Разделы портала «Азбука веры» Церковнославянский Русский НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНЕ На Господи, воззвах: стихиры, глас 1. Подобен: Небесных чинов: На “Господи воззвах:” стихиры, глас 1 Подобен: Небесных полков: Вмале был еси верен, Димитрие,/над многими тя постави Господь,/и вшел еси в радость Господа твоего,/идеже предстоя Ему,/молишися о душах наших. Вмалом ты был верен, Димитрий,/над многими тебя поставил Господь,/и вошел ты в радость Господа твоего,/где, предстоя Ему,/молишься о душах наших. В единонадесятый час потрудивыйся,/равен динарий с первыми приемлеши:/жития бо святых написавый нам,/и сам в книги живота вечнаго/с ними написался еси. В одиннадцатый час потрудившись,/равно с первыми динарий получаешь:/ибо, жития святых написав нам,/ты и сам в книгу жизни вечной/с ними был записан. Отрочество твое на учение,/юношество на подвиги монашеския,/мужественный же возраст на пользу всем освятил еси,/ихже ради тя ныне/во святых почитаем. Отрочество твою учению,/юность подвигам монашеским,/мужественный же возраст на пользу всем ты посвятил;/за это мы ныне тебя/во святых почитаем. Якоже мир и вся красная мира,/тако и начальство над братиею оставивый,/вселился еси в Киев паки близ пещер,/отонудуже бисер житий святых/труды твоими ископал еси нам. Как мир и все красоты мира,/так и начальство над братией оставив,/поселился ты снова в Киеве близ пещер,/откуда жемчуг житий святых/трудами твоими выкопал нам. Слава, глас тойже: Препрославлен буди,/Триипостасный Боже наш,/яко в поздняя лета/новаго чудотворца Димитрия/России даровал еси. Слава, глас тот же: Препрославлен будь,/Триипостасный Боже наш,/ибо Ты в последние времена/нового чудотворца Димитрия/России даровал. И ныне, праздника, глас 6. Самогласен: И ныне, праздника, глас 6, самогласен Днесь сад животный/от земных незаходимых недр происходит,/на нем пригвожденнаго Христа извествует Воскресение/и, воздвизаемый руками священническими,/Того на Небеса возвещает возношение,/имже наше смешение от еже на землю падения/на Небесех жительствует./Темже благодарственне возопиим:/Господи, вознесыйся на нем и тем совознес нас,/Небесныя Твоея радости сподоби,/яко Человеколюбец.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/obretenie...

Разделы портала «Азбука веры» Церковнославянский Русский НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ Стихиры, глас 1. Подобен: Небесных чинов: НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНЕ На “Господи воззвах:” стихиры на 4, глас 1 Подобен: “Небесных Крест возносится, и демони прогоняются,/разбойник Едема убо врата отверзает,/смерть умерщвляется и ныне пуста явися,/Христос величается./Тем веселитеся, вси земнороднии,/клятва разрушися. (2) Крест возносится – и демоны прогоняются,/разбойник же врата Эдема открывает;/смерть умерщвлена и ныне ничтожной явилась,/Христос же возвеличен./Потому веселитесь, все на земле рожденные:/проклятие отменено! (2) Приидите, боголюбивии вси,/Крест честный возносимый видяще,/возвеличим купно и славу дадим/Единому Избавителю и Богу, взывающе:/Распныйся на Древе крестнем,/не презри молящихся нас. Придите, все боголюбивые,/Крест священный видя возносимым,/возвеличим вместе и славу воздадим/единому Искупителю и Богу, взывая:/“Распятый на древе Креста,/не презри нас, Тебе молящихся!” Горесть древле ослаждая, Моисей/избави Израиля,/образом Крест прописуя,/мы же, сего вси божественно, вернии,/таинственно воображающе в сердцах наших всегда,/спасаемся державою его. Горечь в сладость претворяя,/Моисей избавил в древности Израиль,/этим образом предначертывая Крест./Мы же, все верные, с божественным благоговением/таинственно его изображая в сердцах наших всегда,/спасаемся силою его. Слава, и ныне, глас 6. Самогласен: Слава, и ныне, глас 6, самогласен Днесь сад животный/от земных незаходимых недр происходит,/на нем пригвожденнаго Христа извествует Воскресение/и, воздвизаемый руками священническими,/Того на Небеса возвещает возношение,/имже наше смешение от еже на землю падения/на Небесех жительствует./Темже благодарственне возопиим:/Господи, вознесыйся на нем и тем совознес нас,/Небесныя Твоея радости сподоби,/яко Человеколюбец. В сей день насаждение животворное/из недоступных недр земли исходит,/воскресение пригвожденного на нем Христа являет,/и, воздвигаемый руками священников/возвещает вознесение Его на небеса./Благодаря ему наш состав после падения на землю/имеет гражданство на небесах./Потому благодарственно воззовем:/“Господи, вознесенный на нем/и чрез него и нас вознесший,/небесной Твоей радости нас удостой/как Человеколюбец!”

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/vozdvizhe...

Воздвижение Креста — что поется на службе Текст службы Воздвижения Честнаго и Животворящего Креста. 26 сентября, 2011 Текст службы Воздвижения Честнаго и Животворящего Креста. Текст службы Воздвижения Честнаго и Животворящего Креста Всемирное воздвижение Честнаго и Животворящаго Креста На Малей вечерни стихиры, глас 1: Подобен: Небесных чинов: Крест возносится, и демони прогоняются, разбойник едема убо врата отверзает, смерть умерщвляется, и ныне пуста явися, Христос величается. Тем веселитеся вси земнороднии, клятва разрушися. [Дважды.] Приидите боголюбивии вси, Крест честный возносимый видяще, возвеличим купно, и славу дадим, Единому Избавителю и Богу взывающе: распныйся на Древе Крестнем, не презри молящихся нас. Горесть древле ослаждая Моисей, избави Израиля, образом Крест прописуя: мы же сего вси божественно вернии, таинственно воображающе в сердцах наших всегда, спасаемся державою его. Слава, и ныне, глас 6. Самогласен: Днесь сад животный, от земных незаходимых недр происходит: на нем пригвожденнаго Христа извествует воскресение, и воздвизаемый руками священническими, Того на небеса возвещает возношение: Имже наше смешение, от еже на землю падения, на небесех жительствует. Темже благодарственне возопиим: Господи, вознесыйся на нем, и тем совознес нас, небесныя Твоея радости сподоби, яко Человеколюбец. Прокимен дне, и Сподоби Господи: На стиховне стихиры, глас 2: Подобен: Доме Евфрафов: В одою Боготворною и кровию Твоею Слове, светло Церковь украшается, яко невеста, Креста славу поющи. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и поклоняйтеся подножию ногу Его, яко свято есть. Копие со Крестом, гвозди и иная, имиже живоносное Христово пригвоздися тело, возносяще поклонимся. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела спасение посреде земли. Егда Амалика Моисей побеждаше, на высоту руце имея крестоявленно, образоваше Христову страсть пречистую. Слава, и ныне, глас 6: Днесь Древо явися, днесь род еврейский погибе, днесь верными цари вера является, и Адам древа ради испаде, и паки Древом демони вострепеташа: всесильне Господи, слава Тебе.

http://pravmir.ru/vozdvizhenie-kresta-ch...

Разделы портала «Азбука веры» Канон молебный преподобному и богоносному отцу нашему Амвросию Оптинскому чудотворцу В Избранное глас 8 Для келейного чтения Тропарь, глас 4. Подобен: Вознесыйся: Богоносное Господа приятелише, благоуханное благодатей вдохновение и сладость присноживую, струящуюся обильно, мудраго Амвросия восхвалим в гимнех, крепости взыскующе душам и телесем, тебе вопиюще, отче предивный: твоими молитвами нас покрый. Слава и ныне, богородичен: Не умолчим: Псалом 8, и канон. Песнь 1, Воду прошед: Амвросие отче, от Бога приемый дерзновение, не престаеши о нас, моления принося о всех воспевающих любовию память твою. Ум мой нестоянный видя, сладчайший отче, утверди мой помысл ползок, во еже ми бежати беззакония и твердо шествовати ко Господу. Благодать погубих Христову, Амвросие блаженне, работою сластем, темже молитвами твоими богатство Духа Божия независтна ми даруй. Богородичен: Богоневесто, Мати Содетеля, простершая руце, имиже понесла еси Христа: Егоже о нас молящи не оскудей, Дево, всегда. Песнь 3. Небеснаго круга: От нощи неведения, чудотворче преподобне, изми окаянную душу мою мольбами твоими, к свету невечерню Христовых повелений, тайно возведи и просвети. Осиянный Троицы молениями, преподобне, и наслаждаяся о Господе, присно поминай молящихся тебе, и теплыми мольбами твоими избави от зол и обстояний. Враг ми ругается, творя мя работна страстем, и в пропасть адову низводит и срамляет, божественный Амвросие, крепким твоим предстательством того мя исхити и спаси, молюся. Богородичен: Преблагословенная Дево, прежде всех родов Господь, яко краснейшую скинию Тя избра, в нюже вселися, и Необоримую Стену постави Тя, Пречистая, поющим Тя. Спаси от всякия нужды и вреда Тя воспевающих, от болезней и скорбей, богомудре Амвросие, и исполни верных прошения. Призри благосердием: Седален глас 2. Подобен: Моление теплое: Свирепства вражия не убоявся, священнейше, подвиги сокровенными сатану злохитраго победил еси совершенно. и моления исполняеши ныне рабов твоих, иже коленопреклонении верно лобызают божественную икону твою. Песнь 4. Услышах, Господи:

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-moleb...

И ныне, праздника. НА УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь праздника, единожды, и Екатерины, единожды. Слава, мученика. И ныне, праздника. По 1-м стихословии седален святыя, глас 8. Подобен: Премудрости и Слова: Кровей твоих струями, мученице Христова,/потоки благочестия выну содеваеши прехвальная,/одождением же благодатным словесныя нивы напаяющи,/благодатию в них прозябаеши класы 205 веры./Темже преславно и по смерти явилася еси,/точащи живот мучения ради,/страстоносице прехвальная Екатерино, моли Христа Бога/согрешений оставление даровати/празднующим любовию святую память твою. Слава, и ныне, праздника, глас 1. Подобен:Камени запечатану: Восхвалите, девы, матери, празднуйте,/людие, славословите,/священницы, благословите Пречистую Матерь Божию:/плотию бо младенствующи, прежде во храм принесеся,/яко храм Божий святейший./Темже праздник духовный совершающе, воспоим Ю,/яко Предстательницу рода человеческаго. По 2-м стихословии седален святыя, глас 4. Подобен: Вознесыйся: Пришедшую ко Христу волею и украсившую добродетельми сердце,/Боголепно воспоем всемудрую Екатерину, верных множества,/та бо посрами мучительскую дерзость,/просиявши, яко солнце, посреди беззаконник,/и по кончине явися земным утверждение Божественное, вкупе и держава. Слава, и ныне, праздника, глас 1. Подобен:Камени запечатану: Святая святых Богородице сущи,/достойно приведеся жити во святая,/яко одушевлен Господень кивот/и Святаго Духа истинно вместилище Божественное, Дево Мати:/темже вселися в Тя, иже Отцу Единородный и Святому Духу соестественный,/Твой Сын неискусомужно, обоготворив все человечество. По полиелеи седален святыя, глас 8. Подобен: Премудрости и Слова: Премудрость воистинну с Небесе,/усты Михаила Архангела приемши, мученице всехвальная Екатерино,/в страданиих непобедима, мудрость внешнюю витиям посрамила еси,/мудростию же Божественною прелесть поплевала еси./Темже, видяй подвиги твоя, Зиждитель предста, укрепляя тя:/гряди,– глаголя,– взыди,/сокровища бо ти готова./Тому убо молися, согрешений оставление даровати,/празднующим любовию святую память твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Сосуд Божественных даров/и дом Святыя Троицы явился еси,/чудотворче святителю отче Серафиме,/темже, имея дерзновение ко Господу,/не остави нас сирых/и, якоже обещался еси,/испроси нам молитвами твоими/мир и велию милость. Кондак святителю Серафиму, архиепископу Богучарскому, глас 4 Подобен : Вознесыйся на Крест : Вознесыйся на высоту смиренномудрия,/благочестия учитель явился еси,/Православия поборниче и странных предстателю,/монашествующих похвало и пастырю изрядный./Темже любовию зовем ти:/радуйся, Серафиме, чудотворче. Молитва О, чудотворче предивный, святителю отче Серафиме! Ты, еще жив сый, рекл еси верным: яко аще улучу дерзновение у Господа, не оставлю вас сирых. Сего ради, поминающе глаголы твоя и дела милосердия твоего в жизни временней, любовию припадаем и усердно просим: молися непрестанно у Престола Царя Славы о всех нас, ближних и дальних, присных и странных, немощных и грешных, любовию почитающих тя. Ты от младенства благодатию Божиею просвещен был еси, в юности же ум совершенный стяжав, юноши и девы умудрил еси. Достигше же мужеска возраста, усердный делатель Божественных добродетелей явился еси. Сего ради утверди и нас во благоугождении Богу и, яко пастырь добрый изрядно еже овцы Христовы упасл еси, настави нас на путь покаяния. Яко светильник Света Истиннаго просвети нас и сохрани от заблуждений и соблазнов мира сего, и, яко чудотворец дивный, не престай являти милость свою всем, с любовию притекающим к тебе. Пастырю добрый, не остави паству в землях Болгарской и Русской и инуде сущей. Буди скорый помощник призывающим тя от всех концев земли, да прославится неизреченное милосердие Пастыреначальника и Господа нашего Иисуса Христа, присно прославляемаго и спокланяемаго со Безначальным Его Отцем, и Всесвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Сочинения: • Новое учение о Софии, Премудрости Божией. магистрская диссертация, София, 1935 • Защита софианской ереси прот. С. Булгаковым перед лицом архиерейского собора. София, 1937

http://azbyka.ru/otechnik/Serafim_Sobole...

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. Со святыми упокой, Христе: И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. Предстательство христиан: или храма Богородицы. В понедельник, безплотных, такожде во вторник Предтечи, и по чину. Кондак Преображения, глас 7: На горе преобразился еси,/и якоже вмещаху ученицы Твои,/славу Твою, Христе Боже, видеша,/да егда Тя узрят распинаема,/страдание убо уразумеют вольное,/мирови же проповедят,/яко Ты еси воистинну Отчее сияние. В понедельник кондак Безплотных, глас 2: Архистратизи Божии, служителие Божественныя славы,/Ангелов начальницы и человеков наставницы,/полезное нам просите и велию милость,/яко Безплотных Архистратизи. Во вторник Предтечи кондак, глас 2. Подобен: Вышних ищя: Пророче Божий и Предтече благодати,/главу твою, яко шипок священнейший от земли обретше,/исцеления всегда приемлем,/ибо паки, якоже прежде/в мире проповедуеши покаяние. В среду и пяток кондак честному Кресту, глас 4: Вознесыйся на Крест волею,/тезоименитому Твоему новому жительству/щедроты Твоя даруй, Христе Боже,/возвесели нас силою Твоею,/победы дая нам на сопостаты,/пособие имущим Твое оружие мира,/непобедимую победу. В четверток святых Апостолов, глас 2: Твердыя и Боговещанныя проповедатели,/верх ученик Твоих, Господи,/приял еси в наслаждение благих Твоих и покой:/болезни бо онех и смерть приял еси паче всякаго всеплодия,/Едине, сведый сердечная. В тойже день, кондак святаго Николая, глас 3: В Мирех, святе, священнодействитель показался еси,/Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив,/положил еси душу твою о людех твоих/и спасл еси неповинныя от смерти./Сего ради освятился еси,/яко великий таинник Божия благодати. В субботу егда глаголем: Слава, глас 8: Со святыми упокой/Христе, души раб Твоих,/идеже несть болезнь, ни печаль,/ни воздыхание,/но жизнь безконечная. И настоящий мученичен: И ныне, глас 8: Яко начатки естества, Насадителю твари,/вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики,/тех молитвами в мире глубоце/Церковь Твою, жительство Твое,/Богородицею соблюди, Многомилостиве.

http://azbyka.ru/chaso-slov/izobraziteln...

Ин Ирмос: Несть свят, яко Господь,/и несть праведен, яко Бог наш,/Егоже поет вся тварь:/несть праведен, паче Тебе, Господи. Крови каплют честныя Твоея руки,/и учения текут целомудреннаго языка твоего,/известна вопиюща по отсечении его Христа во двою естеству. Рука твоя писаньми не преста вопия,/и язык учении трубит веру твою, Богоглаголиве треблаженне:/Бог бо бе обоя движа, слагая глаголати. Треми убо телесы, во единой же души,/единомудренно сопротивистеся, отцы чуднии,/зле отъемлющим Христовы страсти и сугубое действо. Богородичен: Жены убо раждают, Мати Дево Чистая,/но не ктому девы пребывают, якоже Ты:/ниже бо едина от сих Бога породи, токмо Ты, Богородице Чистая. Ин кондак мучеников, глас 2. Подобен: В молитвах: Божественныя, вернии, и храбрыя/ублажим супруги Христовы славныя,/и похвалим, яко твердыя проповедники благочестию/и суща рачители, Фотия и Аникиту,/и песньми и хвалами венчаем. Ин кондак преподобнаго, глас 6. Подобен: Еже о нас: Свет трисиянный, всельшийся в душу твою,/сосуд избран показа тя, всеблаженне, являюща Божественная концем,/неудобопостижных разумений ты сказуяй, блаженне,/и Троицу всем, Максиме, воспроповедуяй ясно,/Пресущную Безначальну. Икос: Подражатель явлься Спасовых страстей/и Того в души твоей имея, всеблаженне,/восхождения в сердцы твоем возложил еси, пребогате,/Той же тебе подаде благодать с Небесе./Сопротивився бо еси мучителем, мудре, мужески,/Безначальную, и Божественную, и Единосущную Троицу проповедуя/и обличая злославныя и богоборныя,/безмерныя претерпел еси напасти, всехвальне,/языка отрезание богословнаго, преподобне, и твоея руки вкупе,/не престал же еси ты со дерзновением глаголя/и утверждая верныя Божественными твоими учении,/Троицу всем людем проповедуя ясно, Пресущную Безначальну. Седален мучеников, глас 4. Подобен: Вознесыйся: Низложше вражия возношения терпением лютых мук, страстотерпцы,/на Небесех живете ныне, радующеся, Фотие славный и Аникито блаженне./Темже ублажаетеся во веки веков, о нас молящеся Христу,/творящих вашу память.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И ныне: Женам-мироносицам/представ у гробницы, Ангел восклицал:/“Миро приличествует мертвым,/Христос же явился тлению неподвластным;/лучше возгласите: Воскрес Господь,/дарующий миру великую милость!” Кондак, глас 2: Радоватися мироносицам повелел еси,/плачь праматере Евы утолил еси/Воскресением Твоим, Христе Боже,/апостолом же Твоим проповедати повелел еси:/Спас воскресе от гроба. Кондак, глас 2 “Радуйтесь” мироносицам возгласив,/плач праматери Евы прекратил Ты воскресением Твоим, Христе Боже;/Апостолам же Твоим повелел провозглашать:/“Спаситель воскрес из гроба!” НЕДЕЛЯ ЧЕТВЕРТАЯ ПО ПАСХЕ О РАССЛАБЛЕННОМ Тропарь воскресный, глас 3: Тропарь воскресный, глас 3 Да веселятся Небесная,/да радуются земная;/яко сотвори державу/мышцею Своею Господь,/попра смертию смерть,/первенец мертвых бысть;/из чрева адова избави нас,/и подаде мирови велию милость. Да веселится все небесное,/да радуется все земное,/ибо явил могущество руки Своей Господь:/попрал смертию смерть,/сделался первенцем из мертвых,/из чрева ада избавил нас/и даровал миру великую милость. Кондак, глас 3: Душу мою, Господи, во гресех всяческих/и безместными деяньми люте разслаблену,/воздвигни Божественным Твоим предстательством,/якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле,/да зову Ти спасаемь:/Щедрый, слава, Христе, державе Твоей. Кондак, глас 3 Душу мою, Господи, от грехов всяческих/и от дел недолжных тяжко расслабленную,/воздвигни божественным Твоим попечением,/как и расслабленного воздвиг Ты некогда,/дабы я, спасенный, взывал Тебе:/“Слава, Христе Милостивый,/могуществу Твоему!” ПРЕПОЛОВЕНИЕ ПЯТИДЕСЯТНИЦЫ Тропарь, глас 8: Преполовившуся празднику,/жаждущую душу мою благочестия напой водами,/яко всем, Спасе, возопил еси:/жаждай да грядет ко Мне и да пиет./Источниче жизни нашея, Христе Боже, слава Тебе. Тропарь, глас 8 На середине праздника/жаждущую душу мою благочестия напой водами,/ибо всем, Спаситель, Ты воззвал:/“Жаждущий пусть идет ко Мне и пьет”./Источник жизни (нашей), Христе Боже (наш), слава Тебе!” Кондак, глас 4. Подобен: Вознесыйся:

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/tropari-i...

Богородичен:Преиспещренна добротою добродетелей, Богомати Пречистая,/Бога истиннаго добродетель зачала еси нам,/источник благих источающа. Песнь 3 Ирмос: Несть свят,/якоже Ты, Господи Боже мой,/вознесый рог верных Твоих, Блаже,/и утвердивый нас на камени/исповедания Твоего. Красны принесл еси плоды,/розга жизноносныя быв Лозы,/и, сия мученическими украсив блистаньми,/Спасу всех освятил еси. Павла явился еси подражатель,/всю вселенную претекая, всеблаженне, крещением Богодельным/и кровию кропления освящая исповедания твоего. Богородичен: Несть непорочна, якоже Ты, Всечистая Богородице:/едина бо от века Бога истиннаго и всех Содетеля,/Бога Слова, паче слова родила еси. Ин кондак Климента, глас 4. Подобен: Явился еси днесь: Сад благоцветущ израсте во отечествии своем,/красен плод прозябе по вселенней во время страданий твоих,/темже память твою чтим, преподобне Клименте./Сего ради источаеши миро, веселящее души наша. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости: От Анкиры звезду Богосиянную,/Каппадоков похвалу,/благочестно Климента почтим, многострадальнаго мученика,/священников славу, преподобных похвалу,/сирых предстателя, нищих поборника,/иже и, пострадав в двадесять осьмое лето, многия просвети,/и отечество освяти многострадальный мученик,/молится же Христу Богу прегрешений оставление даровати/чтущим любовию святую память его. Слава, и ныне, Богородичен: Яко Деву и Едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию,/вси блажим, роди человечестии:/Огнь бо вселися в Тя Божества,/и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа./Тем, Ангельский и человеческий род,/достойно славим Пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти:/моли Христа Бога прегрешений оставление даровати/покланяющимся верою Пресвятому Рождеству Твоему. Крестобогородичен: Агнца, и Пастыря, и Избавителя/Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи,/и, горько рыдающи, вопияше:/мир убо радуется, приемля Тобою избавление,/утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие,/еже терпиши за милосердие милости./Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый,/умилосердися и даруй согрешений оставление/верою поющим Божественныя страсти Твоя.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010