2007 И тако приемлет и третью просфору и творит на ней, якоже и на первой, «Благословен же Бог» не глаголет, но токмо обычное, и елико 2008 будет на подобно агнцеви 2009 , творит сие и на прочих. И последи сложив агнци на три части по два, аще суть шесть, и прикладает святое копье единое ко всем агнцам от десной страны, глаголя: «един от воинов копием ребра ему прободе, и абие 2010 изыде кровь и вода, и видев и свидетельствова, и истинно есть свидетельство его». Таже диакон, прием благословенье от иерея, вливает вино и воду в святой потир 2011 , и по семь бывает проскуромисание 2012 и конец его, яко же писано, по обычаю, и литургия по обычаю Златоустого или Великого Василия. А 2013 егда свершится служба вся до «вонмем, святая святым», и тогда един агнец разламается 2014 на 4 части, и едину влагает в святой потир 2015 , и три части [на святомъ дискосе, от нихже дольняя часть святого агнеца, той причащаемся]. 2016 И преже святого убо причастия напаяет святых агнцы святой кровью от общего потиря 2017 на всех четырех углах святого агнца коегождо, и полагает во уготованное место; а тии доры, от них же выиманы святые агнцы, оприснь 2018 блюдомы суть, или в том же сосуде, но пределы 2019 промежи святых агнец имущи. 2020 А еже иные творят сице: напаяя святые агнци, и полагают в тояже доры, от нихже выиманы суть святые агнци, се убо отнюдь неподобно есть и нечестивых бо есть, но особе пребывать должны суть. А еже ми писасте, како попу петь в своем дому пред святыми иконами; аще восхощет все по церковному правилу петь, то не возбраняется ему; аще ли едино начало творить, рекше: «Благословен Бог наш», и отпуст токмо, и се на его произволении, но не бесчинне, сия вся в славу Богу творящее 2021 , со вниманием. А мирским людям, правоверно 2022 живущим, подобно и сим правило церковное держать пред святыми иконами в своих домах, понеже и должны суть сия творить 2023 , аще произволять 2024 ; павечерницю убо великую вечере, или малую, и паки от ложа восставши, полунощница и заутренняя с Псалтирью и с прочим последованием должны суть творить, аще произволять; а си же священнического ничтоже не творят, ни 2025 начала; «Благословен Бог наш»; вместо начала убо 2026 да глаголи 2027 сице; «Молитвами святых Отцов наших, Господа Иисус Христе, Сыне Божий, помилуй нас, аминь»; а вместо отпуста глаголи 2028 сие: «Молитвами пречистыя ти Матере и всех святых твоих, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас, аминь».

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Pavlov...

В том же 105 Слове Ефрема Сирина , на которое указывают беспоповцы, несколько выше находится такое выражение: «вси уклонишася вкупе от Бога святаго, содтеля всяческихъ, и лестцу вру яша». Если это выражение также понимать буквально, то вси без исключения, в том числе и беспоповцы, уклонились от пути истины; но с таким выводом вряд ли они будут согласны. Должно обратить внимание и на то ещё, что, прежде чем сказать «честное тло и кровь Христова во днхъ онхъ не имать явитися», святой Ефрем первоначально выразился: «зане ни ниже кадило совершается, ниже служба богоугодная». Следуя тексту, первоначально должно прекратиться приношение, кадило и служба, а затем уже священство и таинства. А у беспоповцев приносятся и свечи, и ладан, и кадильница есть, и служба совершается. Неужели они пользуются особым покровительством антихриста? В Кирилловой книге вот что говорится о тех, кто проповедует о повсеместном прекращении таинства святого причащения: «иже антихристу предотечи суть и помощники, иже строятся совершенную Христову жертву везд помрачити» (лист 37 об.; у Озерского часть 1, с.197). Второе. «Хрисостомъ (то есть Иоанн Златоуст ) святый глаголетъ, – оправдываются беспоповцы, – яко антихрист прежде своего 177 учинитъ, яже везд жертвенники и истинную жертву истребитъ и кумиръ свой на святомъ мст поставитъ» (Кириллова книга, лист 32). Разбор. У еретиков действительно антихрист жертву Христову истребил ещё прежде пришествия своего, так как в приведённых беспоповцами словах говорится именно о еретиках, которые приняли его (Кириллова книга, лист 22). А в Христовой церкви, по свидетельству того же Златоуста, приношение бескровной жертвы будет совершаться до второго Христова пришествия. «Имяше быти, – говорит он, – между языки и на всякомъ мст и жертва чиста, и си есть та жертва, юже церковь отъ языковъ избранная, приноситъ по всей вселеннй Господу Богу и до вка приносити будетъ тло и кровь Господа нашего Христа на смерти Его. И пророчество довольно на понеже крпко и непреодоленно есть» («Толковый Апостол», зачало 150; у Озерского часть 1, с.177). Следует обратить внимание на то ещё, если антихрист истребил жертву «прежде своего», то есть раньше 1666 года, с какового времени, по учению беспоповцев, он царствует в мире, то из этого следует, что он истребил у них жертву ещё при первых пяти российских патриархах. Между тем, на обороте 32 листа той же Кирилловой книги, говорится: же (истребление) начинаютъ посланницы антихристовы, но не у еще кончина, дóндеже самъ и съ нимъ совершится и исполнится мерзость Таким образом, церковь Христова не может быть без священства и таинств даже во время пришествия антихриста; так свойственно говорить только еретикам. «Рекутъ еретицы, то уже и жертвы Христовы въ церкви нсть потребы» (Кириллова книга, лист 76 об.) 178 .

http://azbyka.ru/otechnik/sekty/opyt-sis...

И бяше дотол, преже видти, была Москва град великъ, град чюденъ, градъ многочеловченъ, в нем же множество людий, в нем же множество господьства, в нем же множество всякого узорочья. И пакы въ единомъ час измнися видние его, егда взят бысть, и посченъ, и пожженъ. И видти его нчего, разв токмо земля, и персть, и прах, и пепел, и трупиа мертвых многа лежаща, и святыа церкви стояще акы разорены, аки осиротвши, аки овдоввши. Плачется церкви о чядех церковных, паче же о избьеных, яко матере о чадх плачющися. О, чада церковнаа, о, страстотерпци избъении, иже нужную кончину подъясте, иже сугубую смерть претръпсте – от огня и мечя, от поганых насилства! Церкви стоаше не имущи лпоты, ни красоты! Где тогда красота церковнаа, понеже престала служба, еюже многа блага у Господа просимъ, престала святаа литургиа, престала святаа просфира приношение, еже на святомъ жрътвниц, престала молитва заутреняа и вечерняа, преста гласъ псалму, по всему граду умлъкоша псни! Увы мн! Страшно се слышати, страшне же тогда было видти! Грси наши то намъ створиша! Где благочиние и благостоание церковное? Где четци и пвци? Где клиросници церковнии? Где суть священници, служащии Богу день и нощь? Вси лежать и почиша, вси уснуша, вси посчени Быша и избьени Быша, усчениемь меча умрошя. Нсть позвонениа в колоколы, и в било нсть зовущаго, ни текущаго; не слышати в церкви гласа поюща, нсть слышати славословиа, ни хвалословиа, не бысть по церквамъ стихословиа, и благодарениа. Въистину суета человчьскаа, и бысть всуе мятежь человчьскый. Сице же бысть конець московскому плнению. Не токмо же едина Москва взята бысть, но и прочии гради и страны плнени Быша. Князь же великый съ княгинею и съ дтми пребысть на Костром, а брат его Володимеръ 445 на Волоц, а мати Володимерова 446 и княгини в Торжъку, 447 а Герасимъ владыка коломенскый в Новград. И кто нас, братие, о семь не устрашится, видя таковое смущение Руской земли! Якоже Господь глагола пророкомъ: «Аще хощете послушаете мене – благаа земнаа снсте, и положю страх вашь на вразех ваших. Аще ли не послушаете мене, то побгнете никимже гоними, пошлю на вы страх и ужасъ, побгнет васъ от пяти сто, а от ста – тма». 448

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Или: «и около купели противъ солнца лукавость ихъ водитъ», – писал протопоп Аввакум (там же, m.V, с.89). Имея в виду таких расколоучителей, восточные патриархи Паисий Александрийский и Макарий Антиохийский и говорили: «проувдхомъ и яко въ великую субботу на утрени, егда входъ бываетъ со святою плащаницею окрестъ церкве, подобн и во церкве, не ходятъ на Руси по обычаю святыя восточныя церкви направо, къ востоку, но ходятъ налво къ западу, мудрствующе, яко по солнцу подобаетъ ходити. И то несмысленно мудрствуютъ; зане не согласно есть съ прочими чины церковными. Ибо егда хиротонисается или священникъ, или во святыя трапезы со хиротонисаемымъ не налво, по солнцу, но надесно, противъ солнца. Такожде со святымъ малый входъ, и входъ со святыми дарами направо, противъ солнца, а не по солнцу. И чинъ во святомъ алтар окрестъ святыя трапезы и въ церкви подобн бываетъ. Чесо убо ради творятъ разнство: входъ со святою плащаницею въ великую субботу и входъ со святыми мощами на церкве и во святомъ и Каковое особенное таинство въ сихъ показуютъ? Ей, никакова; токмо и мятежъ, и расколъ. Лпо бо во святой церкви быти, нежели расколу: подобаетъ убо, якоже есть чинъ входу со святымъ и со святыми дарами, и во и такожде и входу со святою плащаницею и во церкве со святыми мощами и во святомъ и быти. Да престанетъ суемудренныхъ и раскольниковъ безчинное и да будетъ со святою восточною и со самыми прочими церковными чины вышеписанными» (Деяния собора 1667 года, лист 12 и об.). Не есть ли именно бесчинное и бессмысленное предание раскольников – соединять церковные круговые хождения с солнечным течением и в хождении противу солнца видеть отступление от Бога и к диаволу прохождение? Вот почему посолонное раскольническое хождение отцы собора 1667 года называли бесчинным преданием суемудренных раскольников, и вот кто виновник этого предания. Этих-то лжеучителей, называя их прямо раскольниками, и имели в виду отцы собора, говоря: «да престанетъ суемудренныхъ и раскольниковъ безчинное Единоверцы же с хождением посолонь не соединяют такого противного мудрования, и совершающих хождения против солнца не обвиняют в лишении православия; поэтому православная греко-российская церковь имела право разрешить им употребление в известных действиях посолонного хождения, как не имеющего в их употреблении «несмысленнаго, безчиннаго и суемудреннаго раскольническаго» мудрования.

http://azbyka.ru/otechnik/sekty/opyt-sis...

17 МАРТА МЕСЯЦА МАРТА 17. ВЪ ТЪЙ ЖЕ ДЕНЬ ЖИТИЕ И ПОДВИЗИ ПРЕПОДОБНАГО ОТЦА НАШЕГО МАКАРИА ЧЮДОТВОРЦА, ИГУМЕНА, СЪСТАВЛЬШАГО ОБИТЕЛЬ СВЯТЫЯ ЖИВОНАЧЯЛЬНЫЯ ТРОИЦА, ИЖЕ ЕСТЬ КОЛЯЗИНО ИМЕНУЕМЪ Праведникъ, аще постигнет скончатися, в покои будет, и похваляему праведнику веселятся людие. Множайше же веселие и прибытокъ, еже святым похваление приносити, полезно бо есть се и зло успшно; похвала бо святых, обычай, на самого Бога въсходити и превъзноситися, и в лпоту, не яко они таковаа требующе, но яко Богу хотящу прославити угодникы своа, якоже глаголеть въ святомъ Евангелии: «Прославляющаа мя, – рече, – прославлю, и всякъ, иже исповсть мя пред человкы, исповмъ его и азъ предо Отцемъ моимъ небеснымъ». 159 И сихъ убо сматряа, въспалихся желаниемъ сердца и душа, понуждаемъ любовию къ святому, дабы дръзнути воеже и написати от многых малаа о житии Христова подражателя, дивнаго в чюдесх, блаженнаго отца нашего игумена Макариа. Но възбраняеть ми недостоиньство мое и грубость, понеже, имя разумъ несъвершенъ и всякого невждьства исполнь, и ни единаго дла стяжах къ исправлению, и свою немощъ сматряюще, недостижну еже принести что от похвалъ ко оного величеству удръжавахся. Паче же до конца оставити и обленитися тяжчайше вменихъ, иже таковаго великаго мужа чюдодйствиа, от Бога дарованнаа, забвениа глубиною покровена будут; не бо своима очима видхъ, что таково бываемо, но от многых и достоврных мужь слышах, яже глаголеть о святомъ, повдающе исправлениа его; инии же своима очима самого святаго видша, не зло бо пред многыми лты биаше. Послди же и самъ азъ своима очима видх от честныя ракы богоноснаго оного отца многа и различна исцлениа бывающа. И убояхся осуждениа раба оного, скрывшаго талантъ господина своего и прикупа имъ не сътворьша, и еже увидвый рабъ волю господина своего и не сътвори, биенъ бывает много, 160 и прочая. И помышляхъ въ ум своемъ, аще и выше нашея мры приахся длу, еже священное оно начати повдание, но на Бога всю надежду възложих и на того угодника преподобнаго отца нашего новаго чюдотворца игумена Макариа, имже пости Богъ люди своа в послдняа роды наша, о нем же намъ нын слово предлежит.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Бысть нкто мужъ от предлъ Тверьскыя области, от града, нарицаемаго Кашина, 161 именемъ Василей, благоврен сый и бояся Бога. Бяше же и супружница ему именемъ Ирина, и та благочестива сущи. И живяста в закон Господни по заповди святаго Евангелиа. Родиста же отроча, и нарекоша имя ему въ святомъ крещении Матфей, и въспитаста й в добромъ наказании. Егда же достизающу ему възраста, вдаша его родителие в научение грамот. Отрокъ же добр навыче Божественых Писаний, и внимаше имъ съ усръдиемъ от всея душа, и обрте въ святомъ Евангелии съкровище богатства некрадома и неоскудваемо с врою приходящимъ, глаголеть бо: «Аще хощеши съвершенъ быти, продаждь си имниа и даждь нищимъ, и имти имаши съкровище на небесх, и гряди въслд мене». 162 И уязвися отрокъ сердцемъ и всегда внимаше о словеси, дабы ему улучити желание, еже отлучитися родитель и южик, и друговъ, и мира отрещися, и владыц Христу прилпитися. Родителие же, видяще его почитающа книгы и симъ внимающа, на игры же и на пустошныа бесды никакоже уклоняшеся, и начашя увщати его словесы к совокуплению брака. Он же тяжко си вмни глаголаннаа ими и нача отрцатися, еже никакоже хотти ему на совъкупление брака. Родителие же наипаче нужаста й с клятвами, еже не преслушати повелниа ею и повинутися ихъ воли. И предлагаа ему писаниа от книгъ блаженнаго Иоанна Златаустаго на възбраняющаа бракъ 163 : «Якоже пророку речеся: „Изыди ты и сынъ твой» 164 – сына имяше пророкъ, тмже аще сына – и жену. Да навыкнеши, яко не зло – бракъ, но зло – блуд. Еда възбранение есть бракъ? Помощница теб дана бысть жена, еда бо навтница. Пророкъ не жену ли имяше, и не бысть възбранение духу бракъ. Но и приобщашеся жен и пророкъ б Моисей: не жену ли им, и камень разверзе, и въздух преложи, и богонапущенный гнвъ възбрани. 165 Авраамъ не жену ли им, и отець многымъ языком бысть и церковный образъ. Исаака 166 сына приатъ, и тъй бысть исправлениемъ вина: не възнесе ли отроча на жрътву, плод брака, не бысть ли отець и боголюбець?» 167 Боголюбивый же отрокъ стояше молча, долу главою поничя, и ничтоже отвщаваше, точию от умилениа слезы испущаше. Родителие же наипаче словеса нкаа тяжка съ гнвомъ и яростию, аки камение, испущаше на нь. Благоразумный же отрокъ тихимъ възрниемъ и сладкымъ гласомъ отвщеваше има: «Господие мои, азъ убо не отрицаюся, ни въпрекы глаголю. Воля Господня да будет. Вы же, что въсхощете, то творите о мн». Родителие же удивишяся и радости наполньшеся о сладкомъ отвщании отрока.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Тропарь Прокопию // Устюжскому, глас 4. П росвтився Божественою благодатию, богомудре, и весь разумъ и сердце от суетнаго мира къ Зиждителю неуклонно возложилъ еси, цломудриемъ и многим терпниемъ во временнй жизни течение добр скончавъ, и вру соблюлъ еси непорочну, тмъже и по смерти явися свтлость жития твоего, источаеши бо чюдесемъ источникъ неисчерпаемый врою притекающимъ ко святому ти гробу, Прокопие всеблаженне, моли Христа Бога, да спасетъ душя нашя. Кондакъ, глас 4. Х риста ради юродьствомъ воздушная мытарства на руках аггельскихъ неприкосновенно прешедъ, Царскаго достиглъ еси//престола, и от Царя всхъ Христа Бога даръ приемъ благодать исцеениемъ, и многими чюдесы своими и знамениемъ страшнымъ удивилъ еси градъ твой Великий Устюгъ. И миро от честнаго образа Пресвятыя Богородицы молитвою изведе, и людемъ своимъ милость испроси, и недужнымъ подая цлбы, тмъже молимъ тя: чюдоносче Прокопие, моли Христа Бога непрестанно подати грховъ нашихъ прощение (л. 290 об.−291 об.) 11 июля И успение блаженныя княгини Олги, нареченным во святомъ крещении Елены, бабы великаго князя Владимира Киевскаго (...). (40)Олга же б жена великаго князя Игоря, баба же великому князю Владимиру, крестившему Русскую землю, родомъ псковитинка сущи, крести же ся въ лто 6463-е, въ царство Ивана Цимисхия. Преставися в лта 6477, живши в супружества лт 42. По смерти мужа своего в десятое лто сподобися восприяти благодать святаго крещения. Пребысть же во святомъ крещении благочестно и богоугодно до старости маститы лт 15. Всхъ же лтъ живота ея бяше близъ осмидесяти лтъ(40) 988 (л. 295−295 об.). (...) Тропарь Олг, глас 1. К рилома богоразумия въперивши свой умъ, возлетла еси превыше видимыя твари, взыскавши Бога и Творца всяческимъ, и Того обртши, паки рожение крещениемъ прияла еси, древа животнаго наслаждаешися, нетлнна во вки пребывавши, Елено приснославная. Кондак, глас 4. П одобенъ : Явися днесь.//Воспоемъ днесь Благодателя всхъ Бога, прославлшаго в Руси Елену Богомудрую, молитвами ея, Христе, подаждь душямъ нашимъ грховъ оставление (л. 296−296 об.)

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Якоже рече божественный апостол Павелъ: «Никая же владычества не от Бога учинена суть, всяко бо душа владыкамъ превладущимъ да повинуетца, тмъ же и противляяйся власти Божию повеленью противится»; и никому же повле в чюжая пределы преступати. Мы же хвалимъ, благословим, покланяемся Господу в трех лицех, во единомъ же сущств, поемъ и превозносимъ его во веки, якоже воздвиже намъ рогъ спасения, яже в дому Давида, раба своего, тако в дому блаженного великого Владимера, во святом крещении Василия. Сего убо трисиянного единственнаго Божества милостию и благоволениемъ, и волею утвердися и дастъся намъ скифетродержание в Росийской земл, от сего великого Владимира, иже во святомъ крещении Василия, иже царским внцомъ описуетца на святыхъ иконах, и сына его великого государя Ярослава, нареченного во святомъ крещении Георгия, иже тое Чютцкую землю плени, еже есть Лифлянты, и град Юрьев в свое имя постави, иже нарицается Дерптъ, и великого царя и великого князя Владимера Маномаха, иже на Фракею Царяграда воевавшаго и царьский венецъ и имя приобрте 486 царствия (от царя Констянтина, иже тогда во Царград царьствующаго сия приемлет), и преславного великого князя Александра, иже над римскими немцы на Нев побду показавшаго, и хваламъ достойного великого государя великого князя Дмитрея, иже над бзбожными Агарены за Дономъ великую побду показавшего, и дда нашего, блаженные памяти великого государя Ивана Васильевича, собрателя Руския земли и многимъ землямъ обладателя, и отца нашего, великого государя царя всеа Русии блаженныя памяти Василья, закоснйнымъ прародителствия землям обретателя, тажъ по коленству даже доиде и до нас скифетромъ держание Росийскаго царьствия. Мы же хвалимъ Бога, в Троицы славимаго, за премногую его милость, бывшую на нас. Сего тричисленнаго Божества, Отца, и Сына, и Святаго Духа, милостию и властию, и хотниемъ покрываеми, иногда же ограждаеми и заступаеми, и соблюдаеми, и утвержаеми, и удержахомъ скифетро Российскаго царьствия; мы, великий государь, царь и великий князь Иван Васильевичь всеа Русии, Владимерский, Московский, Ноугоротцкий, царь Казанский и царь Астораханский, государь Псковский и великий князь Смоленский, Тверский, Югорский, Пермъский, Вяцкий, Болъгарский и иныхъ, государь и великий князь Новагорода Низовские земли, Черниговский, Резанский, Полотцкий, Ростовский, Ярославский, Блоозерский, Удорский, Обдорский, Кондиский и иных, и всея Сибирския земли, и Сврныя страны повелитель, и государь отчины и земли Лифлянские, 487 и иных многихъ земель государь, нашего царьского повеления слова нашего – Великого княжества Литовского дворенину думному князю Олександру Ивановичю Полубнскому, дуде, пищали, самаре, разладе, нефирю (то все дудино племя!).

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

488 Нашия честныя царьские заповди слово то, что не от коликихъ лтъ Лифлянская земля – отчина наша от великого Ярослава, сына великого Владимера, иже во святомъ крещении Георгия, иже и Чюдцкую землю плени и постави в ней град в свое имя Юрьевъ, а по-немецки Дерптъ, тажъ по семъ великого государя Александра Невского; и дань, и старые залоги с тое Лифлянские земли шла, и прадеду нашему, великому государю и царю Василью, и дду нашему, великому государю Ивану, и отцу нашему, великому государю и царю всеа Русии блаженные памяти Василию, присылывали неоднова бити челомъ за свои вины и о своих нужах, и о миру съ ихъ вотчинами, с Великимъ Новымъ городом и Псковомъ, и что было имъ к Литовскому не приставать. Такъ же и к нашему царьскому величеству присылали и не одинова бити челомъ своих пословъ, и дань на себя по-старому положили, и после того в томъ во всемъ не исправилися, и за то на них нашъ гневъ, мечь и огнь ходит. И нкогда убо прииде в слухи наша, яко то бзгосударное мсто Литовское, преступивъ Божи повление, еже не повле никому же в чюжая пределы преходити, и Литовские люди в ту нашу отчину, в Лифлянскую землю, вступившися, тебя учинили тут гетманомъ. И ты многия неподобныя дела поделал еси: не имея храбръства, взялъ еси искрадомъ нашия вотчины Пскова пригородокъ Изборескъ, и какъ еси поругалъся, отступивъ от крестьянства, церкви Божии и священства образомъ. 489 Ино тричисленного Божества и пречистые Богородицы милость, и всехъ святых его молитвы, и иконного воспроповдания поклоняния крепость вас, иконоборъцов, посрами, а нашу дрвнюю отчину к намъ возврати; а ваша надежда – Кронъ и Зевсъ и инии, о них же выше рхомъ, ни во что же бысть. А пишешъся Палемонова роду, 490 ино то палаумова роду, потому что пришел на государство, да не умелъ его под собою держать, самъ в холопи попал иному роду. А что пишешъся вицерентомъ земли Ифлянъския, справцы рыцерства волного – ино то рыцерство блудяще, розблудилося по многимъ землямъ, а не волное. 491 А ты выце-рентъ и справцъ над шибницыными людьми, которые из Литвы ушли от шибницы, то с тобою рыцерство.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Тогда же был мор сильный среди людей. Сей князь не только одной храбростью отмечен был от Бога, но отличался боголюбием, был приветлив в миру, и украшал церкви, и попов и нищих любил, и все праздники достойно соблюдал, наделял необходимым священников и чернецов, был милостив к сиротам и вдовицам. Как сказал Исайя-пророк: «Благой князь в стране – приветлив, боголюбив, любит странников, кроток и смиренен по образу Божию; ибо Бог в мире не к ангелам питает любовь, но к людям, наделяя их щедро, благодетельствует и на земле являет милосердие свое». И прославилось имя князей наших во всех странах, и было имя их грозою во время ратное, и были они князья князьям и воеводы воеводам, и был голос их грозен перед полками, как звенящая труба, и побеждали они, но были непобедимыми, подобно Акриту, который побеждал полки мужеством силы своей. Так и великий князь Александр, и Дмитрий, сын его, со своими боярами, и с новгородцами, и с зятем своим Довмонтом, и с его мужами-псковичами побеждали народы иноверные – немцев, литовцев, чудь и корелу. Не ради ли одного Езекии был сохранен Иерусалим от разорения Сенахиримом, царем ассирийским? Так и великим князем Александром, и сыном его Дмитрием, и зятем его Довмонтом спасены были Новгород и Псков от нашествия поганых немцев. И потом занемог благоверный князь Тимофей и в болезни отошел к Богу в жизнь вечную месяца мая в двадцатый день, на память святого мученика Фалалея. И провожали его всем собором, игумены и чернецы, и многие люди оплакивали его, и положили его в Святой Троице с похвалами и песнопеньями духовными. И скорбели в Пскове мужи, и жены, и малые дети о добром господине, благоверном князе Тимофее, ибо много он потрудился, защищая дом Святой Троицы и мужей-псковичей. СКАЗАНИЕ О БЛАГОВРНЕМЬ КНЯЗИ ДОВМОНТ И О ХРАБРОСТИ ЕГО В лто 6773-е. Побишася Литва межи собою 66 нкиа ради нужа, блаженый же князь Домантъ съ друженою своею и съ всм родомъ своимъ оставль отечьство свое, землю Литовскую, и прибже в Плсков. 67 Си бысть князь Домонт от племени литовского, 68 прьве има ко идоломъ служение 69 по отцю преданию, егда Богь восхот избрати соб люди новы, и вдохну в онь благодать Святого Духа, и възбнувся, яко от сна, от идолского служениа и помысли своими бояры креститися во имя Отца и Сына и Святого Духа. И крещен бысть въ соборной церкви, въ святй Троици, 70 и наречено бысть имя ему въ святомъ крещении Тимофй. И бысть радость велика во Плескове, и посадиша его мужи псковичи на княжение въ град Псков.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010