставившим им победы над египтянами и аморреями ( Ам.2:9,10 ), блудодействуя в доме Божием, – вопреки всякому праву ( Исх.22:26,27 ) удерживают у себя заложенные одежды на ночь, возлежат на них и пьют вино, взыскиваемое с обвиненных, в доме богов своих ( Ам.2:7,8 ), – принуждают назореев к вину, а пророков к молчанию, хотя и те и другие даны им от Бога ( Ам.2:11,12 ). Даже их жены поступают подобным образом и побуждают «своих господ» к притеснению бедных для получения средств к роскоши ( Ам.4:1 ). Особенно обличает пророк Амос правовые стремления знатных, которые обращают право в отраву ( Ам.5:7,10 ) и пользуются подкупом в ущерб бедным и правым ( Ам.5:12 ), хотя неправый суд так же неестественен и бессмыслен, как если бы вздумал кто пахать скалу волами ( Ам.6:12 ). Но есть также дела, которые сами по себе законны, и в тоже время суть постыднейший произвол, – именно, если кто-либо в силу своего права из-за ничтожной вещи делает должников несчастными: «они продают правого за серебро и бедного за пару сандалий. Жаждут, чтобы прах земной был на голове бедных ( Ам.2:6,7 ср. Ам.8:4,6 ). Не поколеблется ли от этого земля, восклицает пророк? взволнуется вся она, как река, и будет подниматься и опускаться, как река египетская» ( Ам.8:8 ). Но если нравственный проступок через то особенно становится грехом, что он понимается как проступок по отношению к Богу, то к виновности израильтян присоединяется, как отягчающее вину, то обстоятельство, что они, не смотря на свою нравственную испорченность, вовсе не сознавали себя стоящими в противоречии к требованиям Иеговы.

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Verzhbo...

   Чтобы помочь читателю найти псалмы, отвечающие его молитвенному настроению, предлагаем здесь следующий перечень псалмов по содержанию.    Благодарственные и хвалебные: Пс.33, Пс.65, Пс.66, Пс.91, Пс.95, Пс.96, Пс.102, Пс.103, Пс.116, Пс.145, Пс.149, Пс.150.    Прославляющие Бога: Пс.8, Пс.17, Пс.92, Пс.102, Пс.103.    Назидательные: Пс.1, Пс.40, Пс.32, Пс.45, Пс.84, Пс.89, Пс.100, Пс.111, Пс.126.    Изливающие скорбь: Пс.3, Пс.12, Пс.16, Пс.37, Пс.54, Пс.87, Пс.141, Пс.142.    Выражающие надежду на Бога: Пс.53, Пс.85, Пс.90, Пс.111, Пс.120.    Просящие о защите от врагов и неприятностей: Пс.3, Пс.4, Пс.24, Пс.40, Пс.54, Пс.69, Пс.Пс.142.    Покаянные: Пс.38, Пс.50.    Выражающие радость: Пс.32, Пс.83, Пс.114. Книга Притчей Соломоновых    Главным автором Книги Притчей был Соломон, сын Давида, царствовавший в Израиле за тысячу лет до Р.Х. Некоторые же части этой книги были написаны другими авторами. Так что Соломон может быть назван главным писателем Книги Притчей, как Давид — Псалтири. Когда Соломон, начиная свое царствование, вознес Богу свои молитвы и всесожжения (жертвы, которые сжигались), Бог явился ему ночью и сказал: «Проси, что Мне дать тебе» (2 Пар. 1:7). Соломон просил у Бога лишь одного — мудрости. Чтобы управлять народом Божиим. И сказал Бог Соломону: «За то, что ты просил этого и не просил себе долгой жизни, не просил себе богатства... но просил себе разума... вот, Я сделаю по слову твоему: вот, Я даю тебе сердце мудрое и разумное, так что подобного тебе не было прежде тебя, и после тебя не восстанет подобный тебе; и то чего ты не просил, Я даю тебе, и богатство и славу, так что не будет подобного тебе... во все дни твои». (3 Цар. 3:11-13). И, действительно, Соломон прославился своей мудростью, так что из далеких стран люди приходили его послушать. Многие изречения Соломона вошли в Книгу Притчей. В еврейской Библии Книга Притчей называется «Мишле Шеломо», у Семидесяти толковников — «Паремии», в славянской библии — «Притчи Соломона». У святых отцов она называется «Панаретос София» — «Премудрость всякой добродетели».

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2610...

Никогда еще социальная противоположность – со всеми сопутствующими ее ненормальностями – между богатыми и бедными не чувствовалась так резко, как в те дни. Состоятельные классы преданы были любостяжанию и неудержимой роскоши. Цари, вельможи и богачи воздвигли себе величественные дворцы зимние и летние ( Ам.3:15 ) из тесанных камней (Ам, 5:11) с украшениями из слоновой кости. Убранство чертогов богачей поражало неразумною роскошью: сами они беспечно предавались чувственным удовольствиям без меры: возлежали на ложах из слоновой кости, нежились на постелях своих причудливой дамасской работы ( Ам.3:12 ), ели лучших овнов из стада и тельцов с тучного пастбища, пили вино из жертвенных чаш, угощались лучшими сластями ( Ам.6:6 ) и веселились под звуки гуслей ( Ам.6:5 ), тщеславясь и гордясь своим богатством ( Ос.12:7–8, 13:6 ). Избыток богатства приводил их к пьянству, разврату и другим порокам. Даже женщины самарийские не уступали в распущенности своим мужьям: они, эти «телицы Васанские» (по определению пророка Амоса) сами требовали: «подавай, и мы будем пить»! ( Ам.4:1 ). Накопление богатств шло из нечистых источников. Сокровища в чертогах богачей собирались насилием и грабежом ( Ам.3:10 ). В этом отношении страдающею стороною были бедные, неимущие классы. К ним богачи относились с жестоким бессердечием, с полным презрением к их человеческому достоинству. Богатые, по словам пророка Амоса, алчут поглотить бедных и погубить нищих ( Ам.8:4 ), продают правого на серебро, покупают неимущих за серебро и бедных за пару сандалий ( Ам.8:6 срв. Ам. 2:6 ), попирают бедного и берут от него подарки хлебом ( Ам.5:11 ), жаждут, чтобы прах земной был на голове бедных, извращают путь кротких ( Ам.2:7 ), притесняют и угнетают нищих ( Ам.4:1 речь о женщинах самарийских); они даже как бы издеваются над бедняками: возлежат на одеждах, взятых в залог при всяком жертвеннике и пьют вино, взысканное с обвиненных в доме богов своих ( Ам.2:8 ). Бедствия обнищавшего народа не трогают их ( Ам.6:4 ). Руководители народа – священники и князья, те именно, которые должны были давать народу образцы добра и благочестивой жизни, сами погрязли глубоко в распутстве ( Ос.5:1 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia2/religi...

Самые усердные жертвоприношения тех, кто попирает чувства любви и справедливости к ближним, кто делает не добро, а зло, по учению Амоса ( Ам.5:11,14,21–24 ) совершенно не угодны Богу и возбуждают Его гнев. Особенная близость израильского народа к Господу не только не закрывает его грехов, но увеличивает его виновность пред Богом ( Ам.3:2 ). – Обличения излагаются главным обр. в первой части пророческой книги (3–6 гл.), которой предшествует введение (1 и 2 гл.), выражающее общий предмет пророческих речей Амоса, т. е. божественный суд над избранным и соседними с ним народами. Многочисленные и тяжкие грехи, в которых обличает пророк жителей Израильского царства, служат объяснением и, так сказать, обоснованием произнесенного приговора. При всей строгости, с какой Амос, не тронутый лоском условных приличий тогдашнего образованного общества, бичует пороки израильтян (наприм. Ам.4:1 ), обличения его дают однако чувствовать наполнявшее при этом его душу сердечное горе о погибающем народе ( Ам.5:1 ), его сострадание к нему, побуждавшее ходатайствовать за него пред Богом ( Ам.7:2,5 ) и желание обратить его на истинный путь ( Ам.5:5,6,14 ), предохранить от гибели хотя некоторый остаток этого народа ( Ам.5:15 ). – Во второй части (7–9) пророк яснее изображает то, как и в какой мере совершится над Израильским царством самый суд. Пять видений, в которых открыто было пророку самое исполнение божественного суда, показывают, что он совершится не над Израильской землей и ее произведениями ( Ам.7:1–6 ), а над незаконными святилищами в этом царстве, над царским домом ( Ам.7:9 ) и над самым народом, как вполне созревшим, вследствие своей испорченности, для наказания ( Ам.8:1–2 ), и совершится так, что одни погибнут под развалинами своего святилища, а другие – от меча, который везде найдет их, куда бы они ни скрылись ( Ам.9:1–5 ). Этот божественный суд не совсем однако истребит дом Иакова ( Ам.9:8 ), остаток его ( Ам.5:15 ) сохранится и войдет в новое царство, которое воздвигнет Господь, согласно с Своим обетованием Давиду, и которое Он наделит всеми дарами своей благодати ( Ам.9:11–15 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Lopuhin/pravos...

7 Мен сизларни юксалтириш учун пасайтириб, Худонинг Хушхабарини сизларга текинга айтиб, гуно илдимми?! 8 Сизларга хизмат илиш учун боша жамоатлардан мабла олдим. Бу билан худди улардан 9 Орангизда мутожликда олганимда ам бировга ортича юк чунки Македониядан келган биродарлар барча этиёжларимни ондирдилар. Мен бирон нарсада сизларга оирлик туширмасликка аракат илдим ва шундай илишда давом этавераман. 10 албимда Масининг аиати борлигига шуба шу боис Ахая удуди ёйилаётган бу еч ким олмаслигига аминман. 11 Нима учун сизлардан ёрдам Бу сизларни ёмон дарак берадими? Мана, Худога аён, сизларни яхши 12 Мен илаётган ишимни давом эттиравераман. Ана шунда, бизнинг ишларимиз Павлуснинг хизмати билан баравар, деб матанаётганларнинг гапларига еч бир асос 13 Ахир, улар Масининг аворийлари илиб сохта аворийлар ва ийлакор хизматчилар–ку! 14 Бунинг айрон оладиган жойи чунки атто шайтон ам нурли фаришта илиб 15 Шунинг учун шайтоннинг хизматкорлари солилик хизматчилари илиб еч ажабланарли жойи Оибатда улар илмишларига яраша жазо оладилар.   аворий Павлуснинг чеккан заматлари   16 Яна айтаман, бирор киши мени амо экан, деб айтмасин. Борди–ю, сизлар шундай деб унда амоларга андай муносабатда менга ам шундай муносабатда шунда мен ам озгина матаниб оламан. 17 Мен баландпарвозлик билан гапириб, амолардай матаняпман. Бу РаббимизИсога муносиб эмас. 18 Модомики, инсоний мавеи билан матанаётган экан, майли, мен ам матанай. 19 Ахир, сизлар шунчалик доносизки, алсизларга жон деб тоат иласизлар. 20 аиат шуки, бирортаси сизларни асир илса ам, аингизни еса ам, талон–тарож илса ам, катта тутса ам, юзингизга тарсаки солса ам, уларнинг аммасига тоат илиб келяпсиз. 21 Биз сизларга муомала илмадик. Шунинг учун биз сизнинг назарингизда ожиз Бундан уялишимиз керакми?! амоларча гапираётган эканман, одамлар нима билан матанишга журъат илаётган мен ам билан матанишга журъат иламан. 22 Улар ибронийми? Мен ам ибронийман! Улар Исроил халига тегишлими? Мен ам Исроил халиданман! Улар Иброим наслиданми? Мен ам Иброим наслиданман! 23 Улар Масининг хизматкорларими? Мен бефаросатлик илиб айтяпманки, уларнинг аммасидан устунман. Замат десангиз, мен улардан замат чекдим. Зиндон десангиз, улардан зиндонда ётдим. Зарба десангиз, мен аддан ташари зарба едим, атто марта 24 Яудийлар томонидан беш марта бир кам иртадан калтак едим. 25 Рим амалдорлари мени уч марта калтаклатдилар. Бир марта уч марта кемада алокатга учрадим, бир кечаю кундузни денгиз барида 26 марта узо сафарларда Дарёларда таликада олдим. арочилар ужумидан аётим таликада олди. ондошлариму айрияудийлар туфайли талика остида олдим. Шаарда талика, сарода талика, денгизда талика, сохта биродарлар орасида талика! 27 Мен анча менат ва машаат остида, марта уйусизликда, очлик ва ташналикда олдим. Баъзан ейишга ноним, совуда кийишга кийимим

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  Дунёдаги адолатсизлик   16 Мен яна бу дунёда адолат укм суриши керак жойда — озихонада ам, ам эгрилик 17 “Яхшини ам, ёмонни ам Худо укм илади, чунки Худонинг ар бир нарсанинг, ар бир ишнинг ватини белгилаган”, — дедим. 18 Мен яна одамзод аида шуни тушундим: “Инсонлар ам худди айвонлардай экан. Шуни учун Худо инсонларни синар экан.” 19 Ахир, одамлар билан айвонларнинг тадири бир хил, униси ам буниси ам Инсонларга ам, айвонларга ам Худо жон берган, одамлар айвонлардан устун эмас. аммаси беуда экан. 20 амма битта жойга боради, тупродан яралганлар тупроа айтади. 21 Инсоннинг руи тепага чиадими, айвонларнинг руи пастга — ернинг остига тушадими, ким билади?! 22 Шунда мен тушундим: инсон учун менатидан роат олишдан боша яхширо нарса экан, чунки бу унинг тадири. Инсон кетгандан кейин нима ким унга олади?!   4–БОБ   1 Мен яна бу дунёда зулмни Мана эзилганларнинг ёшлари, лекин уларнинг юпатувчиси Уларга зулм илаётганларда куч бор, эзилганларнинг эса юпатувчиси 2 Шунда мен: “Марумлар тириклардан бахтлиродир”, — дедим. 3 Аммо али туилмаганлар марумлардан ам бахтлиродир, чунки улар бу дунёда илинаётган айули ишларни 4 Мен яна бир нарсани инсон амма ишни моирлик билан илади, лекин бу ишни бировга айирлик билан илса, бу ам беуда , шамол орасидан увишдайдир. Аммо:   5 Нодон овуштириб хароб илади. 6 Ватни елга совуриб, машаатли менат билан икки овуч нарсага эришиш мумкин, лекин хотиржамлик билан бир овуч нарсага эга ундан афзалродир.   7 Бу дунёда яна бир беудаликни 8 Мана, бир киши — ёлиз, унинг фарзандлари ам, ака–укалари ам У тиним билмай менат илади, эса бойликка У: “Ким учун ишлаяпман, нима учун роат илишдан исяпман?!” — демайди. Бу ам беудадир, айули ишдир. 9 Икки киши бир кишидан иш бажара олади, улар менатлари учун яхши тадирланадилар. 10 Агар биттаси йиилса, иккинчиси туризади, лекин ёлиз аволи чатодир, у йиилса, туризишга ёнида еч ким 11 Икки киши бирга ётса, сову отмайдилар, агар киши бир ётса андай илиб исинади?! 12 Киши бир уни йиитиш осон, лекин икки киши имоя ила олади. Учта ипдан эшилган аронни узиш ийиндир.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010