Разделы портала «Азбука веры» Тропарь, глас 4 Церковнославянский Русский Небесных воинств Архистратиже,/молим тя присно мы, недостойнии,/да твоими молитвами оградиши нас/кровом крилу невещественныя твоея славы,/сохраняя нас, припадающих прилежно и вопиющих:/от бед избави нас,/яко чиноначальник Вышних Сил. Небесных воинств Архистратиг,/непрестанно молим тебя мы, недостойные,/чтобы ты оградил нас своими молитвами/под кровом крыл невещественной твоей славы/сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих:/“От бед избавь нас,/как начальник Вышних Сил!” КАНОН, ГЛАС 4 Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя,/и наполнятся Духа,/и слово отрыгну Царице Матери,/и явлюся, светло торжествуя,/и воспою, радуяся, Тоя чудеса. Ирмос: Отверзу уста мои,/и они исполнятся Духа;/и слово изреку Царице Матери,/и явлюсь светло торжествующим,/и воспою радостно Ее чудеса. Припев: Святый Архистратиже Божий Михаиле, моли Бога о нас. Припев: Святой Архистратиг Божий Михаил, моли Бога о нас. Божественными светлостьми облиставаемь всегда,/ум мой озари, еже воспети тя, Архистратиже горних воинств,/всех утверждение притекающих к тебе. Божественными сияниями озаряемый всегда!/Ум мой просвети, чтобы воспеть тебя,/Архистратиг вышних воинств,/утверждение всех, прибегающих к тебе. Ум Пребезначальный,/премирнаго чиноначальника показа чина тя, преславне Архистратиже,/и свет сущих во тьме, и Божественное украшение Церкве Своея. Ум Пребезначальный/превысшего мipa полка военачальником/явил тебя, преславный Архистратиг,/и светом для пребывающих во тьме,/и божественным украшением Церкви Своей. Слава: Умов предворяя Небесных в Дусе,/дольним же всеизряднейшее Михаиле, дался еси ограждение, и утверждение,/и оружие, враги закалающее и потребляющее. Слава: Предводитель Умов небесных в Духе,/ты и земным, вседоблестный Михаил/дан как ограждение, и сила, и оружие,/врагов поражающее и истребляющее. И ныне: Дево Всенепорочная, Яже Ангелов благолепие, человеков помоще,/Ты мне помози, мореплавающему/и в бури греха присно впадающу и бедствующу.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/kanon-arh...

Разделы портала «Азбука веры» В ПОНЕДЕЛЬНИК Церковнославянский Русский НЕБЕСНЫХ ЧИНОВ БЕЗПЛОТНЫХ БЕСПЛОТНЫМ СИЛАМ Тропарь, глас 4: Небесных воинств Архистратизи,/молим вас присно мы, недостойнии,/да вашими молитвами оградите нас/кровом крил невещественныя вашея славы,/сохраняюще нас, припадающих прилежно и вопиющих:/от бед избавите нас,/яко чиноначальницы вышних Сил. Кондак, глас 2: Архистратизи Божии,/служителие Божественныя славы,/Ангелов начальницы и человеков наставницы,/полезное нам просите и велию милость,/яко Безплотных Архистратизи. Тропарь, глас 4 Небесных воинств Архистратиги,/непрестанно молим вас мы, недостойные,/чтобы вы оградили нас вашими молитвами/под кровом крыл невещественной вашей славы/сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих:/“От бед избавьте нас,/как начальники Вышних Сил!” Кондак, глас 2 Архистратиги Божии, служители Божественной Славы,/Ангелов начальники и людей наставники,/полезное нам испросите и великую милость,/как бесплотных Архистратиги. ВО ВТОРНИК КРЕСТИТЕЛЯ И ПРЕДТЕЧИ ИОАННА СВ. ИОАННУ ПРЕДТЕЧЕ Тропарь, глас 2: Память праведнаго с похвалами,/тебе же довлеет свидетельство Господне, Предтече:/показал бо ся еси воистинну и пророков честнейший,/яко и в струях крестити сподобился еси Проповеданнаго./Темже за истину пострадав радуяся,/благовестил еси и сущим во аде Бога, явльшагося плотию,/вземлющаго грех мира/и подающаго нам велию милость. Тропарь, глас 2 Память праведника чтится похвалами,/тебе же довольно свидетельства Господня, Предтеча,/ведь явился ты поистине из пророков славнейшим,/ибо удостоился в струях крестить Проповеданного./Потому за истину пострадав с радостью,/благовествовал ты и находящимся во аде Бога, явившегося во плоти,/подъемлющего грех мира/и подающего нам великую милость. Кондак, глас 2: Пророче Божий и Предтече благодати,/главу твою, яко шипок священнейший от земли обретше,/исцеления всегда приемлем,/ибо паки, якоже прежде,/в мире проповедуеши покаяние. Кондак, глас 2 Пророк Божий и Предтеча благодати,/главу твою как священнейшую розу в земле обретя,/мы всегда получаем исцеления,/ибо снова, как и прежде,/ты возвещаешь в мире о покаянии.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/tropari-i...

Разделы портала «Азбука веры» Тропарь, глас 4 Церковнославянский Русский Небесных воинств Архистратизи,/молим вас присно мы, недостойнии,/да вашими молитвами оградите нас/кровом крил невещественныя вашея славы,/сохраняюще ны, припадающия прилежно и вопиющия:/от бед избавите ны,/яко чиноначальницы Вышних сил. Небесных воинств Архистратиги,/непрестанно молим вас мы, недостойные,/чтобы вы оградили нас вашими молитвами/под кровом крыл невещественной вашей славы/сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих:/“От бед избавьте нас,/как начальники Вышних Сил!” КАНОН, ТВОРЕНИЕ ИОАННА МОНАХА. ЕГО АКРОСТИХ: ДА ТОРЖЕСТВУЕМ, БОГОМУДРЫЕ, ПОХВАЛУ СОБОРУ БЕЗПЛОТНЫХ. ГЛАС 8 Песнь 1 Ирмос: Песнь возслем, людие,/чудному Богу нашему,/свободившему Израиля от работы,/песнь победную поюще и вопиюще:/поим Тебе, Единому Владыце. Ирмос: Песнь вознесем, люди,/чудному Богу нашему,/Израиль освободившему от рабства,/песнь победную воспевая и взывая:/“Воспоем Тебе, единому Владыке!” Припев: Святии Архангели и Ангели, молите Бога о нас. Припев: Святые Архангелы и Ангелы, молите Бога о нас. Вси воспоим, вернии,/вся управляющую невещественныя Горних ликов чиноначалия, Троицу несозданную:/Свят, Свят, Свят еси, вопиюще, Боже Вседержителю. Воспоем все верные,/Троицу несотворенную,/управившую все невещественные/вышних хоров начальства,/взывающие “Свят, Свят, Свят Ты,/Боже Вседержитель!” Положил еси тварей Начало, существо Безплотное, Творче Ангелов,/пречистый Твой Престол окружающее, звати Тебе:/Свят, Свят, Свят еси, Боже Вседержителю. Положил Ты, Ангелов Творец, творениям началом/естество бесплотное, окружающее пречистый Твой престол,/чтобы восклицать Тебе:/“Свят, Свят, Свят Ты,/Боже Вседержитель!” Слава: Радуйся, Гаврииле, тайновидче Божия воплощения,/Михаиле же, чинов невещественных первостоятелю, непрестанно зовуще:/Свят, Свят, Свят еси, Боже Вседержителю. Слава: Радуйся Гавриил,/вводящий нас в таинство Божия воплощения,/и Михаил, полков невещественных первостоятель,/непрестанно восклицающие:/“Свят, Свят, Свят Ты, Боже Вседержитель!”

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/kanon-bes...

“Агни Парфене” (Пресвятая Дева Владычица). Написана песнь на слова святого преподобного Нектария Эгинского. Величественно и победно звучит дивное песнопение. Это ликующий гимн Божией Матери — песнь чистоте и непорочности, исполненная радости и утверждающая святость. В день Благовещения Пресвятой Богородицы мы подготовили подборку разных исполнений этого удивительного песнопения. O Virgin Pure Скачать Марие, Дево Чистая, Пресвятая Богородице, Царице, Мати Дево, Руно, всех покрывающее, Превысшая Небесных Сил, нетварное сияние, Ликов девичьих Радосте и Ангелов Превысшая, Небес Честная Сило и Свете, паче всех светов, Честнейшая Владычице всех Небесных Воинств, Всех Праотцев Надеждо, пророков Исполнение, В подвизех Ты помоще, Кивоте Бога Слова, И девам Ликование, и матерем Отрадо, Целомудрия Наставнице, душ наших Очищение, Покрове, ширший облака, и страждущих Пристанище, Немощных Покров и Заступнице, Надеждо ненадежных, Марие, Мати Христа, Истинного Бога, Ааронов Жезле прозябший, Сосуде тихой радости, Всех сирых и вдов Утешение, в бедах и скорбех помоще, Священная и Непорочная Владычице Всепетая, Приклони ко мне милосердие Божественного Сына, Ходатайце спасения, припадая, взываю Ти: Радуйся, Невесто Неневестная. Дословный перевод Чистая Дева, Владычице, нескверная Богородице, Дево, Мати Царице и всеорошенное руно. Превысшая небес, [солнечных] лучей светлейшая, Радосте девственных ликов, ангелов превышняя. Просиявшая паче небес, света чистейшая. Всех небесных воинств святейшая. Марие Приснодево, Госпоже всего мира, Нескверная Невесто всечистая, Владычице Всесвятая. Марие невесто Властитильнице, причина нашей радости, Дево святая, Царице, Мати пресвятая, Честнейшая Херувим, препрославленнейшая, Бесплотных Серафим, Престолов превышняя. Радуйся, пение Херувимов, радуйся [хвалебная] песнь ангелов, Радуйся, песнь Серафимов, радование архангелов. Радуйся, мире и радосте, пристань спасения. Чертоже Слова священный, цвете нетления. Радуйся, Раю сладости и жизни вечныя. Радуйся, древо живота, источниче бессмертия.

http://pravmir.ru/agni-parfene/

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее Тихвинской Празднуется 26 июня/9 июля Кондак 1 Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, благодарственная пения восписуем о явлении чудныя Ея иконы, к нейже притекающе, присно избавляемся от враг видимых и невидимых. Ты же, Госпоже небесе и земли, яко милосердная Мати, приими ныне малое сие моление наше и неотступну сотвори милость Твою от нас и заступление, охраняющи от всех бед и напастей нас, зовущих Ти: Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице. Икос 1 Ангелов лицы, ликовствующе, служат Тебе, Владычице, и, почитающе Тя, на руку Твоею носившую Творца видимыя и невидимыя твари, икону Твою с места на место преносят. Мы же, земнороднии, дивящеся чудному явлению иконы Твоея, ангелы носимыя, вопием Ти сице: Радуйся, всех небесных сил высшая; радуйся, вся ангельския чины превосходящая. Радуйся, Честнейшая херувим; радуйся, Славнейшая без сравнения серафим. Радуйся, радование ангелов; радуйся, похваление ликов небесных. Радуйся, от ангелов воспеваемая; радуйся, от серафимов прославляемая. Радуйся, от архангел покланяемая; радуйся, от воинств небесных почитаемая. Радуйся, в иконе Твоей от ангел чтимая; радуйся, в видимем образе Твоем от невидимых сил носимая. Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице. Кондак 2 Видяще рыбарие над пучиною вод носимую невидимою силою и светом подобно солнцу сияющую Твою, Богомати, икону с Предвечным Младенцем, рыбарей призвавшим на уловление мира в сети спасения, возопиша: Аллилуиа. Икос 2 Разум недоразуменный дивнаго явления иконы Твоея разумети людие ищуще, уведеша, яко чтимая в Цареграде пречестная икона в наследие российскому роду даровася. Темже мы, благодаряще за милость Твою к роду нашему, вопием Ти: Радуйся, Мати истинныя Жизни; радуйся, послушанием Твоим преслушание Евы исцелившая. Радуйся, затворенный Эдем отверзшая; радуйся, миру явившая Сокрушителя главы змиевы. Радуйся, ковчеже, Умирителя мира носивый; радуйся, мир спасшая от потопления греховнаго. Радуйся, лествице, Еюже сниде Бог; радуйся, земных возводящая на небо. Радуйся, море, фараона мысленнаго потопившее; радуйся, купино, не опалившаяся всельшимся в Тя огнем Божества. Радуйся, скрижале богописанная; радуйся, камень, воду жизни источивый жаждущим. Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Cедмица.RU Церковно-Научный Центр «Православная Энциклопедия» По Благословению Святейшего Патриарха Московского и Всея Руси Кирилла Функционирует при финансовой поддержке Министерства цифрового развития, связи и массовых коммуникаций Российской Федерации Алексий, митрополит Ленинградский. Посхальное послание к пастве на оккупированной территории Ленинградской области. 25 апреля 1943 года. Документы Русской Православной Церкви периода Великой Отечественной войны. Архипастырское послание к пастырям и пастве в городах и селах Ленинградской области, пока еще занятых вражескими войсками Возлюбленные о Христе пастыри, братие и сестры, томящиеся в градах и селах, пока еще занятых вражескими фашистскими захватчиками! Благодать вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа. Христос воскресе! С особым умилением простираю к вам голос мой и посылаю вам христианский привет в день Христова Воскресения. Тяжела и безрадостна жизнь ваша в земле исконно русской, но временно захваченной врагом безжалостным, ненавидящим все русское, попирающим все для нас дорогое и священное, не щадящим в злобе своей ни старца, ни женщины, ни младенца! Но тем радостнее пасхальная весть! Мы знаем, как страдаете вы, отрезанные от своих близких, от всех дорогих сердцу. Не менее тяжело и для нас это разъединение. Мы слышим ваши стоны, боль сердца вашего в страданиях родины, и всей душой с вами. О вас наша неотвязная дума и о вас тревога любви нашей. Знаем мы и слышим, что многие и многие из вас, пренебрегая опасностями, со всех сторон вас окружающими, не щадя жизни, всеми силами борются с врагом, помогая этим нашим доблестным защитникам — воинам нашей Красной Армии в их беззаветной борьбе за несть и свободу родины. Доблестный гражданин русской земли Минин еще жив в потомках своих, которые дышат его великим духом, горят его любовью к отечеству. И мы благословляем этот ваш подвиг ратный и твердо веруем, что «Господь сил» с вами в этой священной борьбе, что этому благородному порыву вашему Он подаст Свою дивную помощь и силу. Господь, именуемый Богом мира, не нарицает ли себя также Господом воинств?

http://sedmitza.ru/lib/text/439952/

XI. УЧЕНИЕ ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ О ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ Величай, душе моя, честнейшую и славнейшую горних воинств Деву, пречистую Богородицу. (Служба Декабрь 25, канон п. 9) Учение, проповедуемое Православной Церковью о лице Пресвятой Девы Марии, основано на Святом Писании, раскрыто и объяснено знаменитыми пастырями, и навсегда определено и утверждено святыми Вселенскими Соборами. Боговдохновенные книги Ветхого и Нового Завета научают нас, что единородный Сын Божий, для совершения нашего спасения, восприял на Себя человеческое естество, родившись от Пресвятой Девы Марии. Так, святой Пророк Исаия, ещё задолго до Рождества Христова, предсказывал: «се Дева во чреве приимет, и родит Сына, и нарекут ему имя Еммануил»; а это имя, по переводу с еврейского языка, значит: «с нами Бог», как и объяснено у Евангелиста Матфея. У святого Апостола Павла читаем: «посла Бог Сына Своего единородного, рождаемого от жены». Матерью Божьей исповедовала Её, по внушению Святого Духа, сродница Её Елисавета: «откуда мне сие, да приидет Мати Господа моего ко мне»? Но, сделавшись Матерью Господа Иисуса Христа, Она сохранила нетленным Своё девство, как и замечает Евангелист Матфей: «не знаяше Её (Иосиф), дóндеже роди Сына Своего первенца». Как приснодевственной Матери Божьей, Ей принадлежит прославление всех веков и всех народов, истинно верующих в Господа Иисуса Христа, как Она Сама изрекла: «се бо отныне ублажат Мя вси роди». Учение Православной Церкви о Пресвятой Деве Марии заключает в себе следующие главные мысли: Пресвятая Дева Мария есть 1 . в собственном смысле слова – Матерь Господа Иисуса Христа, и потому Богородица; 2 . Приснодева, т. е. до рождества, в рождестве и по рождеству Господа – Дева; 3 . высшая всех небесных сил и святых, честнейшая херувимов и славнейшая серафимов, и 4 . первая по Богу и пред Богом Заступница и Помощница наша. Первая истина, от времён Апостольских, была исповедуема православными христианами всех веков и народов, как это можно видеть из свидетельств святых. Отцов и учителей Церкви, из песнопений и молитв, сохранившихся доныне в церковном употреблении, и деяний Вселенских Соборов.

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/skazan...

В алтаре неизменно повторяется Богоматерь «ширшая небес», но к Ней присоединяются в этот период пророки; ниже обычные изображения евхаристии и святителей. Новостью рассматриваемого периода является изображение литургии. Сложилось оно на основе символического толкования великого входа, о чем говорят уже патр. Софроний, Герман и Симеон Солунский . Первый из них в образе архиерея, стоящего во время херувимской песни в алтаре, видит Бога Отца, сретающего Сына, в рипидах – херувимов и серафимов, в архидиаконе, несущем омофор, ангела 297 . По Герману, херувимская песнь предшествием (во время совершаемого при пении ее входа) диаконов и представлением (очам верующих) рипид или изображений серафимских служит знамением вхождения всех святых и праведных, совходящих Святому Святых, в Предшествии невидимо предтекущих херувимских сил, ангельских воинств, бестелесных сонмов и бесплотных чинов, которые вопиют и дориносят великого Царя Христа, шествующего на таинственное жертвоприношение; с ними вместе предвходит и Дух Святый. Великий вход также указывает на перенесение тела Господня от краниева места до гроба... Святая трапеза соответствует погребению Христову, когда Иосиф, сняв тело Христово со креста, обвил его плащаницею чистою и положил в новом гробе 298 . Симеон Солунский , по поводу великого входа, замечает, что участвующие в великом входе диаконы соответствуют чину ангелов и что при этом несут священный покров, который знаменует нагого и мертвого Иисуса 299 . Служащий архиерей означает Самого Иисуса Христа. Ясно таким образом, почему в изображении литургии являются Иисус Христос Совершитель таинства, а иногда Бог Отец и Св. Дух; почему в образе служащих диаконов и иереев представлены ангелы; почему наконец ангелы несут плащаницу, которой нет в нашей современной практике великого входа. В своде и на стенах алтаря – вознесение Господне, сошествие Св. Духа, скиния и перенесение кивота завета: первые два изображение явились здесь, вероятно, еще в византийский период, последние не ранее XVI в. В каком отношении стоит вся эта роспись алтаря к требованиям греческого подлинника?

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Pokrov...

Глава 55. Отпустительнии тропари, кондаки, и светильны Господа дневнии, и на литургиах, прокимени, апостоли, аллилуиаре, Евангелиа, и причастны всея седмицы В неделю вечера тропарь безплотных, глас 4: Небесных воинств Архистратизи, молим вас присно мы недостойнии, да вашими молитвами оградите нас кровом крилу невещественныя вашея славы, сохраняюще нас припадающих прилежно, и вопиющих: от бед избавите нас, яко чиноначальницы вышних сил. Богородичен, глас тойже: Воспитавшейся во храме во Святая Святых, одеянней верою и премудростию, и безмерным девством, Архистратиг Гавриил принесе с Небесе целование, и еже радуйся, радуйся Благословенная, радуйся Препрославленная, Господь с Тобою. Тойже и в понедельник на Бог Господь. Кондак, глас 2: Архистратизи Божии, служителие божественныя славы, Ангелов начальницы, и человеком наставницы, полезное нам просите, и велию милость, яко безплотных архистратизи. Светилен: Небо звездами украсивый яко Бог, и Твоими Ангелы всю землю просветивый, Содетелю всех, поющия Тя спасай. Богородичен: Сладосте Ангелов, скорбящих радосте, Христиан предстательнице Дево Мати Господня, заступи нас, и избави вечных мук. На литургии, прокимен, глас 4: Творяй Ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный. Стих: Благослови душе моя Господа, Господи Боже мой возвеличился еси зело. Апостол к евреем, зачало 305: Аще глаголанное Ангелы: Аллилуиа, глас 5: Хвалите Господа вси Ангели Его, хвалите Его вся силы Его. Стих: Яко Той рече, и быша: Той повеле, и создашася. Евангелие Матфеа, зачало 52: Уподобися Царствие Небесное человеку, сеявшу доброе семя на селе своем: Причастен: Творяй Ангелы Своя духи: В понедельник вечера тропарь Предтечи, глас 2: Память праведнаго с похвалами, тебе же довлеет свидетельство Господне Предтече, показал бо ся еси воистинну и пророков честнейший, яко и в струях крестити сподобился еси Проповеданнаго: темже за истину пострадав радуяся, благовестил еси и сущим во аде Бога явльшагося плотию, вземлющаго грех мира, и подающаго нам велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Д.В. Дементьев Собор Архангела Гавриила Второе место в ряду Ангелов, после Архангела Михаила, принадлежит Гавриилу: имя, означающее Силу Божию. Архангел сей в деле служения спасению человеческому является особенно провозвестником и служителем всемогущества Божия. Так, должна ли открыться сила Божия в чудесном зачатии Предтечи от престарелых родителей, весть о сем зачатии возлагается на Гавриила. Должно ли произойти бессеменное зачатие Самого Сына Божия – честь благовестия о сем достается снова Гавриилу. Сей же Архангел, по мнению богомудрых мужей, послан был для подкрепления Спасителя в саду Гефсиманском и для возвещения Богоматери Ее всечестного Успения. Поэтому Церковь именует его «служителем чуда». Но, служа чудесам, он по тому самому есть особенный служитель и тайн Божиих. Святая Церковь изображает его иногда с райскою ветвию в руке, которая была им принесена Богоматери, а иногда – в правой руке с фонарем, внутри которого горит свеча, а в левой – с зерцалом из ясписа. Изображает с зерцалом, потому что Гавриил есть вестник судеб Божиих о спасении рода человеческого; изображает со свечою в фонаре, потому что судьбы Божий бывают сокрыты до времени исполнения их и, по самом исполнении, постигаются только теми, которые неуклонно смотрят в зерцало Слова Божия и своей совести. Из сочинений Иннокентия, архиепископа Херсонского ПЕСНОПЕНИЕ ПАНИХИДЫ Небесных воинств Архистратизи, молим вас присно мы недостойнии, да вашими молитвами оградите нас кровом крил невещественная вашея славы, сохраняющее нас, припадающих прилежно и вопиющих: от бед избавите нас, яко чиноначальницы вышних Сил. Тропарь, глас 4 Пресветлыя, и Честныя, и Вседетельныя, пренеисчетныя и страшныя Троицы ты еси, Архистратиже, славный служителю и молитвенниче, ныне непрестанно моли избавитися нам от всяких бед и мук, да зовем ти: радуйся, покрове рабом твоим. Кондак Архангелу Гавриилу, глас 8 ОБ АНГЕЛАХ Прославлять Ангелов – наш долг: они, воспевая Творца, обнаруживают Его милость и благорасположение к людям. Святитель Иоанн Златоуст

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/chteni...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010