Скачать epub pdf Служба блаженному Василию Кадомскому Текст службы утвержден на заседании Священного Синода 8 декабря 2020 года (журнал 99) Месяца мая во 2-й день Блаженнаго Василия Кадомскаго На велицей вечерни На Г осподи, воззвах: стихиры, глас 5: Миру чужд быв,/сущих в мире не чуждался еси,/юродив наречен,/мудрости наставлял еси,/страдания терпяй,/страждущих исцелял еси,/темже в житии твоем привременнем/милость Божию улучил еси,/блаженне Василие. Образ терпения и незлобия являя,/многострадальному Иову подражал еси,/сердце в жилище Духу Святому утотовляя,/по вся дни и нощи в молитве пребывал еси,/странствию Христову ревнуя,/Царствия Божия достигл еси,/блаженне Василие. Возлюбив усердно Господа/и трудолюбне подвизаяся,/Божественною благодатию просветился еси/и дары Духа Святаго стяжал еси./Темже, дерзновение твое к Богу ведуще,/к тебе с молитвою притекаем,/блаженне Василие. Слава, глас 6: О, блаженне Василие,/града Рязани похвало,/мира чуждаяся,/смирен, целомудр, праведен/и заповедей Божественных хранитель явился еси,/молися за ны ко Господу,/да спасет души наша. И ныне, Богородичен, глас тойже: К то Тебе не ублажит, Пресвятая Дево: Вход. Прокимен дне. И чтения три преподобническая. На литии стихира храма и святаго, глас 3: Блаженне Василие чудне,/человече Божий,/яко юрод, на земли пожил еси/и, яко злато в горниле, душу свою очистил еси./Грехов прощение нам испроси/и недугов избавление,/да Царствия Небеснаго сподобимся. Слава, глас 2: Все упование на Бога возложив,/пучину жития земнаго преплыл еси/и, брега Горняго Отечества достигнув,/со ангелы на Небесех ныне радостне ликуеши,/угодниче Христов Василие./Темже помози нам, на земли живущим,/печали горькия избавитися. И ныне, глас тойже: О, чудесе новаго, всех древних чудес: На стиховне стихиры, глас 8: Ангельски пожив, святе,/подвиги на всяк день подъял еси,/молитву, яко щит, воздержание, яко лук,/и смирение, яко шлем, имея,/темже верныя люди назидал еси/заповеди Божия усердно исполняти/и страх Божий имети./Помози и нам, блаженне Василие,/веру добре соблюсти/и Царствия Небеснаго достигнути.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Скачать epub pdf 6.08 Служба игумену Амвросию и иже с ним Шестинадесятым преподобномученикам Мгарским На малей вечерни Стихиры на 4, глас 3: Приспе день страстотерпцев памяти всесвященный, темже возрадуемся, о братие, духовно торжествующе составим лик, и воспоим благодарственно Господеви, даровавшему нам таковых молитвенников. Приидите, иночестии собори, воспойте память страстотерпцев, тии бо дерзновение имут, молитися о нас, воспевающих страдания их. Глас 4: Иже в чудесех Дивный, и якоже отцем нашим, такожде и нам чудеса явлей, да прославится Господь и Владыка всех, первее призвавый отцев наших к подвигом иноческим, послежде же кровию обагривый одеяния их, да в радости вечней воспевают Творца, и молятся о душах наших. Глас 8 Господи, Господи, Творче всех и Владыко, не отврати лица Твоего от нас, но молитвами новых мучеников преподобных спаси души наша. Слава, глас 6. Подобен: О тчаянная: Отчаяни есмы жития ради, ведуще милостивый мучеников нрав, слезы яко миро носяще, припадем ко страстотерпцем, вопиюще: не отвергните нас, недостойных, мучением в Горнии обители вшедшии, и слезы наша не презрите, присно бо со Спасом радуетеся, но принесите моления наша ко Христу Богу, иже не отринул есть нас, согрешающих, великия ради Своея милости. И ныне, Богородичен На стиховне стихиры, глас 1. Подобен: П рехвальнии мученицы Преподобнии мученицы, вас ни земля потаила есть, но небо прият вы, и отверзошася вам райски двери, и внутрь бывше, древа животнаго наслаждаетеся, Христови молитеся, даровати душам нашим мир и велию милость Стих: П роидохом сквозе огнь и воду Прехвальнии страстотерпцы, вы от земных возшли есте, к небесным обителем, и причастницы бывше жизни вечныя, и сообщницы святым, Христа всяко наслаждаетеся, Емуже помолитеся, даровати душам нашим мир и велию милость Стих: И звел ны еси в покой Премудрии мученицы, вас ни земная удержаша суть, но небесная мудрствующе, кровьми вашими отверзли есте райския двери, и внутрь вшедше в ризах белых, души ваша Господеви яко жертвы приятныя представили есте, темже молитеся со дерзновением, даровати обители вашей мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла НЕКТАРИЙ МИТИЛИНСКИЙ [Лесбосский; греч. Νεκτριος Μυτιληναος, Λσβιος], иером., греч. мелург (сер. XVIII в.). Автор полного цикла херувимских и воскресных причастнов на 8 гласов. Херувимские Н. М. на 8 гласов, включая 2 редакции на 1-й глас и 2-й - на глас βαρς (7-й), введены в научный оборот и изучены К. Карангунисом ( Καραγκονης. 2003. Σ. 459-463). Эти произведения получили достаточно широкое распространение; спустя некоторое время после их создания они были украшены мон. Феодулом Энитом : сохранился его автограф 2-й пол. XVIII в.- Анфология Ath. Iver. 1132, содержащая 9 херувимских Н. М. (2 на глас βαρς), с надписанием перед каждой «украшено мной (т. е. Феодулом Энитом.- Авт.)» (καλλωπισθν π μο - fol. 290-308v); в Анфологии XVIII в. Ath. Doch. 376 содержатся 5 обработанных Феодулом произведений Н. М., причем херувимская 2-го плагального (6-го) гласа надписана как «украшенная» (καλλωπσθη - fol. 221v - 229v), а херувимские 2-го, 1-го плагального (5-го), гласа βαρς и 4-го плагального (8-го) - как «сокращенные» Феодулом Энитом (συντομθη - fol. 199, 221, 232, συντομηθν - fol. 243v). Аналогичный цикл воскресных причастнов, менее распространенный в рукописной традиции (Ath. Xeropot. 380. Fol. 346v - 434, 1759 г.- кроме гласов 4-го и βαρς; Ath. Pantel. 969. Fol. 165-183, ок. 1730-1750 гг.; 984. Fol. 186-192, сер. XVIII в.; 1012. Fol. 187v - 198, 1768 г.), рассмотрен в исследовании Н. Георгицэ ( Gheorghi. 2009. P. 69, 78). Особый интерес представляет Анфология сер. XVIII в. (Ath. Xen. 114), в к-рой помещены 2 произведения Н. М.- херувимская 4-го гласа и воскресный причастен на глас βαρς с надписаниями «кир Нектария и нашего учителя» (Fol. 145, 183). В той же рукописи, выполненной, очевидно, неизвестным учеником Н. М. (этот факт указывает на успешную педагогическую деятельность последнего, о к-рой нет др. сведений), содержатся 2 распева заупокойного Трисвятого, обозначенные как «экзегезисы» Н. М. (указаны 2-й плагальный и 4-й плагальный (вероятно, на самом деле 2-й плагальный) гласы - fol. 204, 205v). Этими указаниями подтверждается (причем достоверно, поскольку это запись ученика данного мелурга), что Н. М. занимался «истолкованием» певч. симиографии, что было особенно популярно в его время.

http://pravenc.ru/text/2564896.html

Скачать epub pdf 6.11 Служба преподобному Зосиме (Верховскому) 24 октября (6 ноября) Служба одобрена московской епархиальной Богослужебной комиссией На малой вечерни На Г осподи, воззвах: стихиры на 4, глас 8: Житие твое явися благочестно, преподобне Зосимо,/добродетельми украшено,/простотою и смирением венчаемо,/и ныне ликуеши на Небесех со Ангелы,/о всех присно моляся,//творящих память твою. Нося в руках священное, отче Зосимо, Евангелие,/сего исполнитель был еси:/имения родителей отвергся,/и слезами и теснотою все совершил еси твое житие, преподобне;/темже утешения Божественнаго и непрестаннаго веселия//ныне наслаждаешися, преблаженне. Путешествие изрядное и велетрудное по пустыням сибирским/приведе тя ко пристанищу утишному у града Кузнецка,/идеже себе отвергл еси/и в Божественный одеялся еси образ отбежением всех сластей,/темже во псалмех и песнех прославим тя,//пустынниче блаженне Зосимо. Преподобне отче наш Зосимо,/воистину сна твоима очима не дал еси,/ниже плоти твоея упокоения,/Божиею силою укрепляемь,/мысль свою горе возвышая,/над страстьми воцарился еси;/темже попечение о пастве твоей приял еси/и обители святыя основал еси./Моли Христа Бога о нас,//твою память верою и любовию благочестно совершающих. Слава, глас 8: Монахов множества/наставника тя почитаем, отче наш Зосимо,/твоею бо стезею воистину право ходити познахом./Блажен еси, Христу работав,/и вражию обличил еси силу,/Ангелов собеседниче, преподобных сопричастниче и праведных,/с нимиже молися Господеви//помиловатися душам нашим. И ныне, Богородичен, глас тойже: Царь Небесный за человеколюбие на земли явися/и с человеки поживе,/от Девы бо Чистыя плоть приемый/и из нея прошедый с восприятием,/Един есть Сын, сугуб естеством,/но не Ипостасию./Темже, совершенна Того Бога/и совершенна Человека воистину проповедающе,/исповедуем Христа Бога нашего:/ егоже моли, Мати Безневестная,/помиловатися душам нашим. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Д оме Евфрафов: Зосимо Богомудре,/твоя рабы приими/торжествующия любовию,/преподобне отче наш,//всесвященную память твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Преподобнаго отца нашего Ефрема Сирина На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 1. Подобен: Небесных чинов: Райския доброты смотряя/и богатно насладився нетленных цветников,/процвел еси миру разум Божий,/егоже причащающеся, преподобне, духовною любовию,/душами возрастаем духовно. Судии пришествие написав,/слезными струями душ свещи запалити научаеши,/всем вопия Жениха пришествие,/да одеждемся вси одеждею светлою, срести Жениха Христа. Воздержанием тело оградив,/страстей движения умертвил еси, отче,/молитвами и бденьми./Темже в тя Духа сила всельшаяся/показа мысленна тя светильника и всемирнаго. Слава, глас 6: Смысленно мятежных жития отступив,/Ефреме приснопамятне,/любомолчанием пустыню достигл еси/и, тоя ради к Богу детельне возводим/миру просиял еси светило/и глаголы животныя человеком источил еси./Темже не престай молитвами твоими утверждая нас,/от вреда чуждаго избавити души наша,/преподобне отче. И ныне, Богородичен или Крестобогородичен: На Древе Живот наш зрящи, Всенепорочная Богородице, висящ,/матерски рыдающи, вопияла еси:/Сыне Мой и Боже Мой,/спаси любовию поющия Тя. На стиховне Октоиха. Слава, глас 4. Анатолиево: Пророчески омакая постелю слезами/и поучением жития творя покаяние,/Суда страх делы нам от словес показал еси,/и твою почитаем вси, сошедшеся, всеблаженне, память,/преславных деяний самодетелю Господень,/Ефреме приснопамятне./Темже и ныне молим тя:/молися Христу Богу о душах наших. И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: Яко добля: Агнца и Пастыря Тя на Древе яко виде,/Агница рождшая рыдаше/и матерски Тебе вещаше:/Сыне вожделеннейше,/како на древе Крестнем повешен еси, Долготерпеливе?/Како руки и ноги Твоя, Слове,/пригвоздишася от беззаконных,/и кровь Твою излиял еси, Владыко? Тропарь , глас 8: Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси,/и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,/и был еси светильник вселенней, сияя чудесы, Ефреме, отче наш,/моли Христа Бога спастися душам нашим. НА УТРЕНИ

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Закрыть itemscope itemtype=" http://schema.org/Article " > Все ли считают, что православие – неотъемлемая часть цивилизационной идентичности России? 22.07.2015 1210 Время на чтение 6 минут Такой вопрос я задала себе после двух событий, произошедших в течение одной недели. Первое - премьера 8 июля с.г. в Русском духовном театре «Глас» спектакля «Корсунская легенда», поставленная к 1000-летию преставления великого князя Владимира. Эта дата, по словам Президента РФ Путина В.В., имеет государственное значение. Он сам возглавляет комиссию по проведению торжеств. Особых торжеств пока не видно, премьера же спектакля состоялась в зале на 70 мест во временном здании, которое не имеет сцены нормального размера, отсутствуют помещения для изготовления и хранения декораций, реквизита, костюмов, нет достаточного количества гримёрных. Зрители всех возрастов испытывают колоссальные неудобства: мало мест в гардеробе, очень тесно стоят кресла в зрительном зале, отсутствует необходимое количество туалетов, совсем нет места для организации буфета. За последние несколько лет на реконструкцию здания театра «Глас» из городского бюджета якобы было выделено 250 млн. руб., однако никакие работы не завершены, на месте театра - строительная площадка. Срок аренды того небольшого помещения, в котором играются спектакли последние шесть с половиной лет, скоро закончится. В настоящее время государственное бюджетное учреждение культуры г. Москвы Русский духовный театр «Глас» обречён на труднейшее выживание в условиях дорогостоящей аренды. Из-за бездействия городских чиновников театр может прекратить свою творческую деятельность. На запросы в департаменты приходят уклончивые ответы. Молчит и мэр Москвы. Напомню, что Русский духовный театр «Глас» был создан в Москве 26 лет назад и с того времени, несмотря на все трудности, остаётся верным духовно-нравственным традициям российского искусства. В его репертуаре сейчас 23 спектакля по произведениям классиков русской литературы: М.Ю.Лермонтова, Н.В.Гоголя, А.Н.Островского, Ф.М.Достоевского, А.П.Чехова и др. Выступления театра в различных городах России и за рубежом, участие в международных фестивалях и конкурсах снискали коллективу театра высокую оценку в профессиональной среде и любовь публики. Перечень наград и дипломов театра занимает много страниц.

http://ruskline.ru/special_opinion/2015/...

По обычном начале псалом избранный: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене, яко стрелы Твои унзоша во мне, и утвердил еси на мне руку Твою. Несть исцеления в плоти моей от лица гнева Твоего, несть мира в костях моих от лица грехов моих. Яко беззакония моя превзыдоша главу мою, яко бремя тяжкое отяготеша на мне. Возсмердеша и согниша раны мои от лица безумия моего. Пострадах и слякохся до конца, весь день сетуя хождах. Озлоблен бых и смирихся до зела, рыках от воздыхания сердца моего ( Пс.37:2–7,9 ). Исполнися зол душа моя и жизнь моя аду приближися ( Пс.87:4 ). Душа моя смятеся ( Пс.41:7 ), скорби сердца моего умножишася ( Пс.24:17 ). Исчезе в болезни жизнь моя, и лета моя в воздыханиях, изнеможе нищетою крепость моя, и кости моя смятошася ( Пс.30:11 ). На мне приидоша гневи Твои, устрашения Твоя возмутиша мя ( Пс.87:17 ). Рех во изступлении моем: отвержен есмь от лица очей Твоих ( Пс.30:23 ). Вскую, Господи, отрееши душу мою, отвращаеши лице Твое от Мене ( Пс.87:15 )? Аз же на Тя, Господи, уповах, рех: Ты еси Бог мой. В руках Твоих жребии мои, избави мя из руки врагов моих и от гонящих мя. Просвети лице Твое на раба Твоего, спаси мя милостию Твоею. Господи, да не постыжуся, яко призвах Тя ( Пс.30:15–18 ). Слава, и ныне. Аллилуиа (трижды). На Бог Господь: Тропарь, глас 1: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови достояние Твое, помоги труждающимся и обремененным, утеши скорбящих и унывающих и от всех бед сохрани рабов Твоих. (Дважды.) Слава, глас 8: С вышних призираяяй, убогих приемляй, посети нас, грехов ради наших беды и скорби терпящих, Владыко Всемилостиве, молитвами Богородицы и святых даруй душам нашим велию милость. И ныне, глас 2: Всех скорбящих Радосте и обидимых Заступнице, алчущих Питательнице, странников Руководительнице и обуреваемых Пристанище, немощных Покров и Заступнице, Жезл старости, Мати Бога Вышняго, Ты еси, Пречистая; потщися, молимся, спастися рабам Твоим. Посем иной псалом избранный: Вскую прискорбна еси, душе моя, и Вскую смущаеши мя? Уповай на Бога, яко исповемся Ему. Реку Богу: Заступник мой еси, почто мя забыл еси и Вскую сетуя хожду ( Пс.41:6, 10 ). Ко Господу внегда скорблю, воззвах ( Пс.119:1 ). В день скорби моей Бога взысках руками моими ( Пс.76:3 ). Из глубины воззвах к Тебе, Господи, Господи, услыши глас мой. Да будут уши Твои внемлюще гласу моления моего ( Пс.129:1–2 ). Бог нам Прибежище и Сила, Помощник в скорбях, обретших нас зело ( Пс.45:2 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Afanasij_Sahar...

Преподобнаго Алексия, человека Божия НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ На Господи, воззвах: стихиры, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: Иже Христовы ради любве,/Божественный Алексие,/дом отца и матере, и обрученицу оставль,/изволил еси нищету паче богатства/и, якоже Моисей, с людьми Божиими работати,/нежели имети жития тленнаго наслаждение,/отнюдуже и Небеснаго сподобися со святыми блаженства,/блаженне Алексие,/моли спастися душам нашим. От юности твоея, блаженне,/желанием Божественным разжигаемь,/отсюдуже и Ангелом бысть единожитель, преподобне,/низу влекущих отступлей,/ко Горним простираяся,/и весь ум тамо имый,/и присно восхожденьми день от дне к Богу приближаяся,/Егоже моли низпослати мир мирови/и душам нашим велию милость. Память твоя, преподобне Алексие,/яко солнце, возсия,/верных просвещающи Божественными чудесы,/Богомыслием, виденьми и деяньми, пребогате,/чисту душу свою соделал еси,/и плотская взыграния умертвив,/в живоносную мертвость одеявся,/земных же отступль,/к Небесным же преславно возвышаемь,/вся земныя концы просвещая благодатию, преподобне. Слава, глас 6: Пребыл еси на многое время, преподобне,/пред враты честных твоих родителей неведом,/ругающимся тебе твоим отроком,/ты же Христа ради вся с радостию до кончины твоея претерпел еси./Темже и Божественный глас свыше в церкви тебе огласи/и славна тя всем показа,/Божественная чудеса точаща./Мы же молим тя, преподобне Алексие,/моли спастися всем,/любовию память твою почитающим. И ныне, Богородичен: Никтоже, притекаяй к Тебе,/посрамлен от Тебе исходит,/Пречистая Богородице Дево,/но просит благодати/и приемлет дарование к полезному прошению. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: Дом и жилище/Духа Пресвятаго,/премудре Алексие, был еси./Темже и нас домы Того соделай,/святую твою память почитающих. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Святаго мученика Конона Стихиры, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: О, нелестныя и Божественныя зари,/заповедей Божиих светлоносное осияние/и мучеников преизящный страстотерпче приснопамятне!/Ты тьмы мглу отгнал еси,/яко светоносица звезда, блаженне./О доброе приношение/и жертва непорочная!/Темже Христу/спасти души наша непрестанно молися. О истины проповедниче!/Нечестия показався/меченосный сопротивоборителю,/врагов отсекл еси страданием главы, премудре,/и Божественное веление ясно проповедал еси,/людем ненаказанным глаголя лучшая./О, Кононе, сожительниче мучеников!/Молися Избавителю/избавити рабы твоя от страстей, поющия тя. О, добраго изменения/десницею Вышняго,/яже на тебе содея отцев Господь,/страстотерпче всеславне,/от невернаго корене плод благоцветущ,/Кононе всеблаженне и прехвальне, ты явился еси/и демонов полки,/имея Христа изряднейша Чиноначальника,/победил еси державно. Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже: Радуйся, Света Божественнаго носило,/светлейшая звездо и сень священия./Свет нам возсия из Пречистых чресл Твоих,/просвещая мира концы/и освещая Своею благодатию./Радуйся, начало спасения, Пречистая;/радуйся, ужасное слышание и глаголание/надеющимся на Тя. Крестобогородичен. Подобен тойже: Тя видящи, пригвождаема/на Кресте, Иисусе,/и страсти приемлюща волею,/Дева и Мати Твоя, Владыко,–/увы Мне,– вопияше,–/Чадо сладкое,/раны неправедно како терпиши,/Врачу, исцеливый человеческое неможение/и от тли вся избавивый милосердием Твоим? Тропарь, глас 4: Яко девственника предивна/и мученика непоколебима,/блаженнаго страдальца,/на бесы власть приемшаго,/Конона песньми восхвалим и к нему возопиим:/моли Христа Бога,/да спасет души наша. Канон, егоже краегранесие: Пою Конона, мученика венценоснаго. Глас 6. Песнь 1 Ирмос: Яко по суху, пешешествовав Израиль/по бездне стопами,/гонителя фараона/видя потопляема,/Богу победную песнь поим, вопияше.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В 29-й день Преподобнаго отца нашего Кириака Отшельника Вечер На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 8. Подобен: Что вы наречем, святии: Страсти победив телесныя/воздержания уздою,/чудодейственне Кириаче,/безстрастия во светлую, отче, одеялся еси ризу,/и всю злобу обнажил еси/древле праотцы обнажившаго,/и ныне обитаеши в раи, всегда веселяся.//Моли спастися душам нашим. Нося крест на рамех твоих,/последствовал еси Христу невозвратным помыслом,/житейских сластей небрег, Кириаче,/и страсти умертвив телесныя/спротяженными бдении и молитвами,/благодать взял еси, преподобне,/лечити недуги.//Моли спастися душам нашим. В пустыню вселился еси, преподобне,/пищу, Кириаче, горькое былие творя,/и, чувство огорчевая,/душевныя сласти/из корене истерзал еси, блаженне,/тем тя Небесное наслаждение по кончине прият,/ангельски поживша.//Моли спастися душам нашим. Слава, глас 8: Монахов множества/наставника тя почитаем, отче наш Кириаче,/твоею бо стезею воистину право ходити познахом./Блажен еси, Христу работав,/и вражию обличил еси силу,/Ангелов собеседниче, преподобных сопричастниче и праведных,/с нимиже молися Господеви,//помиловатися душам нашим. И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: О, преславнаго чудесе: Агница, Агнца яко виде/на Древе простерта волею крестнем,/вопияше Матерски,/болезнующи с плачем:/Сыне Мой, что странное сие видение?/Всем жизнь даяй, яко Господь,/како умерщвляешися, Долготерпеливе,/земным подая воскресение?//Славлю Твое многое, Боже Мой, снизхождение. На стиховне Октоиха. Слава, глас 6: Преподобне отче,/во всю землю изыде вещание исправлений твоих,/тем на Небесех обрел еси мзду трудов твоих,/демонов разрушил еси полки,/Ангелов постигл еси чины,/ихже житию непорочно поревновал еси./Дерзновение имея ко Господу,//мир испроси душам нашим. И ныне, Богородичен или Крестобогородичен.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010