Но я до того, как напечатать 1-й комментарий, посмотрела список 70-ти апостолов на http://azbyka.ru/days/sv-sobor-70-ti-apostolov (Собор 70 -ти апостолов, Азбука веры). В том списке Закхей не значится, это и ввело меня в заблуждение. Андрей 11 апреля 2019, 10:56 Согласно церковному преданию, Закхей входил в число 70 Апостолов и стал первым епископом Кесарии Палестинской, где верно служил Евангелию и мирно скончался. http://hramnagorke.ru/life/4755 Галина И. 9 апреля 2019, 13:20 Спасибо. Красивое, глубокое слово! Но не поняла, почему о Закхее сказано, что из наибольшего грешника он стал... апостолом Христовым .Опечатка? К 12-ти апостолам Закхей не принадлежал. На его примере нам дан образец истинного покаяния с достойным плодом ( Сотворите же достойный плод покаяния ).Наградой для него стали слова Господа: Ныне пришло спасение дому сему, потому что и он сын Авраама (Лк 19,9). Сын Человеческий на деле Своим могуществом, силой благодати и великой милостью взыскал и спас погибшее (Лк 19,10).Послушание Богу и покаяние,изменение мышления и образа жизни-и грешник становится сыном Христа по духу.Но назвать апостолом каждого, обратившегося к Богу человека мы не можем. Тамара 8 апреля 2019, 22:44 Всё Господь сотворил,и Он дух,и обретает и ходит,где хочет.Спаси и сохрани всех,Господи.. Ирина 8 апреля 2019, 22:24 Спаси Господи за прекрасную и красивую проповедь. светлана 8 апреля 2019, 18:10 Спаси Господи!Божественно! АлександрГ. 8 апреля 2019, 17:04 А как лист меняет цвет, в зависимости от освещения и от времени года? От зеленого, к прозрачно-зеленому; от матово-зеленого до светящегося; и до чернильно-черного в полной темноте. Человек даже близко не создал краску, которая бы так изменяла свой цвет. А как вода поднимается в верх в стебле, против всех законов протяжения? И это без насоса и безо всякой механики. Это же чудо. Нас окружает Божье и человеческое. И нужно просто увидеть, что человеческое просто не сопоставимо с Божьим. евгений 8 апреля 2019, 15:19 Каждое слово дышит Истиной.+++++++++++++++++++++ р.Б. Сергий 8 апреля 2019, 09:39 СпасиБо, сайту pravoslavie.ru за публикацию этой проповеди. Здесь вы можете оставить к данной статье свой комментарий, не превышающий 700 символов. Все комментарии будут прочитаны редакцией портала Православие.Ru .

http://pravoslavie.ru/120399.html

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла АПОСТОЛОВ СВЯТЫХ ЦЕРКОВЬ В ФЕССАЛОНИКЕ Церковь св. Апостолов в Фессалонике. 1310–1314 гг. Церковь св. Апостолов в Фессалонике. 1310–1314 гг. Основана одновременно с существовавшим здесь мон-рем в 1310-1314 гг. Нифонтом I , Патриархом К-польским, о чем свидетельствует надпись внутри храма. Посвящение 12 апостолам связано с легендой, согласно к-рой храм ранее имел 12 куполов, символизирующих 12 апостолов. Однако изначально А. ц. была посвящена Богоматери, что следует из состава росписей галерей, а также ктиторской фрески на вост. стене нартекса, где изображен др. основатель храма - игум. Павел, являвшийся учеником Патриарха Нифонта I. А. ц. представляет собой крестово-купольный храм на 4 колоннах с высоко поднятыми сводами подкупольного креста. Основной объем окружен галереями и нартексом, угловые компартименты к-рых перекрыты 4 малыми куполами. С запада к храму примыкает экзонартекс. Ктитор храма иером. Павел. Роспись ц. св. Апостолов в Фессалонике. 1310-1314 гг. Ктитор храма иером. Павел. Роспись ц. св. Апостолов в Фессалонике. 1310-1314 гг. Купол и своды основного объема А. ц. украшены мозаиками, созданными по заказу Патриарха Нифонта I. В скуфье купола представлен Господь Вседержитель в окружении 10 пророков, в сводах размещены двунадесятые праздники. В нижней зоне четверика, декорированной фресковыми изображениями, представлены фигуры апостолов, воинов-мучеников, святителей и преподобных. В росписи галерей и зап. части храма центральное место занимают сюжеты, посвященные Пресв. Богородице. В юж. галерее сосредоточены прообразовательные сюжеты, иллюстрирующие ветхозаветные пророчества о Пресв. Богородице. В вост. части галереи представлено «Древо Иессеево», в верхней зоне - «Руно Гедеоново», «Моисей и Аарон у Скинии Завета», «Моисей получает скрижали» и др. В нартексе расположены сцены, иллюстрирующие события детства Богородицы согласно «протоевангелию Иакова». Здесь же представлены композиции: «Мученическая кончина св. Димитрия», «Сорок Севастийских мучеников» и «Души праведные в руце Божией». В сев. галерее особое место отведено циклу жития св. Иоанна Предтечи, а также иллюстрации к стихире на Рождество Господне «Что Ти принесем, Христе». Мозаики и фрески А. ц. наряду со стенописью к-польских церквей мон-ря Паммакаристос (ок. 1315) и мон-ря Хора (1316-1321) представляют собой высшие достижения визант. монументальной живописи эпохи Палеологов и свидетельствуют о принадлежности живописи ведущим мастерам своего времени. Лит.: Stephan Ch. Ein byzantinisches Bildensemble: Die Mosaiken und Fresken der Apostelkirche zu Thessaloniki. Worms, 1986; Nikonanos N. The Church of the Holy Apostles in Thessaloniki. Thessal., 1986. В. Д. Сарабьянов Рубрики: Ключевые слова:

http://pravenc.ru/text/75728.html

Се убо вемы испытие, яко яже к Богу наша согрешения тмогубна суть, еже к нам согрешающим братиям вашим, и яко мы, иже толика должни есмы Богу, аще к малодолжным явимся немилостиви, возбраняем и елико предпрощена быша нам от Бога. Яве убо, яко немилостивно всему истязаемы будем мучению. Предаст бо его, рече, мукам, отдаст все должное ему, рекше непрестанно и бесконечно осудил си мучитися, ниже бо отдаст когда, яко ниже есть в аде исповедание. Тако сотворит Отец небесный, аще не оставит каждо вас ближнему своему от сердца вашего согрешения его. Сего же ради словосложил есть притчу сию Христос и Спас наш, утвердив сею словопритчею, и в начале убо притчи себе рече Господь царя слова положника, наконец же, Отцу власть мучения возложи. И мы убо да не прогневаем Бога, ниже да приражаемся ему, ниже да уничижаем божественных его заповедей; далече бо быхом от предел праведных отец наших и от ненавидящих нас, нечестивых и ратующих враг обстояни есмы и на восхищение сим быхом, ради грех наших. Но да обратимся, возлюбленнии, и да выплачемся пред Господом, сотворшим нас и возопием к нему сердцем, сокрушенным, глаголюще: согрешихом, Господи, и исповедуем грехопадения наша, еже неправдовахом, беззаконновахом пред тобою, и еже заповеди Твоя преступихом, яко повеления Твоя отвергохомся, яко недостойна званию п завещанию нашему пожихом, ради грех и злоб наших, с ними же пожихом; но не предай же нас до конца, ради имени Твоего, ниже разори завета Твоего, ниже остави милость Твою от нас, ради щедрот Твоих, ради благоутробия всеблагого Твоего Отца. Помяни, Господи, многих щедрот Твоих, призри с небеси и посети нас, посети виноград сей, твое достояние и устрой его, егоже насади десница Твоя, даруй нам мир, иже миру сый Податель, ради честную и святую Ти кровь, о нас пролиянную, ради Пречистую и Пресвятую Ти Матерь общую заступницу и ходатаицу всем нам христианам, ради Крестителя Предтечи, ради святых Ти апостолов, ради святых Ти мучеников, ради святых Ти пророков, ради святых отцов и патриархов, и учителей наших, яко разве Тебя иного Бога не знаем, имя Твое именуем, и еже от Тебе просим помощь, тако исповедающе прегрешения Богу, и к Нему прибегайте и уповающе на Его благоутробие и милосердие, и яко да свободит нас от всякого гнева и нужды, и пленения, и печали.

http://azbyka.ru/otechnik/Veniamin_Plato...

Своей, от всякаго зла во всяком благополучии соблюдающа; молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче»; «Луце и Клеопе во Еммаус спутьшествовавый, Спасе, сошествуй и ныне рабом Твоим, путьшествовати хотящим, от всякаго избавляя их злаго обстояния: вся бо Ты, яко Человеколюбец, можеши хотяй». 4 . Совершается чтение из Деяний святых Апостолов, зачало 20-е ( ). После чего читается Евангелие от Иоанна, зачало 47-е ( ). 5 . Затем произносится специальная ектенья об отправляющихся в путь: «Стопы человеческия исправляяй, Господи, призри милостивно на рабы Твоя (или на раба Твоего, имярек) и, простив им всякое прегрешение, вольное же и невольное, благослови благое намерение совета их, и исходы, и входы со путьшествием исправи, прилежно молим Ти ся, услыши и помилуй»; «Иосифа от озлобления братии его преславно свободивый, Господи, и во Египет того наставивый, и благословением Твоея благости во всем благополучна сотворивый; и сих рабов Твоих путьшествовати хотящих благослови, и шествие их безмятежно и благополучно сотвори, молим Ти ся, услыши и помилуй»; «Исааку и Товии Ангела спутника пославый и тем путьшествие и возвращение их мирное и благополучное сотворивый, и ныне, Преблаже, Ангела мирна рабом Твоим нами Тебе молящимся поели, во еже наставити их на всякое дело благое, и избавити от враг видимых и невидимых, и от всякаго злаго обстояния; здраво же, мирно и благополучно к славе Твоей возвратити, усердно молим Ти ся, услыши и помилуй»; «Луце и Клеопе во Еммаус спутьшествовавый и весело во Иерусалим возвратитися Твоим преславным познанием сотворивый, спутьшествуй Твоею благодатию и Божественным благословением и ныне рабом Твоим сим нами Тебе прилежно молящимся, и во всяком деле блазе, к славе Пресвятаго Твоего Имени благопоспеши, во здравии и благополучии соблюдая и возвращая во время благоподобно, яко всещедрому благодателю, молим Ти ся, скоро услыши и милостивно помилуй».

http://azbyka.ru/otechnik/Spravochniki/s...

«Слава»: и Клеопе во Спасе, сошествуй и ныне рабом Твоим, путешествовати от всякаго избавляя их злаго обстояния, вся бо Ты, яко Человеколюбец, можеши . «И ныне»: «Предстательство христиан непостыдное...» Затем: диакон – Священник – «Мир всем». Диакон – «Премудрость, Прокимен, глас 4-й: «Скажи ми, Господи, путь, воньже пойду, яко к Тебе взях душу мою», со стихом: «Изми мя от враг моих, Господи, к Тебе Чтение из Деяний святых апостолов (глава 8-я, зачало 20-е). После Апостола «Аллилуиа», со стихами: «От Господа стопы человеку исправятся, и пути Его восхощет и «Открый ко Господу путь твой, и уповай на Него, и Той сотворит». Евангелие от Иоанна (глава 14-я, зачало 47-е). После Евангелия произносится ектения об отправляющихся в путь. «Стопы человеческия Господи, милостивно на рабы Твоя (или на раба Твоего, имярек) и, простив им всякое прегрешение, вольное же и невольное, благослови благое намерение совета их, и исходы, и входы со путешествием исправи, прилежно молим Ти ся, услыши и помилуй». «Иосифа от озлобления братий его преславно Господи, и во Египет того и благословением Твоея благости во всем благополучна и сих рабов Твоих путешествовати хотящих благослови и шествие их безмятежно и благополучно сотвори, молим Ти ся, услыши и помилуй». «Исааку и Ангела спутника и тем путешествие и возвращение их мирное и благополучное и ныне, Преблаже, Ангела мирна рабом Твоим нами Тебе молящымся посли, во еже наставити их на всякое дело благое и избавити от враг видимых и невидимых и от всякаго злаго обстояния, здраво же, мирно и благополучно к славе Твоей возвратити, усердно молим Ти ся, услыши и помилуй». и во спутешествовавый и весело во Иерусалим возвратитися Твоим преславным познанием спутешествуй Твоею благодатию и Божественным благословением и ныне рабом Твоим сим, нами Тебе прилежно и во всяком деле к славе Пресвятаго Твоего Имени, благопоспеши, во здравии и благополучии соблюдая и возвращая во время благоподобно, яко Всещедрому Благодателю, молим Ти ся, скоро услыши и милостивно помилуй».

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Приложение О . Палинодия Захарии Копыстенского, архимандритаКиево-печерского, письменная, часть 2, раздел 8, артикул 1 Церковь Христова без епископов быть не может, и нигде (т.е., никогда) не была. Приложение П 1) Евангелие Благовестное от Мф. зачало 67 Евангелие: И дам ти ключи царства небесного, еже аще свяжешь на земле, будет связано на небесах: и еже аще разрешишь на земле, будет разрешено на небесах. Толкование: Яко Бог являет зде глаголя: дам ти, властью се обещается дати, якоже рече: дал ти есть Отец откровение, тако и Аз дам ти ключи. Ключи же разумей связающа и разрешающа прегрешением, или прощение, или запрещение: имеют бо власть оставлять и удержать иже на камени епископы сподобльшиеся быть, благодать прияти. Аще ли же к Петру токмо речено бысть: дам ти; но и всем Апостолам дано бысть тогда, егда рече им: аще кому оставите грехи, оставлены будут… 2) Беседы святого Иоанна Златоустог о на евангелие от Ин. беседа 86, л. 641 на обороте Дуну бо (Христос) и рече: приимите Духа Святого. Имже отпустите грехи, отпустятся: и имже держите, держатся. Якоже бо некий царь князей посылая властью во узилище, и вметать и испущать дает: тако и сих посылая, сею облагает силой. 3) Катехизис Малый о пятой тайне, л. 36 Вопрос: Которая есть пятая тайна? Ответ: Покаяние, еже за грехи бывает с сокрушением сердечным во исповедании грехов, с надеждой о отпущении ради излияния честной крови Сына Божьего, и то разрешением священническим, имже сила дана есть от Христа вязать же и решить. (Ниже:)Разрешить кающегося никтоже может, точию православный священник, понеже кроме церкви несть спасения и разрешения. 4) Книга о вере, глава 8 о власти Апостолов, л. 65 оборот Егда речено бысть Петрови: дам ти ключи царства небесного, и: аще что свяжешь на земле, соборную тогда знаменовавше Петр церковь . (Ниже:) Того ради церковь, яже основася на Христе, ключи от Него царства небесного прият в Петре, сиречь власть вязать и решать грехи. Приложение Р 1) Беседы св. Иоанна Златоустог о, на послание святого апостола Павла к Евреям, беседа 13, зачало 316, стр. 2898

http://azbyka.ru/otechnik/Pavel_Prusskij...

ныне»: «Предстательство христиан непостыдное...» Затем: диакон – Священник – «Мир всем». Диакон – «Премудрость, Прокимен, глас 4-й: «Скажи ми, Господи, путь, воньже пойду, яко к Тебе взях душу мою», со стихом: «Изми мя от враг моих, Господи, к Тебе Чтение из Деяний святых апостолов (глава 8-я, зачало 20-е). После Апостола «Аллилуиа», со стихами: «От Господа стопы человеку исправятся, и пути Его восхощет и «Открый ко Господу путь твой, и уповай на Него, и Той сотворит». Евангелие от Иоанна (глава 14-я, зачало 47-е). Евангелия произносится ектения об отправляющихся в путь. человеческия Господи, милостивно на рабы Твоя (или на раба Твоего, имярек) и, простив им всякое прегрешение, вольное же и невольное, благослови благое намерение совета их, и исходы, и входы со путешествием исправи, прилежно молим Ти ся, услыши и помилуй». от озлобления братий его преславно Господи, и во Египет того и благословением Твоея благости во всем благополучна и сих рабов Твоих путешествовати хотящих благослови и шествие их безмятежно и благополучно сотвори, молим Ти ся, услыши и помилуй». и Ангела спутника и тем путешествие и возвращение их мирное и благополучное и ныне, Преблаже, Ангела мирна рабом Твоим нами Тебе молящымся посли, во еже наставити их на всякое дело благое и избавити от враг видимых и невидимых и от всякаго злаго обстояния, здраво же, мирно и благополучно к славе Твоей возвратити, усердно молим Ти ся, услыши и помилуй». и во спутешествовавый и весело во Иерусалим возвратитися Твоим преславным познанием спутешествуй Твоею благодатию и Божественным благословением и ныне рабом Твоим сим, нами Тебе прилежно и во всяком деле к славе Пресвятаго Твоего Имени, благопоспеши, во здравии и благополучии соблюдая и возвращая во время благоподобно, яко Всещедрому Благодателю, молим Ти ся, скоро услыши и милостивно помилуй».

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3845...

Веси же, яко правдив есть и пречист Господь Бог наш, и не требует прилежащего сквернне житий, ни мучением претить таковым, аще покаянием [не] 925 варим его сде. Покаяние же 926 не ино что есть, нъ воздыхание и слезы и труд, и еже зазирать себе и смерить 927 душу свою постом и бдением и молитвой, молящеся ему воину 928 забыть ему злобы наши, яже створих 929 пред очами его не чувственно. Веси же, яко правило святых Апостолов и святых Отцов отлучает от церкви на время, да отселе не входи в церковь . Покланяйжеся на кый же час по , нъ да приклонитася 930 с плотяными и умной твои колене до земли. Поклонижеся -жды, рек 931 : «Согреших ти, Господи, прости мя»; а -жды: «Господи, отцести мя грешника» 932 , а жды: «Создавый мя, помилуй мя и прости мя»; а -жды: «Без числа согреших, Господи, прости мя». А «Господи помилуй мя» по нъ яко пред сами[м] Господом стоя. Яжь 933 по все дни единой: в понедельник, в среду, в пяток – сочиво, а в вторник и в четверг, и в субботу – рыбице, а меду по чаш[и в] неделю 934 , и егда ти жды звонят, мяса есть, а по чаши пить. 935 В великий пост неделю сухо чрез день ешь, такоже и в последнюю: а вины [по]недельники 936 в среду и в пяток – сухо, а в втворник и в четверг – сочиво, а в субботу и в неделю – рыбице, и на мученик, и на Благовещение. А меду не пей во все говение, токмо егда рыбице яси, по чаше 937 испивай. А к Петрову дню сочива вкушай по все дни, а по чаше 938 испивай, а в субботу и в неделю, и егда ти жды звонят, рыбице ешь, а по чаше 939 испивай; такоже и к Рождеству держи. Покланяйжеся во все три поста по , а «Господи помилуй» по толику же. Се заповедах легко от своей худости и немощи, и тебе 940 рассмотрев; нъ оче 941 начиеши в бесстрашии Божьем жить, свои си согрешения забыв, то и се ти тяжко будет велми. Аче ли начнешь с страхом и трепетом свое спасение содевать, то легко ти будет, ни к сему примыслишь. Егда же скончаешь зарока летом, тогда приобщишися святыням, а оттоле водицу вкушай.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Pavlov...

Не такова, не слепая, а разумная вера была у св. Апостолов, как свидетельствовал о них сам Божественный их и наш Учитель, пред Отцом Небесным. Глаголы, ихже дал еси Мне, дах им: и тии прияша, и разумеша воистшну ( Ин.17:8 ). Не слепого повиновения Откровению требовали и Апостолы, когда говорили верующему: общение твоея веры действенно да будет в разуме (разумении) всякаго блага, еже о Христе Иисусе ( ); или когда молили Всевышнего, да дарует Он ученикам их разуметь даже преспеющую разум любовь Христову ( )! Да и из глубины души всякого верующего всегда, без сомнения, готов излететь молитвенный вздох Моисеев: Господи, даруй мне, да разумно вижду Тя ( ), – по крайней мере столько, сколько это возможно ныне, когда мы ходим верой, а не видением! Итак, требовать от разума слепого подчинения Откровению противно самому слову Божию. Значит, если бы нужно было в нескольких словах определить отношение разума к Откровению, то лучшего ответа нельзя было бы найти, как приведенные нами выше слова Премудрого: Вящшая разума человеческаго показана ти суть. Вышших себе не ищи, и крепльших себе не испытуй, несть бо ти потреба тайных ( ). То есть, не усиливайся напрасно подвести все в Откровении под формы твоего разума, постигнуть непостижимое; подчиняйся Откровению; внемли с благоговением его Божественному голосу. Но, с другой стороны, яже ти повеленна, сия разумевай. Да будет твоя умственная покорность, хотя и безусловной, но не слепой, а разумной. Не взимайся, человеческий разум, на разум Божий; но, отдавая себя в плен и послушание веры, познай в этом благодатном и благородном плену истинную свою свободу, и, во свете веры, разумевай, и широту и долготу и высоту и глубину, – разумевай преспеющую разум любовь Христову ( ). Помни, что и Откровение и разум равно суть дары Божии; что Откровение раскрывает тот самый Свет, от лучей которого происходят идеи и законы разума.

http://azbyka.ru/otechnik/Vitalij_Grechu...

И той, испроси Матернее от Тебе благословение, подкрепляемый постом и молитвою, написа первую икону Тебе Вла-дычеце, к ней же Сама рекла еси: С Тобою будут благодать Моя и сила. Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, яко не токмо не возбранила, но Сама благоизволила еси, да изображен будет на деке лик Твой Пречистый; Радуйся, яко восходя к небеси, начертание лика Твоего в залог любви Твоей нам оставила еси. Радуйся, яко по отшествии Твоем на небо, образ Твой святый истинное утешение бысть всем верующим; Радуйся, яко христиане вси стекахуся в Гефсиманию образу Твоему, яко живей Ти сущей, поклонитися. Радуйся, яко взиравший тогда на образ Твой облегчение в скорбех душевных обретаху; Радуйся, яко со слезами молившиися пред иконою Твоею исцеление в болезнех приимаху. Радуйся, яко и ныне вси молящиися пред Пречистым образом Твоим исполнение прошений приемлют; Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали. Кондак 3 Сила благодатная, Тобою дарованная первописанной иконе Твоей, такожде проявися и в инех многих подобиях Ея, егда преданная чада Твоя моляху апостолов, да умножат им иконы Твоя, да вси имут их кийждо в дому своем, и радуяся и благоговея, прославляют Тя, святейшую Матерь всесильнаго Бога, вопиюще ему: Аллилуиа. Икос 3 Имущи безмерную любовь к богодарованным Ти чадам Божиим, благословила еси святых апостолов содеяти даже до тридесяти начертаний лика Твоего Пречистаго, на утешение и радость словесных овец стада святейшаго Сына Твоего. Темже вседушно благоговея, зовем Ти: Радуйся, ангелами хвалимая и воспеваемая от серафимов; Радуйся, яко Тобою вся вселенная радости и веселия исполняется. Радуйся, яко иконы Твоя на молитвенное с Тобою общение нам даровала еси; Радуйся, яко чрез них благодеяния различны миру всему источаеши.

http://pravicon.com/info-1179

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010