Якови 1007 Быша по преставлении святых прежде Иоанн и по смерти своей вкупе с преподобными людем чюдесне являющеся. Таже 1008 Иоанн и Логин, бывшая киновии служебники, ныне же Новоявленная яренская чюдотворца 1009 Филипп святый, вторый киновии и многотщателный ктитор 1010 и всероссийский чюдотворец и Иаков, игумен и многотрудный чюднаго стеноздания преподобный Иринарх, игумен и дивный преподобный Диодор, трудник и общежитель Соловецкия киновии, таже и пустынножитель и отшелник чюдный, иже послежде Юрьегорский возградивый и в нем от здешних к Богу свято преселивыйся; преподобный и дивный пустынножитель Андрей, бывый трудник иже, пятдесят и осмь лет пустынноуединением Господеви работав, вышеестественныя благодати сподобися. К сим и прочии безчисленнии общежители, велиции постницы и пустыннии безмолвницы Соловецкаго отока, яко пресветлыя звезды, о нихже книга жития 1009 преподобною отцу 1011 , и житие Филиппа митрополита, и житие преподобнаго Диодора, началника 1012 Юрегорскаго, являют. В конечная 1013 же времена израстшия отрасли соловецкаго чюдотворцев сада – преподобный и духоносный Елеазар чюдотворец, Анзерский соградивый скит и жителство в нем составив, иже чистаго ради жития пророческими даровании обогатися: о Никоне патриарсе и началовводителе новостей в послушании у него пребывающим прорече, яко великое зло Росиа себе сего израсти. Виде святый единою 1014 , служащу литоргию Никону, яко достовернии анзерожителие рекоша, змия черна и зело велика около выи его оплетшася. И велми ужасеся от тогда, возненавидев его, сотвори ему Илия, святый игумен и первый муж великаго воздержания, иже толикое воздержание стяжа, яко един хлеб с водою ядяше, 1015 да не познан будет неядый варения 1015 , воду теплую за трапезою ядяше. Иоанн юродивый, в человечестем буйстве небесною мудростию обогативыйся, иже смерти своея день предведый, ходя во обители по многи дни, гласом велиим зваше: «Кто ми будет спутник до Иеросалима?» И никтоже глаголемых разумети можаше. В вечер же конечныя нощи прииде к единому от усмарей 1016 , егоже друга себе имяше, глаголя: «Друже, гряди со мною до Филиппова кладязя, яко дивну вещь имам ти явити».

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Вопрос 2. Откуду познавает человек, яко всяк крещен бысть, и Дух Святый прия, яко бе младенец во святом крещении? Ответ. Пророк Исаия (глас 26) рече ко Господу, страха ради твоего Господи во чреве прияхом, и поболехом, и родихом дух спасения. якоже бо во чреве заченшия жена. от взыграния младенец, иже во утробе ея свесть неложно, яко плод прияла есть. тако и душа истиннаго христианина, не глаголы родительными, но вещми и взыгранми, и радованми сердца своего, и паче же во время праздник, и просвещений, и причащением святаго тела и крове Христовы познаваем от радости души своея, яко Дух Святый прият, и крестився. Вопрос 3. Когда и откуду, и како быша ангели? Ответ. Ниже (Небеса сл.14. Богослов сл.2. сл.11.12) откуду, ниже како быша ангели, рещи невозможно есть естеству человеческому. разве сие точию, яко от небытия в бытие словом Божиим быша. А еже когда, то овии реша в первый день. инии же глаголют, прежде перваго дне. во святых же отец наш Епифаний Кипрский в своем слове на Павла Самосатского в Панариих сказа, куппо с небом и землею сим созданым быти. Вопрос 4. Откуду есть ведомо яко создани суть ангели. ни бо писано есть что таково в книзе Бытейстей? Ответ. Сведый Бог идололюбное многобожие июдейское, сего ради укры в Бытии еже о ангелех слово, яко да не и тех обоготворят ( Исх.32. 3 Царств) иже телца. и ина некая обоготворивше яко боги ( Дионисий Ареопагит . О священноначалии небесном. сл.1. Богослов. сл.2. сл.11.12. Небеса сл.14. Пс.148 . Иудиф.9 ). А яже создана суть ангели, слыши Святаго Духа пророком глаголюща. хвалите Господа вси ангели его... хвалите его вся силы его. яко той рече и быша. той повеле и создашася. Вопрос 5. (Небеса сл.14. Богослов сл.2. сл.11.12) От существа же ли света сего суть, или иного некоего естества? Ответ. Елико разнствует от звезд солнце, толико различно есть существо ангелское от всея видимыя твари. Вопрос 6. (Небеса) Колико убо есть ангелское число, паче числа человеческаго? Ответ. Овии убо реша девятьдесять и девять частей быти ангел противу числа человеческаго. по притчи Господни иже ( Лк.78 ) от овец, инии же по (Лк.) притчи, девяти драхм. Друзии равночислени глаголют быти ангели и человеки. приносяще во свидетелство. иже ( Втор.32:8 ) поставив пределы языком, по числу ангел Божиих. Златоуст глаголет в слове о непостижимом, яко неисчетна и неповествованна ангелская племена.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Porfirev/...

глас 2 Подвиги твоими, святе Димитрие, страну нашу Бог сохрани, давый тебе силу непобедимую. И ныне, предстателю крепкий, соблюдай молитвами святыми град твой Москву невредим от всех навет вражиих. Молитва первая благоверному князю Димитрию Донскому О святый угодниче Божий, праведне Димитрие! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтем святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь. Молитва вторая благоверному князю Димитрию Донскому Восхваляя, величаем тя, святе благоверне великий княже Димитрие! Благодарение приносим триединому Богу Отцу, Сыну и Святому Духу, в Троице единосущней сславимому и исповедуемому, яко на небеси и на земли. Восхваляя, ублажаем Пресвятую Богородицу, и паче всего Сына Ея, Господа нашего Иисуса Христа, Подвигоположника и вечно царствующего военноначальника и Победоносца над всеми врагами видимыми и невидимыми, яко издревле изволившему воздвигнути нам от народа русскаго дивно просвященнаго верой Христовою великаго угодника Божиего, славнаго князя Донского Димитрия, зело великаго защитника веры православной и все Святой Руси. Иже велий оный князь Димитрй, бысть нам совершенный образ, како подобает всем сердцем любити Отечество Российское и охраняти Царство Божие на земле, хранить веру Православную и заветы великих святых своих предков. Но паче всего показа нам Господь самоотверженную любовь твою, яже к Богу Спасу Христу и ближним, какая явлена тобою, святый княже Димитрие, на поле брани Куликова побоища, слава коей битвы возсияла в земле Русской, юже славне просвятил державный сродник твой святый великий равноапостольный князь Владимир, ибо оный державный просветитель благовременно, промыслительно и богомудренно изволил крестити славянский народ в веру Божию православную.

http://foma.ru/dimitrij-donskoj.html

   3. Предаваясь таким размышлениям, он в один воскресный день услышал слова Евангелия: «аще кто хощет no Мне идти, да отвержется себе, и возмет крест свой, и no Мне грядет» (Матф. 16:24), и тотчас выйдя из церкви и никому не сказав ничего, пришел в Кенхреи и взойдя на корабль, отправлявшийся в Палестину, прибыл в Иерусалим, на восемнадцатом году возраста, на восьмом году святительства в Иерусалиме Анастасия, на десятом царствования великаго царя Льва, в начале индиктиона. И придя в святый град, он был принят иже во святых Евсторгием, мужем святым и блиставшим дарами Всесвятаго Духа, уже устроившим монастырь близ святаго града Сиона; раб Божий Кириак, проведя там зиму, пожелал поселиться в пустыне. И слыша почти ото всех разсказы о божественном Евфимие, просил великаго отца Евсторгия отпустить его с молитвою.    4. И будучи отпущен, он пришел в лавру великаго Евфимия и прилепившись там к Анатолию пресвитеру и Солимпию монаху, братьям по плоти, родом из Коринфа, знакомым ему с долгаго времени, поклонился великому Евфимию и был облечен в образ святыми его руками; оставаться же там тот ему не дозволил, ради юнаго его возраста но отослал его на Иордан к иже во святых Герасиму, так как великий Феоктист уже скончался: великий Евфимий совершенно остерегался иметь в своей лавре безбородых. Иже во святых Герасим, приняв его, приказал ему жить в общежитии, где он рубил дрова, носил воду, служил в поварне, с готовностию исполнял всякое послушание, дни проводил в трудах и скорбях, а ночи в молитвах к Богу, будучи весьма готовым на исполнение правила псалмопения и на работу.    5. Исполняя послушание в общежитии, он превосходил подвиги отшельников двумя особенностями: употреблением лишь хлеба и воды; масла, вина и смеси он не употреблял, так что великий Герасим, видя воздержание и подвиги юноши, удивлялся ему и любил его. В подтверждение сего он во время поста брал его в великую пустыню Рувы, и там они безмолствовали до праздника Ваий, приобщаясь по воскресным дням из рук великаго Евфимия. По прошествии небольшаго промежутка времени, при кончине во Христе великаго Евфимия, иже во святых Герасим видел, как его душу провожают Ангелы и возносят на небо, и, взяв авву Кириака, пришел в его обитель и, похоронив тело, возвратился. На девятый год пребывания аввы Кириака в Палестине, великий отец наш Герасим скончался и был увенчан венцом праведности, месяца марта в 5-й день, 13-го индиктиона, при чем игуменство прияли его братья Василий и Стефан. Тогда авва Кириак удалился и пришел в лавру великаго Евфимия; будучи принят игуменом Илиею, он взял келлию и безмолвствовал на 27 году своего возраста, ничего не приобретая от века сего.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3543...

Диакон: Не отвержи мене от Лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Священник: Господи, иже Пресвятаго Твоего Духа в третий час Апостолом Твоим низпославый, Того, Благий, не отими от нас, но обнови нас, молящих Ти ся. Диакон: Благослови, владыко, святый хлеб. Священник: и сотвори убо хлеб сей честное Тело Христа Твоего. Диакон: Аминь. Благослови, владыко, святую чашу. Священник: А еже в чаши сей, честную Кровь Христа Твоего. Диакон: Аминь. Благослови, владыко, обоя. Священник: Преложив Духом Твоим Святым. Диакон: Аминь, аминь, аминь. Ходатайство (лат. intercessio). Моление о всех святых, за Церковь , за всех христиан живых и усопших в надежде воскресения и жизни вечной, «и о всех и за вся». Диакон: Помяни мя, святый владыко, грешнаго. Священник: Да помянет Тя Господь Бог во Царствии Своем всегда, ныне и присно, и во веки веков. Диакон: Аминь. Священник: Яко же быти причащающимся во трезвение души, во оставление грехов, в приобщение Святаго Твоего Духа, во исполнение Царствия Небеснаго, в дерзновение еже к Тебе, не в суд или во осуждение. Еще приносим Ти словесную сию Службу о иже в вере почивших: праотцех, отцех, патриарсех, пророцех, апостолех, проповедницех, евангелистех, мученицех, исповедницех, воздержницех, и о всяком дусе праведнем, в вере скончавшемся, (возглашает:) изрядно о Пресвятей, пречистей, преблагословенней, славней Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии! Хор: Достойно есть яко воистину блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем. Священник (тихо): О святем Иоанне Пророце, Предтечи и Крестители, о святых славных и всехвальных Апостолех, о святем имярек, егоже и память совершаем, и о всех святых Твоих, ихже молитвами посети нас, Боже. И помяни всех усопших о надежди воскресения жизни вечныя (перечисляет по именам поминаемых). И упокой их, идеже присещает свет лица Твоего. Еще молим Тя, помяни, Господи, всякое епископство православных, право правящих слово Твоея истины, всякое пресвитерство, во Христе диаконство и всякий священнический чин. Еще приносим Ти словесную сию службу о вселенней, о святей, соборней и апостольстей Церкви, о иже в чистоте и честнем жительстве пребывающих, о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея. Даждь им, Господи, мирное правление, да и мы в тишине их тихое и безмолвное житие поживем, во всяком благочестии и чистоте.

http://azbyka.ru/shemy/anafora.shtml

Если 40 дней после смерти выпадают на последнюю неделю перед Пасхой и первое воскресенье после Пасхальной недели. В сам праздник Пасхи панихиды не служат. В Рождество и другие двунадесятые праздники тоже не принято служить панихиду, но, по согласованию со священником, читают литию. 40 дней после смерти — что делать родственникам почившего 40 дней после смерти — важная веха в прощании с Почившим. В этот день заказывают заупокойную службу в Церкви. Собирают поминальный стол. Читают молитвы об усопшем келейно. К сожалению, существует очень много суеверий и мирских традиций, которые часто приписывают Церкви. Часто задаются вопросы: «Можно ли убираться до 40 дня после смерти? Можно ли раздать вещи покойного». Церковный устав не запрещает уборку и нет особых предписаний о том, как поступать с вещами покойного, потому что все, относящееся к материальному миру уже не имеет значения для человека, который перешел в Вечную жизнь. Главное, что мы можем сделать — это молиться и не осквернять память о человеке воспоминаниями о его дурных поступках или о прошлых обидах на него. Читайте также — О поминовении усопших: панихида, поминальная молитва, родительские субботы Какие молитвы читать до 40 дней после смерти Чин литии (усердной молитвы), совершаемой мирянином дома и на кладбище Молитвами святых отец наших, Господи, Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй. Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша. Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради. Господи, помилуй. (Трижды.) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

http://pravmir.ru/40-dnej-posle-smerti/

Об этом Пророке – Предтече Бог также предсказал: се Аз посылаю Ангела Моего пред лицем Твоим, иже уготовит путь Твой пред Тобою ( Мал.3:1 ; Мк.1:2 ). Слово сие сказал Отец небесный к Избавителю, имевшему прийти в мир, а Предтечу назвал Ангелом, ради его Ангельского, чистого жития и ради того, что он возвестил пришествие в мир Избавителя; ибо Ангел есть слово греческое, и значит вестник. А как и чрез кого устроилось наше избавление и спасение, о том предлагаю вам вкратце из св. Евангелия, которое, – ради понятия и всегдашней памяти – всем на всякий день проповедуется в Церкви, – да, зная таким образом Виновника и образ избавления, удобнее возможете получить спасение. Бог наш есть Святая Троица: Отец, Сын и Святый Дух, – не три Бога, но Един Бог . Един Бог естеством, но есть Триипостасный: Бог Отец, Бог Сын, Бог Дух Святый. Трем сим Божественным Лицам едино существо, едина воля, едина держава, царство, сила, слава; никтоже меньший, никтоже больший, но равномощный, равносильный, равночестный, Триипостасный Бог, Отец не рожден, Сын рожден от Отца, и Дух Святый от того же Отца происходит. Тайна сия нам непостижима; а что так веруем и исповедуем, о том Сам Бог открыл нам – в Писаниях Святых и научил нас – чрез Богодухновенных мужей. Из сей Святой Троицы второе Лице, Сын Божий, ради избавления рода человеческого, пришел в мир; и, так как Бог есть Дух, изволил воплотиться, и так спасти человека следующим образом. По зачатии Иоанна Предтечи во чреве Елисаветы, в шестой месяц, Божиим повелением, Архангел Гавриил, пришед к Пречистой Деве Марии, в город Назарет, прежде всего поздравил ее так: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах! Потом объявил Ей, что она родит Сына, Спасителя всему миру. Пресвятая Дева, услышав о имеющем родиться от Нея Сыне, отвечала Ангелу: «как это может быть, когда я не знаю мужа?» Но когда Ангел сказал ей в ответ, что Дух Святый найдет на тя, и сила Вышняго осенит Тя, и прибавил другие слова к уверению; тогда Пресвятая Дева, с великим смирением и изволением – желанием, отвечала: Се раба Господня, буди Мне по глаголу Твоему ( Лк.1:28–38 ). Итак, Сын Божий, благоволением Отца небесного и действием Святого Духа, без семени мужеского, зачался плотию во чреве девическом, недоведомым для нас образом. В воспоминание сего Божия к нам благодеяния Церковь установила праздновать день Благовещения Пресвятой Богородице, которое и празднуется 25 Марта; ибо отсюда началось устроение нашего спасения.

http://azbyka.ru/otechnik/Iustin_Polyans...

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Многоименитая Дево, пророки проображена честно, иже Тебе ныне со Ангелы служат, с нимиже о нас Богу молися, да Твоего Покрова святый день радующеся вси светло празднуем. Слава: Гедеон Тя руно прообрази, на Тя бо яко роса Христос Бог сниде, к Немуже, Богородице, молися, победу дати Императору нашему на враги, да яко мадиамы низложив, прославит святый Твой праздник. И ныне: Паче солнечных лучь, Твоим блистающим омофором, освещаеши Церковь и люди, и тьму грехов наших отгониши посещением Твоим, Богородице, к Сыну Твоему и Богу за ны молящися. Седален, Глас 5 Теплая Предстательнице и непобедимая, упование известное и непостыдное, стено и покрове и пристанище прибегающим к Тебе, Приснодево Чистая, Сына Твоего и Бога моли со Ангелы, умирение дати миру, и спасение, и велию милость. Песнь 4 Ирмос: Седяй в славе, на престоле Божества, во облаце легце прииде Иисус Пребожественный, нетленною дланию, и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Во гласех пений, Дево, Тебе вопием, Всепетая: радуйся, тучная горо, и усыренная Духом. Радуйся, свещниче, и стамно манну носящая, услаждающая всех благочестивых чувства. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Паче Аароня кивота, всю Тя Бог освятил есть Духом, Богородице, Святым, и Ангелом служити Тебе повеле, с нимиже за град и люди молися, Твой славящих честный праздник. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Прииди ныне в славе в Твою, Богородице, Церковь с соборы всех святых, якоже иногда Тя святый Андрей виде на воздусе светле за христианы молящуюся, и подаждь нам Твою милость. Слава: Укрепи, Владычице, славящаго Тя Императора нашего на противныя враги, яко Давида на Голиафа, да Тебе веселящеся вопием: радуйся, покрове святый, и Заступнице граду нашему. И ныне: Тебе припадаем, Госпоже, верою, и покланяющеся благодарно вопием Ти: радуйся, Богоблагодатная Дево, покрове и ограждение наше, и Помощнице в беде сущим, спаси нас, к Тебе прибегающих, на Тя бо надеемся.

http://pravicon.com/info-3982

Посем вскоре из Слуцка возвратися в Малую Россию и нача жителство имети в столичном гетманском граде Батурине, 507 в монастыре святителя Николаа, именуемом Крупицком, 508 упражнялся в посте, в молитвах и непрестанном чтении душеполезных книг, наипаче же прилежаше к проповеди слова Божия. И за таковый его богоугодный, Церкви же святой по тогдашнему времени весьма нуждный труд, по благословению архиереев киевских и черниговских производим бысть игуменом в разныя обители, кои слышя о добродетельном его житии и имея великую склонность к слушанию слова Божия, аки бы завидя едина другой, неотступными прошениями к себе его призываху. 509 Поставлен же святый Димитрий во игумена преосвященным архиепископом Черниговским Лазарем Барановичем первее во обитель Преображения Господня, нарицаемую Максаковскую, 510 в лето 1681 месяца септемвриа в 4 день, на память святаго пророка Моисея Боговидца. 511 Пред поставлением его преосвященный оный, аки бы предузнавши, яко святый Димитрий имеет сподобитися святителскаго сана, следующыя к нему изрече слова: «Да благословит вас Господь Бог не только игуменства, но по имени Димитриа желаю вам митры: Димитрий да получит митру». А по поставлении от него же приветствован тако: «Сего дня святаго пророка Моисеа Боговидца, сего дня сподобил вас Господь Бог игуменства, идеже храм Преображения Господня, яко Моисеа на Фавор; 512 и иже сказа пути своя Моисеови, 513 да скажет и вам на сем Фаворе пути своя к вечному Фавору». Сии слова, якоже сам святый Димитрий, о себе свидетельствуя, глаголет: «Аз грешный за хорошее предзнаменование и пророчество себе поставил и заметил. Дай, Боже, чтобы пророчество его архипастырства собылося!» 514 Приемши же сей благочестивый инок от преосвященнаго благословение, отиде в оную Максаковскую обитель и вступи в порученную себе игуменскую должность, идеже, добре братию наставляя и вся яже на общую обители пользу строя, 515 труждашеся в проповеди слова Божия, угождая Богу постом, бдением и другими добрыми делы, а паче смиреномудрием: ибо аще и началство прия, благонравия же своего и кротости никакоже измени, но всегда в памяти содержи реченное Господам: «Иже аще хощет в вас вящший быти, да будет вам слуга», 516 якоже сам себе пред всеми меншим творяше, тако и братию по вся дни учаше не возносится ни в чем же.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Смотрите прилежно о сем, о христолюбцы, 18 зачале: слышав же во Иерусалиме апостоли, яко прият Самария слово Божие, послаша к ним Петра и Иванна, иже и шедше и помолившеся о них, яко да приимут Дух святый, и возложиша на ня руце и прияша Дух свят. Се, праведницы, разумейте, яко молитвою апостольскою крещаемым подавашеся Дух святый, но не во огненных видениях, яко же им. О том же свидетельствуется и в 42 зачале, о Ефесенех яко по крещении возложением Павла апостола рук прияша Дух святый; глаголаху же во языки и пророчествоваху. Зрите, о премудрии, что страшнейша сия тайны: прежде убо дар святаго Духа прияша апостоли во огненных языцех, ныне-ж всем языком, той-же дар святаго Духа не во огненных языцех подают. Глаголет же Богослов на Богоявление в конце 1-е слово, обличая новотиян, иже по крещении падающих не приимаху, но первее то и едино мняху очищения, еже крещения ради, по многих призывании рече: тии убо аще восхотят наш путь Христов, аще-ли ни, своим да ходят, ибо тамо огнем крестятся, конечным крещением болезненным и дальним, иже поедает, яко сено, подлежащая и потребляет всякая злобы празность, не губит же, ни изнуряет. В толковании же глаголет: достойныя бо святыня зде Христос Духом крестит и недостойныя же во огнь отсылает, яко чужих во огнь отсылает, огня-ж крещения в суть искушения глаголет, яко же рече божественный апостол зач. 128:коегождо дело, яково есть огнь искуситъ. Златоуст же сказа глаголы Крестителя во благовестии апостола Матфея, в беседе 31: где ныне суть геенне не верующе, ибо обоя положил есть, и яко крестит Духом святым и яко же сожже непокоряющихся, еже глагола и огнем, и прочее тамо многому сказанию и наказанию да научатся хотящеи просвещения своим неведением. Козма-ж вселенней вопиет на Богоявленьев день в каноне шестыя песни: огнем крестит кояечным Христос противныя, а не богомудрствующих; се, слышите, господие, камо идет разум святых. Таже глаголет: Духом обновляет, водою благодати, а не огнем разумливые Божества его и от прегрешения избавляет.

http://azbyka.ru/otechnik/Dmitrij_Skvorc...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010