Оrigen Ноmil. II, in Levit

 001   002   003   004   005   006   007   008   009   010   011   012   013   014   015   016   017   018   019   020   021
The Orthodox Church and Society: Church-State ...Искать в Источникеpravoslavie.ru
... Beliefs and Public Values Fr. Phillip and His Holiiness Patriarch Kirill of Moscow and All Russia. —Father George, in the first part of our interview, you spoke of these two types of lives—according to Christ or according to the passions—as the testing ground in both public and private life for every Christian since the time of the apostles. Before we begin discussing contemporary Russia, what do you see as the difference between today’s democracies in traditionally Christian countries and Christian governments of the past? —We have to admit that in Christian countries of the past, the spirit of this world was also present. People sought the worldly values of wealth and power, but they also preserved the general conception of what was right and good, and at least tried to appear to follow it. Our era, however, is shaping its own political, social, and personal life, and there is a breakdown in the very ideals that have always been held by Christian societies. In saying this, I would also add that the Christian mind can find a way to live within different political systems. —As we always have, whether under pagan Roman emperors, atheistic societies, or in the modern secular ... далее ...
Уроки и примеры христианской веры. Опыт ...Искать в Источникеpravmir.ru
... принята от Самого Основателя церкви И. Христа, это доказывается употреблением такой заповеди при апостолах, как учреждения обычного и общественного. Ап. Иоанн в 1-м послании своем говорит: аще исповедаем грехи наша, верен ест и праведен, да оставит нам грехи наши и очистит нас от всякия неправды ( I Иоан. I: 9 ) . Об устной исповеди свидетельствуют мужи апостольские, многие отцы и учители церкви. Напр. : Климент Римский (2 Кор. 8) , Варнава (Ер. Вагп. 19) , Ириней в соч. протим ересей ( Lib. 1, сар. VI, 9, 13 ) , Тертуллиан (Теrtull. dе роеnitеnt. с. 3) , Ориген ( Оrigen Ноmil. II, in Levit. ) , Киприан в своем соч. о падших (Dе laps. n. 20) , Василий Великий ( Quaest. 288; Ноmil, in Рsalm. 32 ) и мн. др. отцы церкви. Примеч. Разрешение недоумения относительно учения об епитимиях. В православном Катехизисе на вопрос: что такое епитимия? дан ответ: „слово сие значит запрещение ( 2 Кор. 11: 6 ) . Под сим наименованием, смотря по надобности, предписываются некоторые особенные благочестивые упражнения, служащие к заглаждению неправды греха и к побеждению греховной привычки, как, например, пост сверх положенного для всех, а за тяжкие грехи отлучение от ... далее ...
The Orthodox Church and Society: Church-State ...Искать в Источникеpravoslavie.ru
... Orthodox Church and Society: Church-State Relations in Contemporary Russia. Part II See Part I In the second of a two-part interview with the editor of Road to Emmaus magazine, Igumen Phillip (Ryabykh) , the Moscow Patriarchate representative at the European Union, explores the complex coexistence of Russia’s Orthodox Church and its post-Soviet democratic government—an insider’s view of a unique and often misunderstood relationship. Majority Beliefs and Public Values Fr. Phillip and His Holiiness Patriarch Kirill of Moscow and All Russia. —Father George, in the first part of our interview, you spoke of these two types of lives—according to Christ or according to the passions—as the testing ground in both public and private life for every Christian since the time of the apostles. Before we begin discussing contemporary Russia, what do you see as the difference between today’s democracies in traditionally Christian countries and Christian governments of the past? —We have to admit that in Christian countries of the past, the spirit of this world was also present. People sought the worldly values of wealth and power, but they also preserved the general conception of what was ... далее ...

Просим Вас оказать помощь в прохождении лечения и реабилитации ребенку-инвалиду с детства.


       Девочка родилась в срок, головку не держала, есть сама не могла. Не поползла, не села, не пошла, не говорит. Отставание в развитии колоссальное. Требуется систематическая реабилитация у разных врачей (эпилептолог, ортопед, невролог, дефектолог, логопед, ЛФК и др). Кроме того, необходимы средства на комплексные реабилитации, которые стоят весьма не дёшево.

Целенаправленно помочь ребёнку можно здесь
Patrologia Latina. Vol. 175 Vol. 175 ...Искать в Источникеazbyka.ru
... veritas rerum gestarum, et forma verborum. 32 CAP. IV. ---Quae sit intentio Moysi in Genesi, et an simul omnia creata sint. 33 CAP. V. ---De materia prima, quando, et ubi, et qualis creata sit. 34 CAP. VI. ---De operibus sex dierum distinctis. 34 CAP. VII. ---Adnotationes elucidatoriae tam verborum quam sententiarum Geneseos, per singula fere, uti ea adnotabimus, capita. 35 CAP. VIII. ---Sequuntur ejusdem Adnotatiunculae elucidatoriae in Exodum. 61 Adnotatiunculae in Leviticum. 74 [Col. 1166] CAP. IX et I in Levit. ---De nomine Levitici et quinque in eo distincte tractatis. 74 CAP. X et II in Levit. ---De sacrificiis, oblatione et libatione. 74 CAP. XI et III in Levit. ---De personis a quibus fiunt praedicta. 75 CAP. XII et IV in Levit. ---De temporibus et causis in eis offerendi. 76 CAP. XIII et V in Levit. ---De locis, causis et expositione litterali Levitici. 77 CAP. XIV. ---Adnotatiunculae in Numeros. 84 CAP. XV. ---Adnotatiunculae in Deuteronomion. 86 ADNOTATIUNCULAE ELUCIDATORIAE IN LIBRUM JUDICUM. 87 ADNOTATIUNCULAE ELUCIDATORIAE IN LIBROS REGNUM. In Regum primum. 95 In Regum secundum. 100 In Regum tertium. 106 In Regum quartum. 112 IN SALOMONIS ECCLESIASTEN HOMILIAE ... далее ...
The Recognition of the Baptism of the Heterodox ...Искать в Источникеpravoslavie.ru
... Recognition of the Baptism of the Heterodox as the Basis for a New Ecclesiology (In Step with Vatican II) A paper delivered at the Theological-Academic Conference " The Great and Holy Council: Great Preparation without Expectations, " March 23, 2016 in Piraeus, Greece Fr. Peter Alban Heers With the push for a pan-Orthodox acceptance of the Pre-Synodical text, “ Relations of the Orthodox Church with the Rest of the Christian World, ” a century long process of distortion of Orthodox ecclesiology is coming to fruition. Insomuch as the Pan-Orthodox Council accepts the erroneous teaching that heretical ministrations are mysteries of the One Church, so much so will it acquiesce to the adoption of a new ecclesiology. In this lecture, in the brief time allotted me, my intention is to succinctly present the origins of this erroneous teaching, two of the pillars of the new Vatican II ecclesiology which largely rest on this teaching, the adoption of this error by Orthodox ecumenists and the attempt to secure pan-Orthodox reception of it via the pre-Synodical text on the heterodox. The Post-Schism, Western Origins of the Acceptance of Heretical Baptism Per Se The historical origins and ... далее ...
Очерк истории обрядовой стороны Таинства ...Искать в Источникеazbyka.ru
... затягивается и решение затрудняется. В заключение своей оценки этого рода свидетельств, Бинтерим указывает на следующие признаки сакраментального употребления елея в отличие от обыкновенного, домашнего: 1 (если помазание принято от епископа или пресвитеров и притом торжественно, в церковном богослужении, 2) если с помазанием соединено напутствие больного св. Тайнами, 3 (если священник призван больным или его друзьями для совершения елеопомазания, 4) если в рассказе об известном факте существует указание на слова ап. Иакова, 5 (если помазанию усвояется прощение грехов.) 16 Ориген Homil. II in Levit. n. 4, p. 418;, перечисляя упоминаемые в евангелии способы получать прощение грехов, – именно: 1 (крещение, 2) мученичество, 3 (милостыню, 4) прощение грехов нашим ближним, 5 (обращение ближнего от заблуждений, 6) обилие любви и 7 (исповедание грехов пред священником, – причисляет к этому последнему способу и прощение грехов, в елеопомазании. «Есть еще и седьмой род отпущения грехов через покаяние, способ трудный и тяжкий, когда грешник омывает ложе свое слезами и слезы делаются для него хлебом день и ночь и когда он не стыдится открыть свой грех священнику Божию и ... далее ...
Orthodox Christians in the Workplace (Part II)Искать в Источникеpravmir.com
... David Moser (Photo: The second major area of conflict for Orthodox Christians in the workplace involves moral and ethical issues. These are issues of behavior and attitude and are much more difficult to deal with because they involve our more deeply seated passions. In the workplace we are often confronted with " normal " behavior that is in fact immoral. I am not referring here to sexual improprieties. Actually, the truly tempting and sometimes almost unnoticed immoral behavior seems much more innocent. One of the most prevalent of these " normal " temptations is lying. In the workplace we frequently find ourselves in positions where it is expected to tell less than the truth, or to embellish the truth. Our statements may still be rooted in the truth, but they are " edited " for the situation. There are times, for example, when an office worker is asked to cover up the mistakes of a superior or to present a false front to a customer. Sometimes this involves an outright fabrication; at other times it is simply distortion, hiding flaws or fallacies. An even more " innocent " situation is the manipulation of numbers and statistics. Many companies rely on productivity statistics to ... далее ...
Уроки и примеры христианской веры. Опыт ...Искать в Источникеazbyka.ru
... принята от Самого Основателя церкви И. Христа, это доказывается употреблением такой заповеди при апостолах, как учреждения обычного и общественного. Ап. Иоанн в 1-м послании своем говорит: аще исповедаем грехи наша, верен есть и праведен, да оставит нам грехи наши и очистит нас от всякия неправды ( I Иоан. I, 9 ) . Об устной исповеди свидетельствуют мужи апостольские, многие отцы и учители церкви. Напр. : Климент Римский (2Кор. 8) , Варнава (Ер. Вагп. 19) , Ириней в соч. протим ересей ( Lib. 1, сар. VI, 9, 13 ) , Тертуллиан (Теrtull. dе роеnitеnt. с. 3) , Ориген ( Оrigen Homil. II, in Levit. ) , Киприан в своем соч. о падших (Dе laps. n. 20) , Василий Великий ( Quaest. 288; Homil, in Рsalm. 32 ) и мн. др. отцы церкви. 258 Примеч. Разрешение недоумения относительно учения об епитимиях. В православном Катехизисе на вопрос: что такое епитимия? дан ответ: „слово сие значит запрещение ( 2Кор. 11, 6 ) . Под сим наименованием, смотря по надобности, предписываются некоторые особенные благочестивые упражнения, служащие к заглаждению неправды греха и к побеждению греховной привычки, как, например, пост сверх положенного для всех, а за тяжкие грехи отлучение от ... далее ...
My life in Christ, Part II - праведный Иоанн ...Искать в Источникеazbyka.ru
... I am–a miracle of Thy goodness, wisdom, and omnipotence, inasmuch as I was brought by Thee from non-existence into existence; inasmuch as I am preserved until now by Thee in this existence; inasmuch as by the mercy, bounties, and love to mankind of Thine Only begotten Son, I shall inherit eternal life, provided I am faithful unto Thee; inasmuch as by the mysterious act of Thine, offering Thyself through Thy Son as a sacrifice, I am restored from the terrible fall, I am redeemed from eternal destruction, I glorify Thy goodness, Thine infinite power, Thy wisdom! But complete the miracle of Thy goodness, omnipotence, and wisdom upon me, a miserable sinner, and by ways known to Thee, save me, Thine unworthy servant, and lead me into Thine eternal kingdom, make me worthy of the life that never grows old, of the day that has no evening. My heart ought to cling to God alone. «It is good for me to hold me fast by God »; 669 but–what blindness and perversion! it clings to earthly delights: to food, drink, carnal pleasures; to money, to this dross, to dress, to this corruption, to perishable colours, to patterns, to fashions, that charm the eyes, to luxuriously furnished rooms, etc. ... далее ...

Сто пятьдесят три рыбы


       В этой книге исследуется научным методом число сто пятьдесят три, которое было применено Иисусом Христом к ловле ста пятидесяти трёх больших рыб Апостолами. Каждое Слово Иисуса Христа не может быть бессмысленным и ни о чём, а, равно как и улов по Его Слову.

Прочитать книгу можно здесь
Orthodox Christians in the Workplace (Part II) | ...Искать в Источникеpravmir.com
... any work environment, there is informal interaction with coworkers in which almost every topic is discussed. Is it appropriate to " push " your own religion in these discussions, and how do you differentiate between " coercion " and a simple expression of your beliefs? In the course of such innocuous discussions, assumptions will be made that " we all believe in the same God " and that " we are all Christians, right? " The quandary is whether or not to let such an assumption remain, especially if it is unspoken. These are all questions of attitudes and principles which can lead to conflict. The second major area of conflict for Orthodox Christians in the workplace involves moral and ethical issues. These are issues of behavior and attitude and are much more difficult to deal with because they involve our more deeply seated passions. In the workplace we are often confronted with “normal” behavior that is in fact immoral. I am not referring here to sexual improprieties. Actually, the truly tempting and sometimes almost unnoticed immoral behavior seems much more innocent. One of the most prevalent of these “normal” temptations is lying. In the workplace we frequently find ... далее ...
 001   002   003   004   005   006   007   008   009   010   011   012   013   014   015   016   017   018   019   020   021
В началоИскать в картинках
Постоянная ссылка на эту страницу: Оrigen Ноmil. II, in Levit
Поддержи нас
ПОИСКОВ.РФДля Вебмастера