Преподобныя Евфросинии, игумении Полоцкия (1173). Преподобнаго Паисия Галичскаго (1460). Преподобномученика Михаила черноризца (IX). 24. Преподобнаго Симеона столпника, иже на Дивней горе (596). Преподобнаго Никиты столпника, Переелавскаго (1186). Мучеников Мелетия Стратилата, Стефана, Иоанна, Серапиона египтянина, Каллиника волхва, Феодора и Фавста и с ними 1218 воинов с женами и детьми (138–161). 25. Третие обретение честныя главы святаго славнаго Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна (ок. 850). Священномученика Ферапонта, епископа Кипрскаго (IV). 26. Святых апостол от 70-ти Карпа и Алфея (I). Мученика Георгия Новаго (1515). Преподобнаго Макария Калязинскаго (обретение мощей, 1521). Мучеников Аверкия и Елены (I). Преподобнаго Иоанна Психаита, исповедника (IX). 27. Священномученика Ферапонта, епископа Сардийскаго (III). Преподобнаго Нила Столобенскаго (обретение мощей, 1667). Преподобнаго Ферапонта Белоезерскаго, Можайскаго (1426). Святителей Московских Киприана, Фотия и Ионы (перенесение мощей, 1472). Преподобнаго Ферапонта Монзенскаго (XVI). Праведнаго Иоанна Русскаго, исповедника (1730). Мученицы Феодоры девы и Дидима воина (304). 28. Преподобнаго Никиты исповедника, епископа Халкидонскаго (IX). Святителя Игнатия, епископа Ростовскаго (1288). Священномученика Евтихия, епископа Мелитинскаго (I). Мученицы Еликониды (244). Священномученика Елладия, епископа (VI–VII). Икон Божия Матери: Никейския (304) и Чухломския (Галичския) (1350). 29. Память Перваго Вселенскаго Собора (325). Мученицы Феодосии, девы Тирския (307–308). Блаженнаго Иоанна, Христа ради юродиваго, Устюжскаго (1494). Преподобномученицы Феодосии девы (726–730). Иконы Божия Матери, именуемыя «Споручница грешных». 30. Преподобнаго Исаакия исповедника, игумена обители Далматския (383). 31. Святаго апостола от 70-ти Ерма (I). Мученика Ермия (II). Мученика Философа (III). Месяц Июнь 1. Святаго мученика Иустина Философа и другаго Иустина и иже с ними Харитона, Хариты, Евелписта, Иеракса, Пеона и Валериана (166). Преподобнаго Дионисия, игумена Глушицкаго (1437). Преподобнаго Агапита Печерскаго, врача безмезднаго, в Ближних пещерах (XI).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

29. Святых младенец мучеников четыренадесяти тысящ, за Христа избиенных от Ирода в Вифлееме. Преподобнаго отца нашего Маркелла, игумена обители Неусыпающих (485). Преподобных Марка гробокопателя, Феофила и Иоанна Печерских, в Ближних пещерах (XI – XII). Преподобнаго Феофила Омучскаго (XV). Преподобнаго Фаддея Исповедника (818). 30. Святыя мученицы Анисии (285–305). Преподобнаго Зотика пресвитера, сиропитателя (IV). Преподобнаго Даниила Переяславскаго (обретение мощей, 1652). Апостола от 70-ти Тимона (I). Мученика Филетера Никомидийскаго (311). Преподобныя Феодоры Кесарийския (VIII). Преподобныя Феодоры Цареградския (X). 31. Преподобныя Мелании Римляныни (439). В сей день отдается Рождества Христова праздник. Месяц Январь 1. Еже по плоти обрезание Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа. Иже во святых отца нашего Василия Великаго , архиепископа Кесарии Каппадокийския (379). Мученика Василия Анкирскаго (ок. 362). Запев на 9-й песни: Величай, душе моя, по закону плотию обрезавшагося Господа. Отпуст: Иже во осмый день плотию обрезатися изволивый нашего ради спасения Христос, истинный Бог наш: Зри: Суббота пред Просвещением. Неделя пред Просвещением (между 1 и 5 ианнуария). 2. Предпразднство Просвещения (Богоявления). Святителя Сильвестра, папы Римскаго (335). Преподобнаго Серафима, Саровскаго чудотворца (1833). Преподобнаго Сильвестра Печерскаго, в Ближних пещерах (XII). Праведныя Иулиании Лазаревския, Муромския (1604). Священномученика Феогена, епископа Парийскаго (ок. 320). 3. Святаго пророка Малахии (400 г. до Р. X.). Мученика Гордия (IV). 4. Собор святых 70-ти апостолов: Иакова, брата Господня, Марка и Луки, евангелистов, Клеопы (брата Иосифа Обручника), Симеона, Варнавы, Иосия (он же Варсава, Иуст), Фаддея, Анании, Стефана архидиакона, первомученика, Филиппа, Прохора, Никанора, Тимона, Пармена, Тимофея, Тита, Филимона, Онисима, Епафраса, Архиппа, Силы, Силуана, Крискента (Криска), Криспа, Епенета, Андроника, Стахия, Амплия, Урвана, Наркисса, Апеллия, Аристовула, Родиона (Иродиона), Агава, Руфа, Асинкрита, Флегонта, Ерма, Патрова, Ермия , Лина, Гаия, Филолога, Лукия, Иасона, Сосипатра, Олимпа (Олимпана), Тертия, Ераста, Куарта (Кварта), Евода, Онисифора, Климента (Клима), Сосфена, Аполлоса, Тихика, Епафродита, Карпа, Кодрата, Марка (он же Иоанн), Зины, Аристарха, Пуда, Трофима, Марка (племянника апостола Варнавы ), Артемы, Акилы, Фортуната и Ахаика; Дионисия Ареопагита и Симеона Нигера.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Память св. ап. Патрова в православной церкви 5 ноября, а также в соборе св. 70 апостолов 4 января; у католиков – 4 ноября. Этому св. апостолу, равно как и другим (Ерму, Гаию, Филологу, Лину и другим) нет особой службы, а в службе 4 января Патров упоминается без всяких о нем исторических сведений. В службе 70 апостолов, отдельною книжкою изданной (Киев 1899), св. Патрову посвящен 3-й стих 7-й песни: «Твой апостол Патров, блаже, плотское твое к человеком пришествие проповеда, заблудшия к познанию наставляя и просвещая зарею веры». Святой апостол Ермий Св. апостол Ермий в послании к Римлянам упоминается с Ермой в одном и том же стихе (XVI, 14) во всех изданиях Нового Завета (греч. славян., латин. и др.) «Следовательно, этот св. Ермий совершенно отличное лицо от ап. Ерма, предполагаемого автора книги «Пастырь» Ασπασατε τον Ασυγκριτον… τον Ερμαν… τον Ερμην… Таким образом Ерм ( Ερμας) отличается от Ермия ( Ερμης) в греч. тексте послания к Римлянам; в Вульгате: Solutate Asyncritum… Hermain… Негтеп., также Ерм и Ермий два отдельных лица. В славянской Четьи Минее св. Димитрия под 4 января сказано: «Ермий святый, иже в той же (Римской) епистолии воспоминается и в 2 послании к Тимофею (IV, 10), куда по словам ап. Павла отправился Тит, его сотрудник 6 . Никаких определенных сведений не сохранилось о просветительной деятельности св. ап. Ермия в Далматии, кроме общих выражений в службе ему (8 апр.), как-то, что он был наставником Далмации и что находившихся в этой стране в языческой тьме (ночи) он просветил, совершил исцеления и творя знамения великия (8 песнь канона). Из греч. Синаксаря видно, что Ермий, после многих трудов и скорбей, скончался мирно (апр. 267 стр.). С именем Ермия сохранилось с древних времени (2 или 3 века) небольшое на греческом языке сочинение, под названием: «Обличение языческих философов». Кто был Ермий, написавший это сочинение, где и в какое время он жил, нет никаких достоверных сведений, но так как в христианском мире с именем Ермия известен ап. Ермий, то некоторые и приписывают ему (ап.

http://azbyka.ru/otechnik/Dimitrij_Sambi...

О праздницех, в них же поется Бог Господь. Подобает ведети, яко на три чины лежат праздницы, на великия и средния и малыя. Велицыи же праздницы имут знамение крест огражден (КО), среднии же – крест точию (КТ), малии же – по три тычки (ТТ). Месяц Сентябрь 1. ТТ Начало индикта и святаго Симеона Столпника. 2. ТТ Святаго Маманта. 3. ТТ Святаго Анфима. 5. ТТ Святаго пророка Захарии. 6. КТ Святаго архистратига Михаила. 7. ТТ Предпразднство Рожества Богородицы. 8. КО Рождество Пресвятыя Богородицы. 9. ТТ Святых Иоакима и Анны. 13. ТТ Обновление святаго Воскресения. 14. КО Воздвижение Честнаго Креста. 16. ТТ Святаго мученика Никиты. 16. ТТ Святыя мученицы Евфимии. 20. КТ Святаго мученика Евстафия. 23. КТ Зачатие Предтечи. 24. ТТ Святыя первомученицы Феклы. 2б. КТ Преставление святаго Иоанна Богослова. 28. ТТ Преподобнаго Харитона. 30. ТТ Святаго Григория Великия Армении. Месяц Октябрь. 1. ТТ Святаго апостола Анании. 2. ТТ Святых Киприяна и Устины. 3. ТТ Святаго Дионисия Ареопагита . 6. КТ Святаго апостола Фомы. 7 ТТ Святых мученик Сергия и Ивакха. 9. КТ Святаго апостола Иакова Алфеова. 18. КТ Святаго апостола и евангелиста Луки. 21 ТТ Преподобнаго Илариона Великаго. 23. КТ Святаго Иякова, брата Господня. 24. ТТ Святаго Арефы и иже с ним. 26. КТ Святаго великомученика Димитрия. (л. 133 об.) Месяц Ноябрь. 1. ТТ Святых Козмы и Дамияна. 6. ТТ Святаго Павла Исповедника. 8. КТ Собор бесплотных. 11. ТТ Святаго Мины и иже с ним. 12. ТТ Святаго Иоанна Милостиваго. 13. КТ Святаго Иоанна Златоуста . 14. КТ Святаго апостола Филиппа. 14. КТ Святаго апостола и евангелиста Матфея. 21 . КО Введение Пресвятыя Богородицы во святая. 22. ТТ Попразднество Богородицы. 25. ТТ Святаго Климента Римскаго . 30. КТ Святаго апостола Андрея Первозваннаго. Месяц Декабрь. 4. ТТ Святыя мученицы Варвары. 5. ТТ Преподобнаго Савы Священнаго. 6. КТ Святаго чюдотворца Николы. 9. КТ Зачатие Пресвятыя Богородицы. 13. КТ Святаго Евстратия и иже с ним. 17. ТТ Святаго пророка Данила и триех отрок. 20. КТ Святаго Игнатия богоносим аго. 21. ТТ Предпразднество Рожества Христова. Пост убо есть, поклони же в церкви не бывают. 25. КО Рожество Христово и до Богоявления.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Nikols...

Как им легче было переводить с еврейского по сродству языков, то они и сделали его с еврейского. Западные, однако, Сириане, несмотря на близость сирского перевода с переводом 70-ти, не довольствовались им и перевели для себя ветхозаветные писания с 70-ти. И стало два сирских перевода. Употребляли тот и другой безразлично. В творениях св. Ефрема Сирианина преобладает употребление сирского перевода с 70-ти. А ныне, говорят, этот последний стал господствующим. Современно с этими сирскими переводами сделан латинский – древний Итала с 70-ти. Вскоре после них явились переводы армянский, абиссинский, готфский – все с 70-ти. Гораздо позднее всех их приняли христианство Славяне, и просветители их сделали для них перевод ветхозаветных Писаний с 70-ти. Из всего этого нельзя не видеть, что древность не очень сильно тяготела к еврейской Библии. В Церкви Христовой всюду господствовала Библия по 70-ти. Что касается до перевода бл. Иеронима, то на востоке о нем не ведали, а на западе он встречен был неодобрительно. Против него писали бл. Августин и Руфин. Но и после он не вдруг стал быть дружелюбно принимаем, а входил в употребление мало-по-малу. Преобладающим сделался он уже после Григория Великого , – с VII-ro века, – и то не во всем составе. Псалтирь осталась в употреблении в древнем переводе. А как же Церковь взяла перевод пророка Даниила у Феодотиона, а перевод сего пророка по 70-ти оставила? Феодотион переводил с еврейского. Да, это она сделала и верно имела на то основания без всякаго, однако, ущерба для авторитета перевода 70-ти. Феодотион во многом сходен с 70-тью во всем своем переводе, как полагают, потому, что у него и список еврейского текста был наиболее близок к тому, который был в руках 70-ти. Эта близость и могла расположить к принятию его перевода. Экономос, разбирая этот случай, находил, что не весь пророк Даниил взят у Феодотиона, а только некоторые места. Наводит на эту мысль то, что Феодотион не мог распространиться в Церкви иначе, как посредством Оригеновых изданий, а между тем у жившего в одно с Оригеном время Ипполита встречаются целые отделения из Даниила, сходные с нынешним греческим текстом 70-ти.

http://azbyka.ru/otechnik/Feofan_Zatvorn...

  Чин благословения колива, сиесть кутии или вареныя пшеницы с медом смешенныя, и различными сладкими овощьми украшенныя, в честь и память господских праздников, или святых Божиих в церковь приносимыя. Принесену бывшу коливу в церковь: Аще на вечерни, по Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Отче наш: тропарь. Слава, и ныне, богородичен, по гласу тропаря святаго. Аще же На Литургии , по заамвонней молитве поется тропарь и кондак святаго. Диакон покадив глаголет: господу помолимся. Лик, Господи помилуй. священник став над коливом глаголет молитву сию: Вся совершивый словом твоим Господи: зри в служебнике. Лик, Аминь. И аще на вечерни, диакон: Премудрость. Лик, благослови. священник: Сый благословен: И прочее до отпуста. Аще же На Литургии, поет лик: Буди имя господне, трижды. и псалом: благословлю Господа: Раздав же антидор, творит обычный отпуст литургии.     Глава 4. О святем имущем полиелей, аще прилучится в неделю. На Велицей Вечерни , по кафисме, На Господи воззвах стихиры воскресны 3, и анатолиев 1: и святаго, 6: Слава, святаго, И ныне, богородичен 1–й гласа. Вход. Прокимен дне: И чтения святаго, 3. На литии стихира храма, и святаго аще имать. Слава святаго: И ныне, богородичен 1–й, по гласу святаго. На стиховне стихиры воскресны гласа. Слава, святаго: И ныне богородичен, по гласу святаго. На благословении хлебов, тропарь: Богородице Дево: трижды. На Утрени , на Бог господь: тропарь воскресн, дважды. Слава, святаго: И ныне, богородичен воскресн, по гласу тропаря святаго По. кафисмех седальны воскресны, и с богородичны их, и чтение во евангелии толковом. Полиелей святаго, впакои, и седальны святаго, по единожды. Слава, седален святаго полиелейный: И ныне, богородичен, и чтение святаго. Степенна гласа: и прокимен. евангелие воскресно. воскресение христово: псалом 50: стихира воскресна. Канон воскресн со ирмосом на 4: и крестовоскресн на два: и Богородицы на два: и святаго на 6. Аще святаго два канона: оба канона на 8, а крестовоскресн оставляем. По 3–й песни кондак и икос, и седален святаго, дважды: Слава, и ныне, богородичен его, и чтение. По 6–й песни кондак воскресн, и икос: И чтем пролог. На 9–й песни поем честнейшую: Светилен воскресн. Слава, святаго: И ныне, богородичен воскресн гласа. На хвалитех стихиры воскресны гласа, на 4: и святаго на 4, и со Славным, с припевы его вечерними. Слава, стихира евангельская. И ныне, Преблагословенна еси Богородице Дево: Славословие великое. Тропарь воскресн точию. ектении: И отпуст. И исхождение, и оглашение, и час 1 в притворе. На 1–м часе тропарь воскресн: Слава, святаго: И ныне, богородичен часов. По Отче наш, кондак святаго. На прочих же, кондак воскресн, и святаго, пременяюще глаголем. На Литургии блаженна гласа, на 6: И святаго, песнь 3, на 4. По входе тропарь, и кондак, якоже предписася во главе 3: прилагаем же тропарь и кондак, и храма святаго.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=101...

Слава:  святаго. И ныне:  богородичен 1-й настоящаго гласа. Вход. Прокимен дне. И чтения святаго 3. На литии стихира храма, и святаго. Слава:  святаго. И ныне: богородичен по гласу святаго, или праздника. На стиховне стихиры святаго. Слава:  святаго. И ныне:  богородичен во глас святаго, или праздника. На благословении хлебов тропарь святаго, дважды: и Богородице Дево, единожды. Буди имя Господне: трижды, с пением, псалом, 33: Благословлю Господа на всякое время: до Не лишатся всякаго блага. И чтем от жития святаго. На утрени , на Бог Господь: тропарь святаго, дважды. Слава, и ныне: богородичен 1-й, настоящаго гласа. Аще ли предпразднство, или попразднство: тропарь праздника, дважды. Слава:  святаго. И ныне:  праздника. Таже, кафисма 17: ектения, и седален святаго, дважды. Слава, и ныне: богородичен. И чтение. И посем кафисма 17, непорочны. На нейже иерей не кадит, но на полиелеи кадит. Таже седален святаго, дважды. Слава, и ныне: богородичен. И чтение. Посем полиелей святаго, и седален дважды. Слава, и ныне: богородичен. И чтение. Степенна 4-го гласа, антифон 1. Прокимен святаго. и Всякое дыхание: Евангелие, и псалом 50. По 50-м псалме, стихира святаго. Таже, Спаси Боже люди Твоя: Посем иерей: Милостию и щедротами: Лик: Аминь. И поем канон Богородицы, со ирмосом на 6: ирмос по дважды, тропари на 4. Аще ли храм Христов, или Богородицы, или аще предпразднство, или попразднство, поем подобне канон со ирмосом на 6, и святаго на 8. Катавасия, по уставу. По 3 песни кондак предпразднства, или праздника. Таже седален святаго, дважды. Слава, и ныне: богородичен или праздника. По 6-й песни кондак святаго, и икос. И чтем пролог. По 9-й песни светилен святаго, дважды. Слава, и ныне: богородичен, или праздника. На хвалитех стихиры святаго на 4. Аще ли в попразднство: На хвалитех 6: праздника три, яже суть на стиховне того дне, и святаго 3. Слава:  святаго самогласен. И ныне:  богородичен по гласу святаго, или праздника. И славословие великое. Таже тропарь святаго. Слава, и ныне: богородичен воскресен гласа настоящаго, или праздника. Ектении, и отпуст, и час 1-й.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

[Смотри] Аще ли случится в субботу коего святаго, емуже славословие, или вход кроме полиелеа: В пяток вечера, по Ныне отпущаеши, и по трисвятом тропарь святаго: Слава, и ныне, Богородичен воскресный настоящаго гласа. На повечерии, кондак святаго. На утрени, на Бог Господь, Тропарь святаго, дважды. Слава, и ныне, Богородичен воскресный. По славословии, глаголем тропарь святаго: Слава, и ныне, Богородичен настоящаго гласа. На часех же тропарь и кондак глаголем, якоже выше указася. На литургии же, по входе глаголем тропари сице: Прежде тропарь храма Христова, или Богородицы, и святаго рядоваго, таже кондак храма Христова. Слава, кондак святаго: И ныне, храма Богородицы. [Смотри] А идеже храм Христов, а Богородицы несть: И ныне, кондак храма, Христова. А идеже храма Христова, и Богородицы несть: И ныне, Предстательство христиан: Аще ли случится в субботу коего великаго святаго, имущаго полиелей. В пяток на вечерни, по трисвятом последнем, тропарь святаго: Слава, и ныне, Богородичен воскресный гласа. На повечерии, по Достойно и по трисвятом, кондак святаго един. На утрени в субботу, На Бог Господь, тропарь святаго дважды: Слава, и ныне, Богородичен настоящаго гласа. По славословии тропарь святаго единожды. Слава, и ныне, Богородичен настоящаго гласа. На часех, тропарь и кондак святаго. На литургии. По входе тропарь храма Христова, или Богородицы, и святаго празднуемаго. Посем кондак храма Христова: Слава, кондак святаго празднуемаго: И ныне, храма Богородицы. А идеже храм Христов, а Богородицы храма несть: И ныне, глаголем кондак храма Христова. А идеже храма Христова и Богородицы несть, глаголем тропарь храма святаго, или святыя, и святаго празднуемаго, таже кондак храма святаго, или святыя: Слава, рядоваго святаго, И ныне: Предстательство Христиан: Дне же тропаря и кондака не глаголем, понеже тогда октоих не поется. [Смотри]Аще же бденнаго святаго служба пета была в субботу, Тогда тропари по входе глаголем сице: прежде тропарь храма Христова, или Богородицы, и святаго бденнаго. Посем кондак храма Христова: Слава, святаго бденнаго: И ныне, храма Богородицы. Аще же храма Христова и Богородицы несть, Глаголем прежде тропарь бденнаго святаго: Слава, кондак его, И ныне: Предстательство Христиан: А идеже храм Христов, а Богородицы храма несть: И ныне, глаголем кондак храма. Храма же святаго на литургии по входе, егда бдение святаго бывает, тропаря и кондака не глаголем никогда.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

[Смотри] А идеже несть храма Христова, и Богородицы, глаголем прежде тропарь дне, Память праведнаго: и храма святаго. Посем, Боже отец наших: и Иже во всем мире: Слава: кондак, Со святыми упокой: И ныне, молитвами Господи: [Смотри] Аще ли храм Иоанна Предтечи, И храма Предтечева, всех его праздников тропарей не глаголем, занеже глаголется тропарь дне, емуже Предтечи. Во вторник на утрени, На Бог Господь, тропарь святаго, дважды. Слава, и ныне, Богородичен от меньших, во глас тропаря святаго. [Смотри] Аще ли случится другий святый, имеяй тропарь: И глаголем тропарь 1-го святаго, дважды. Слава, другаго святаго: И ныне, Богородичен от меньших по гласу последняго тропаря. По благо есть, тропарь глаголем якоже в понедельник на вечерни. На 1-м часе, Тропарь святаго: И ныне, Богородичен часов. По трисвятом кондак святаго. [Смотри] Аще ли случится другий святый имеяй тропарь и кондак, и глаголем тропарь 1-го святаго. Слава, другаго: И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак 1-го святаго. На 3-м часе, тропарь 1-го святаго: Слава, другаго: И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак другаго святаго. Такоже и на прочих часех глаголем тропари: Кондаки же глаголем пременяюще. [Смотри] Аще ли другий святый не имать кондака, и глаголем кондак, по Отче наш: единаго святаго на всех часех. На литургии по входе, Глаголем тропарь храма Христова, или Богородицы, потом дне: Память праведнаго: и тропарь святаго рядоваго, и другаго святаго, аще есть. Посем кондак храма Христова, таже дне. Пророче Божий: и кондак храма святаго: и святаго рядоваго. Аще ли есть, и другаго святаго кондак, глаголи его. Слава, Со святыми упокой: И ныне, храма Богородицы. [Смотри] А идеже несть храма Христова, и Богородицы, глаголем по входе тропари сице: прежде тропарь дне: Память праведнаго: и храма святаго: таже святаго рядоваго, и другаго святаго, аще есть. Таже кондак дне, и храма святаго и святаго рядоваго: Слава, Со святыми упокой: И ныне, Предстательство христиан: А идеже несть литургии, На часех, по ослаби, остави: и по Отче наш: кондак храма Христова, и дне, таже святаго рядоваго, и другаго святаго, аще есть. Слава, Со святыми упокой: И ныне, храма Богородицы.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Тамо узриши (и поклонишися) многи и различныя мощи, из них же и сия: Святаго Георгия мученика часть. Святаго Иоанна Златоустаг о. Святых Безсребреников. Нога святыя Макрины цела. Святаго первомученика и архидиакона Стефана часть. Святаго Киприана нога цела. Святаго Василия Амасийскаго рука вся. Миро святаго Димитрия. Святаго Апостола Петра кровь. Святаго Пантелеймона часть. Нога святаго Михаила Синадскаго. Святаго Афанасия Великого часть. Святаго Апостола Луки. Святаго Апостола Варфоломея. Святаго великомученика Ермолая. Святаго мученика Меркурия. Святаго Иоанна патриарха Константинопольскаго, постника. Святаго Стефана новаго. Святаго Ипатия. Святых 40 мученик. Святаго Агафаггела. Святых 5 мученик. Святаго Евстафия. Святых Феодоров, Стратилата и Тирона. Святаго и праведного Лазаря. Святаго Нестора. Святыя Анастасии. Святаго Иакова Персянина. Глава святаго мученика Фотия– И иныя различныя частныя мощи. На праве, яко же входишь в церковь , обретается придел святаго Николая. А на леве Собор Архистратигов. Обретается и церковь иная древняя Предтечева, внутрь монастыря, имущая четыре столпы мармаровыя зеленыя, и помост изрядный. И ина церковь Пресвятыя (близ врат монастырских), свинцепокрыта, создана от пресветлейшаго государя Тверскаго Асотана. В сем обегается икона Владычицы, яже именуется и Портаитиса Придверница, яже прииде по морю сама во время иконоборства. Обретаются же лампады пред святою иконою оною сребряныя 14-ть, кроме иных, неусыпаемыя. Обретается и иеромонах (прозмонарий ключарь) благоговейный и добродетельный, един тамо всегда обретался и служа церкви, которой и поет повседневное последование в ней и молебны. Икона же та вся украшена есть златом и камением честным. Поверх себе имать покров изрядный, и окрест ея висит лампад осмдесят сребреных, и внизу под собою имать различныя обетования многоценная, иконы малыя и нанедренники сребропозлащенны. Икона вельми чудотворная, имать же и знак ножеударения на шии, отнюду же истече крови много, и видится даже до днесь.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010