Слово ответное 108 в предписаных главах и в вине патриарховой. Господь наш Иисус Христос и Бог всех, наказывая и научая нас, да не небрежём еже в нас дарования, и даже до беды смертной, повелел в божественном и священном евангелии: Пастырь добрый душу свою полагает за овец. И верховный апостол Павел, иже вселенной великий учитель, иже до третьего неба возшед и оттуда неизреченные глаголы слышав, повелевает: пасите еже в вас стадо Божие, епископствуя не нуждой, но волею, ниже злоприобретно, но усердно. И к Титу, истинному своему ученику и апостолу, пишет: поставь священников и учителей по всей церкви, якоже аз ти повелех. И паки инде научая нас тот же сосуд избрания и великий апостол; яко не токмо в мирном времени держать престол и пасти стадо, но и во время нужды и мятяжей, наипаче когда от неких незнающих человеков смущается Церковь Христова, повелел: братия, непрестанно молитесь, показывая нам, яко кроме Божия помощи, ничтоже исправляем. Якоже и Господь наш Иисус Христос рече: сей род, сиречь соблазн, не исходит, токмо молитвой и постом. И бдите и молитесь. И паки, сосуд избрания учит нас: яко не токмо когда нас хвалят, и благоговение и благопокорение меньшие нам подают, благодарить нам; но и когда по времени приидет сопротивное, долгодушием и терпением исправлять и управлять вся, рече, еже во всем благодарить. И паки тот же вселенский великий учитель повелительно повелевает: да никтоже будет самоволен оставлять престол свой и церковь свою, и ходить где хочет. И рече: еже, братия, каждый в нем же зван бысть да пребудет; убо который архиерей обрящется презритель преднаписанных выше божественных правил и апостольских повелений их же Духом Святым святые апостолы и святые отцы святых соборов писали, и повелительно повелел: яко никто же да дерзнёт погубить и обновить что от оных, яже тии законаположиша; якоже сам апостол повелевает: аще кто вам хощет благовестить чрез еже благовестих, анафема да будет. Обаче, царю святый самодержче, в ветхом писании является, яко и он великий Моисей погреши на воде прекословия, якоже глаголет божественный Давид во псалтыри: и озлобися Моисей о них, ибо рече ему Бог: иди умири люди, и рцы им иметь надежду свою на Мя, и Аз иже свободих их от пленения, воздам, и аще что требуют, и рцы им, яко рече мне Бог, да ударю по сему камню избыть воде.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/de...

Явленне убо есть от сего, да аще священническому чину возбраняют правила святых Апостолов и вселенские святые соборы и проклятью предают, колми же паче мирского человека возбранять повелеваем, не смеять таковая дерзнуть замышления, понеже мирянин не имеет никакового сана священнического, но пребывает под послушанием 1860 церковных правил, овца 1861 сущи словесна, того ради и высшему мучению достоин есть. 1862 Не достоит бо от своего епископа отметаться или отскакать клириком, и зазор держать, яко нечестиву ему сущу названу, или обидливу, аще ина 1863 и хулнейша кто имать 1864 глаголати на епископа, или на священника, не подобает отлучиться кому от приобщения 1865 их, дóндеже убо будет испытный суд, и сего извержение 1866 : не человеческий бо дар, но Святого Духа, еже 1867 ради недостойных подаваться обыче тем, иже с теплой верой просящим 1868 : всех 1869 бо, рече, Бог не поставлять, во всех же действует». Таяжде и еже в Антиохии 5-е правило рече, приложив 1870 , глаголя: «Иже по извержению в возмущении 1871 пребываяй, церковь Божью раскаляя, от мирской власти да уцеломудрен будет; согрешающих бо, рече, а не покорившихся престать от такового зла, властелем повелеваем предать 1872 , смирить их казнью». 13-е же правило первого и второго собора рече: «яко еретического плевела пррасти, рече, от меча духовного корение их отсечено бысть, такоже и раздрушников 1873 шатания, иже Христово тело разделять начинающих, мы повелеваем отсечь и отринуть. Иже аще кто от благочестивых о 1874 сих реченных вещах зазор имеет от своего епископа, яко всякого зла и неправедного деяния имущу ему житие от явления 1875 , якоже и апостольское, правило обдержит, и начнет отлучаться приобщения своего епископа, преже даже не явлене бывши его вине на соборе, сих отнюдь заточить повелеваем 1876 , дóндеже своего злодейства поправше, и к своему епископу обратятся. Аще ли же отнюдь в своем злонравии пребывают, проклятию предаем». А иже в Гагре собора 6-е правило 1877 глаголет: «Иже в малом положении церковь Божью смущая и особь себе службу замышляя, без повеления своего епископа, последнему и лютейшему сих проклятию достойны творим 1878 ; понеже бо 1879 речено бысть: « церковь глаголем не храма того созиданного, но исполнение сущее верных; ибо храм, якоже глаголет святой Пилусийский Исидор, собрание верных мужей поистине глаголется».

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Pavlov...

Мф.9:28 .  Пришедшу же Ему в дом, приступиста к Нему слепца, и глагола има Иисус: веруета ли, яко могу сие сотворити? глаголаста Ему: ей Господи. Когда же вшел Иисус Христос в дом, тогда пришедшие туда же слепцы приближились к Нему, Он же их вопросил, глаголя: веруете ли, что Я могу сотворить то, чего вы просите, то есть, веруете ли, что Я могу просветить очеса ваши? «Ей, Господи, ответствовали они, веруем!» Но какая была надобность в сем вопрошении? Иисус Христос, яко сердцеведец Бог, и веру знал, и благоговение слепцов видел. Сам Он не имел в том никакой нужды, однако вопрошал для того, чтобы мы научились, что без веры никакия не дается благодати человекам, и что, якоже от слепцов требовал Он веры, да дарует им зрение земных, тако и от нас требует веры, да подаст сведение вещей небесных; ибо предшествует вера познанию. Сего ради Пророк и глаголал: «веровах, темже возглаголах» ( Пс.115:1 ); сие и Апостол подтвердил: «и мы веруем, темже и глаголем» ( 2Кор.4.13 ). Когда же слепцы показали веру свою, говоря: «ей, Господи!» – Мф.9:29 .  Тогда прикоснуся очию их, глаголя: по вере ваю буди вама. Тогда и прикоснулся очесам их, и сказал: поелику веруете, то по вере вашей да будет вам желаемое. Могло и единое всесильное слово Господа Иисуса, то есть: «да будет вам!» просветить очеса слепых: понеже тожде слово Той же Господь и Бог рече, егда созда свет: «да будет, рече, свет, – и бысть свет» ( Быт.1:3 ); однако коснулся очес их, да покажет, что Он не есть бесплотен, якоже бе тогда, егда созда свет, но воплощен, и совершенный есть человек, так как и совершенный Бог: и да представит, что якоже всесильно есть Божественное Его веление, тако всесильна есть и десница пренепорочного и Божественного Его тела. О сем ясно предсказал Богодухновенный Псалмопевец, поя: «десница Господня сотвори силу» ( Пс.117:15–16 ), то есть, когда из брения сотворила человека; «десница Господня вознесе мя», то есть, когда испадшего мя из рая вознесла на небо; «десница Господня сотвори силу», то есть, когда различные и многие исцелила болезни. Трижды же повторил сие: «десница Господня», да покажет три Лица, и едину силу и существо Божества, и яко един и триипостасный Бог, Той есть и создавый, и возобновивый, и исцеливый человеческое естество. Якоже убо, егда Светодавец рече: «да будет свет, и бысть свет»; тако егда рече: «да будет вама по вере ваю», тогда же слепцы получили просвещение очей.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikifor_Feotok...

Пс.28:3 Глас Господень на водах, Бог славы возгреме, Господь на водах многих. От сего стиха и до конца псалма пророк излагает причину, почему он призывает сынов Божиих к прославлению всемогущества Божия. Причина этого та, что глас Господень творит дивные дела, проявляющие славу и величие Бога как в видимом мире, так и в устроении невидимого Царства благодати, т.е. Церкви христианской. Первое действие всемогущества Божия он усматривает на водах, и это действие творческой силы Божией над водами описано на первой странице бытописания в таких выражениях: «Дух Божий ношашеся верху воды... И рече Бог: да будет твердь посреде воды, и да будет разлучающи посреде воды и воды. И бысть тако. И рече Бог: да соберется вода, яже под небесем, в собрание едино, и да явится суша» ( Быт.1:2, 6, 9 ). Этот творческий глас Господа в Священном Писании нередко уподобляется грому. Так, например, в книге Иова один из друзей сего праведника в речи своей говорит: «Возгремит Крепкий гласом Своим... возгремит гласом величия Своего» ( Иов.37:4–5 ). Этот же глас Господень положил начало гласу евангельской проповеди о Сыне Божием, воплотившемся на земле для спасения людей и пришедшем на Иордане к Иоанну для крещения, и тогда «глас сей возгремел над водами многими, Твоему свидетельствуяй Сыну» (Канон на Богоявление. Песнь 4-я, ирмос): «Сей есть Сын Мой возлюбленный, о Нем же благоволих» ( Мф.3:17 ; 2Пет.1:17 ). Пс.28:4 Глас Господень в крепости, глас Господень в великолепии. Здесь гласу Господню пророк приписывает два качества: крепость, или силу, и великолепие, или необычайную красоту. Оба эти качества можно усматривать в природе вещей видимых и невидимых. Глас Господа везде, где только он не проявлялся, при творении ли, или промышлении о мире, всегда был исполнен силы, величества и славы и сопровождался непременно соответствующим ему действием: рече и бысть тако. Так и глас евангельской проповеди, от Самого Бога Отца восприявший начало и чрез Христа и апостолов распространившийся по всему миру, не был гласом тщетным и бездейственным, как глас языческих философов и ораторов, но был исполнен духа и силы, «не в препретелных человеческия премудрости словесех» состоял, но «в явлении духа и силы», как говорит апостол ( 1Кор.2:4 ), «не в слове точию, но и в силе, и в Дусе Святе» ( 1Сол.1:5 ). Что касается до великолепия гласа Господня, то о нем весьма ясно свидетельствуют апостолы и евангелисты. Так, апостол Петр говорит, что Господь Иисус Христос принял от Бога Отца честь и славу, «гласу пришедшу к Нему от велелепныя славы» ( 2Пет.1:17 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij-Razum...

Преклонив Небеса, Царь Славы, сниде/обновити Адама, преступлением всего истлевшаго,/вселися в Тя, Чистая Дево,/и родися, ключей девства не рушив,/и на руках Твоих смирен Младенец,/Иже Архангелов Царь ношашеся;/и ныне Твою молитву приемлет/и прошение Твое во всем исполняет Богородице,/яко Твой Сын и Бог,/Емуже усердно молися:/да спасет души наша, яко Милосерд. Паче скинии Моисеевы,/по образу Небесному сотворенныя,/всю Тя Бог освяти, Богородице, Духом Святым,/весь вселися в Тя, всего человека оживи./Тем и Твоя икона, паче Аароня кивота,/наполнися благодати Божия/и источает освящение душам и телесем./Ейже любезно покланяющеся,/просим от Тебе великия милости:/да спасеши души наша, Благословенная Помощнице. Слава, и ныне, глас 8: Приидите, возрадуемся державней Заступнице рода нашего,/Царице Богородице,/приидите к ти хому Ея чудному,/почитаемому Ангелы,/честному поклонимся образу./Дарует бо Богородица верным обильныя дары целебныя,/от неистощимаго источника святыя иконы неоскудную благодать источающи:/тьмы избавляет нас искушений и бед, и всякаго греха,/благочестно и Богоприятно прославляющих и чтущих/светлую и чудную Богоматере святую икону./Тем, воспевающе воззовем Первообразней:/радуйся, любезная ми ру помоще/во спасение душ наших. Вход. Прокимен дне и чтения три: Бытия чтение Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и иде в Харрань. И обрете место, и спа тамо: зайде бо солнце, и взят от камения места того, и положи возглавие себе, и спа на месте оном. И сон виде. И се лествица, утверждена на земли, еяже глава досязаше до небес, и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней. Господь же утверждашеся на ней, и рече: Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся: земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему. И будет семя твое, яко песок земный, и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки; и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем. И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши. И возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе. И воста Иаков от сна своего, и рече: яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех. И убояся, и рече: яко страшно место сие; несть сие, но дом Божий и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Преклонив Небеса, Царь славы/сниде обновити Адама,/преступлением всего истлевшаго,/вселися в Тя, Чистая Дево, и родися,/ключей девство не рушив,/и на руках Твоих смирен Младенец,/Иже Архангелов Царь, ношашеся./И ныне Твою молитву приемлет/и прошение Твое во всем исполняет, Богородице,/яко Твой Сын и Бог,/Емуже усердно молися,/да спасет души наша, яко Милосерд. Паче скинии Моисеевы,/по образу Небесному сотворенныя,/всю Тя Бог освяти, Богородице, Духом Святым,/весь вселився в Тя, всего человека оживи./Тем и Твоя икона, паче Аароня кивота,/наполнися благодати Божия/и источает освящение душам и телесем,/ейже любезно покланяющеся,/просим от Тебе великия милости,/да спасеши души наша, благословенная Помощнице. Слава, и ныне, глас 4: Приидите, возрадуемся державней Заступнице рода нашего,/Царице Богородице./Приидите, к тихому Ея чудному, почитаемому Ангелы,/честному поклонимся образу:/дарует бо Богородица верным обильныя дары целебныя,/от неистощимаго источника святыя иконы/неоскудную благодать источающи,/тьмы избавляет нас искушений, и бед, и всякаго греха,/благочестно и богоприятно прославляющих/и чтущих светлую и чудную Богоматере святую икону./Тем, воспевающе, воззовем Первообразней:/радуйся, любезная миру помоще,/во спасение душ наших. Вход. Прокимен дне и чтения. Бытия чтение (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго/и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо,/зайде бо солнце,/и взят от камения места того, и положи возглавие себе,/и спа на месте оном, и сон виде./И се лествица, утверждена на земли,/еяже глава досязаше до Небес,/и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней./Господь же утверждашеся на ней и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего,/и Бог Исааков, не бойся./Земля, идеже ты спиши на ней,/тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки,/и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши,/и возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити,/дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего, и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие,/несть сие, но дом Божий,/и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Подаждь утешение рабом Твоим, Чистая,/напастьми одержимым,/и рог верных вознеси, Богородительнице,/спаси молитвами Твоими обитель сию и грады православныя,/укрепи на враги славящия Тя,/вся верныя рабы, хвалящия Тя, защити. Пречистая Твоя икона, Богородице Дево,/врачевство духовное всего мира явися:/к нейже прибегаем, Тебе покланяющеся,/почитаем и лобызаем ю и исцелений благодать получаем,/недугов душевных и телесных страстей/Твоими молитвами свобождающеся. Яко порфирою царскою и виссом,/иконою Твоею и Твоего Сына, Богородице,/обитель Иверская украсившися, днесь сияет чудесы,/благодатию Святаго Духа паче света солнечнаго блистающися:/в той бо на болящих и недужных исцеления изливаются/и всем даруется богатая милость. Слава, и ныне, глас 8: О Мати Благая, Госпоже Богородице Дево!/Не отрини нас, смиренных раб Твоих,/пред пречистою Твоею иконою недостойныя молитвы приносящих,/буди теплая ходатаица о нас, грешных, к Сыну Твоему,/избави нас от всех бед и искушений,/да спасаеми Тобою, выну вопием Ти:/радуйся, Благая Вратарнице,/двери райския нам отверзающая. Вход. Прокимен дне и чтения. Бытия чтение (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго/и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо:/зайде бо солнце./И взят от камения места того и положи возглавие себе,/и спа на месте оном./И сон виде:/и се лествица утверждена на земли, еяже глава досязаше до Небес,/и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней./Господь же утверждашеся на ней и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся:/земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки,/и возблагословятся о тебе вся колена земная, и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши,/и возвращу тя в землю сию:/яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего, и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие;/несть сие, но дом Божий, и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Из сих слов Апостола ясно, что веровать Богу значит веровать Божиим обетованиям, – веровать, что по сим обетованиям не сущая суть, яко сущая, что несомненно исполнится и то, что паче естества и недоумеваемо для нас, како может исполниться, якоже Аврааму не воспрепятствовала уверовать Божиим обетованиям о бесчисленном потомстве ни его собственная старость, ни мертвость ложесн Сарриных. И так несомненно веровать, что все, еже аще рече Бог, тако имать и быти: се есть веровати Богу, и такая именно вера вменяется верующему в правду, т.е. в праведность. Сказанное об Аврааме св. Апостол Павел относит именно и ко всем верующим, говоря: Не писано же бысть за того единого точию, яко вменися ему; но и за ны, имже хощет вменитися, верующим в воскресившего Иисуса Христа Господа нашего из мертвых (Рим. Зач. 87). И Сам Господь наш Иисус Христос во святом Своем Евангелии требует, чтобы мы не только веровали в Него, но и веровали Ему, т.е. всем словесем Его и непреложным Его обетованиям: Веруйте в Бога, и в Мя веруйте (Иоан. Зач. 47), говорит Он, и далее о вере Ему, т.е. словесем Его и обетованиям: глаголы, яже Аз глаголю вам, о себе не глаголю: Отец же во Мне пребываяй, Той творит дела. Веруйте Мне… за та дела веру имите Ми (Иоан. Зач. 48). И паки: аще кто услышит глаголы Моя, и не верует, Аз не сужду ему: не приидох бо, да сужду мирови, но да спасу мир. Отметаяйся Мене и не приемляй глагол Моих, имать судящаго ему: слово, еже глаголах, то судит ему в последний день (Иоан. Зач. 43). Из приведенных свидетельств св. Писания вы, братие, должны убедиться, что если человек и верует во Христа, если и терпит Его ради разлучение от рода и странствие, якоже Авраам, пребывает в трудех и напастех, но при том не верует словесем Христовым, яко еже рече, тако есть и будет, а не инако, сия вера его еще не может вмениться ему в правду и недостаточна для получения живота вечного. Подобает веровать не только во Христа, но и Христу, т.е. всем словесем Христовым, яко вся, елика рече, тако есть, и елика обетова, совершатся, по слову пророка: верен Господь во всех словесех своих ( Пс.144 ). Св. Иоанн Златоустый , в толковании на послание к Колоссянам (в нравоучении втором) христианина, верующего во Христа, но неверующего Христу, т.е. словесем Христовым, признает «горшим еллина», хуже язычника, не верующего во Христа. Почему? «Посему, – говорит он, – яко Христа непщуя (т.е. приемля) быти Бога, не веруеши аки Богу; оное убо (то есть еллинское) последования держится нечестие: не непщующему бо (не приемлющему Бога) быти Христа нужда есть ниже веровати; сие же нечестие (т.е. веровать во Христа, но не веровать Христу) ниже последования имать» (стр. 2,054). Итак, братие, верно слово и всякого приятия достойно есть, что нам для спасения вечного необходимо иметь веру не только во Христа, но и Христу, то есть подобает веровать и всем словесем Его и обетованиям Его, яко непреложни суть.

http://azbyka.ru/otechnik/missiya/missio...

Имуще страх велий и благоговение к Богоотроковице, Юже Бог избра быти Владычицею неба и земли, великий Архангел приближися ко внутренним дверем чертога Тоя, и се абие внезапу предста Преблагословенней с кротостию великою, предста Пренепорочней небесный Вестник, да радость всему миру благовестит, предста безплотный Чистой Деве, да безчестие женское в честь преложит, и между Создателем и созданием уневещение да сотворит, и светлым гласом абие глагола Неискусобрачней: Радуйся, Благодатная, ликуй ныне и веселися, яко Господь с Тобою. Радуйся, Благословенная, слыши ныне и приклони ухо Твое, яко возжела Царь доброты Твоея. Радуйся, Обрадованная, яко благословенна Ты в женах. Радуйся, Препрославленная, яко велия слава Твоя на небесех. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, яко спасется Тобою от прелести весь род человеческий. Радуйся, преизящная Девице, яко возвеселится о Тебе весь превысочайший собор Ангельский. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. Кондак 4 Бурю внутрь имущи помышлений сумнительных, смятеся Пресвятая Дева, таковое небесное благовестие услышавше, помысливше же в себе, каково будет целование сие, рече ко Архангелу: Ева, праматерь Моя, приемши разум змиин, лишися пищи Божественныя и изгнана бысть из рая, темже и Аз боюся целования страннаго твоего, стыдящеся поползновения. Сего ради отступи от дверей Моих, и не вещай глаголов, их же сбытия никакоже можеши показати, да не обольщена буду, что ум мой и душу смущаеши… Аз же в тишине духа Моего воспевати буду: Аллилуиа. Икос 4 Слыша Архангел смиренных глагол Пресвятыя Девы высоту, рече к Ней: Что мене боишися, Всенепорочная, паче Тебе боящагося? Что мене благоговееши, Владычице, Тебе честно благоговеющему? Не удивляйся странному моему зраку, не ужасайся, Архангел бо есмь. Змий прельсти Еву иногда, аз же Божий предстатель послан есмь Божественный Совет Предвечный поведати Тебе. Не бойся, Мариам, обрела бо еси благодать у Бога безмерный ради девственныя чистоты Твоея. Сего ради зачнеши во чреве и родиши Сына и наречеши Имя Ему Иисус. Сей будет Велий и Сын Вышняго наречется. И даст Ему Господь Бог престол Давида отца Его и воцарится в дому Иаковли во веки и Царствию Его не будет конца. Благовествующе же сие велие благочестия таинство, со страхом вопию Тебе сицевая:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-bla...

2. Таковы наши духовные оружия, которыми облекла нас благодать Духа, как это объяснили мы вчера любви вашей. Итак, если мы будем постоянно ограждать этими оружиями все члены свои, то ни одна из стрел, бросаемых врагом, не коснется нас, но все возвратятся к нему без всякого действия: благодать Божия сделала бы нас тверже алмаза и совершенно непобедимыми, если бы мы пожелали. Как тот, кто бьет по алмазу, не причиняет ему никакого вреда, а только изнуряет собственные силы, и кто наступает на рожны, только разит до крови собственные ноги, так будет и с нами, и с врагом нашего спасения, если будем постоянно ограждать себя оружиями, данными нам благодатию Духа. Сила их такова, что даже блеска их враг не может вынести, напротив, глаза его ослепляются исходящим от них сиянием. Постоянно ограждая себя этими оружиями, будем и на площадь выходить, и друзей посещать, и делами заниматься. И что я говорю: на площадь выходить? Надевши их на себя, будем и в церковь приходить, и домой возвращаться, и спать, и вставать от сна, словом: никогда во всю жизнь свою не будем снимать их с себя; пусть с нами они пойдут (и в будущую жизнь) и там доставят нам величайшее дерзновение. Они не обременяют тела, подобно чувственному оружию, напротив, еще облегчают, возвышают и укрепляют, если только мы каждый день очищаем их, чтобы, светло сияя, они блеском своим ослепляли взоры лукавого демона, который изобретает всякие козни против нашего спасения. Впрочем, так как мы довольно уже вооружили вас, предложим вам обычную трапезу, и изложим любви вашей, что следует за сказанным вами вчера, взяв в руководители этого полезного поучения опять чудного гостеприимного хозяина, блаженного Моисея, великого пророка. Посмотрим же, чему он хочет научить нас и сегодня, и будем внимательно слушать слова: он говорит не от себя, но что внушила ему благодать Духа, то и произносит своим языком, для научения рода человеческого. Окончив речь о первом дне и, после сотворения света, сказав: «Бысть вечер, и бысть утро, день един», он далее говорит: «и рече Бог: да будет твердь посреде воды, и да будет разлучающи посреде воды и воды». Обрати здесь, возлюбленный, внимание на последовательность учения. Сказав нам наперед, по сотворении неба и земли, что «земля же бе невидима и неустроена», присоединил и причину, почему она была «невидима», именно потому, что была покрыта тьмою и водами: все было – вода и тьма, и больше ничего. Затем, по повелению Господа, явился свет и произошло разделение между светом и тьмой, и один получил название дня, а другая – ночи. Потом хочет научить нас, что Бог, как тьму разделил, произведши свет, и дал тому и другой соответственное название, так и множество вод разделяет повелением Своим.

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Zlatoust...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010