Вечерня С вечера начались дни мира (Быт. гл. 1), посему службою вечерни начинается церковное общественное богослужение каждых суток. Молитвословия вечерни, которые имеют отношение к вечернему времени, содержат воспоминания о событиях, бывших вечером. Такие молитвословия находятся в службе почти каждой вечерни, к этим молитвословиям присоединяются молитвословия, принадлежащие к дню седмицы (понедельнику, вторнику и т.д.), которые содержат воспоминания, особые на каждый день седмицы, и также молитвословия, которые принадлежат к дню года и содержат воспоминания, особые на каждый день года. Молитвословия и суточные, и седмичные, и годовые в службе вечерни следуют особому своему порядку. Но вместе с тем находятся в связи между собою. Во всегдашних (суточных) молитвословиях вечерни воспоминается сотворение мира, пребывание прародителей в раю (предначинательный псалом), грехопадение их и раскаяние (ектения великая), времена ветхозаветные, когда для умилостивления Бога приносились жертвы («Господи воззвах»), пришествие Господа на землю для искупления людей («Свете Тихий», «Ныне отпущаеши»). В полном своем составе молитвословия, песнопения, также чтения и священнодействия совершаются на всенощном бдении в следующем порядке: Вечерню на бдении иерей начинает прославлением Святой Троицы: «Слава Святей, Единосущней, Животворящей и Нераздельней Троице». Этот возглас священник произносит после того, как диакон скажет собравшейся в ожидании богослужения братии: «Востаните», и испросит от Господа благословение на служение: «Господи, благослови». После возгласа священник возглашает: «Приидите, поклонимся», трижды 34 . Затем поется предначинательный псалом: «Благослови, душе моя, Господа» ( Пс. 103 ). Псалом называется предначинательным потому, что им, собственно, начинаются молитвословия, приличные вечернему времени. Можно сказать, что этим псалмом начинается вечерня, а с нею и все службы дня. В нем воспевается создание мира и прославляется Создатель. Этот псалом невольно изливается из уст человека, который прожил день и в продолжение его созерцал красоту и великолепие мира. На бдении этот псалом положено не читать, а петь, именно на 8 глас, т.е. на тот глас, на который поется затем первый антифон 1 кафизмы – «Блажен муж»; поется же псалом с припевом «Благословен еси Господи», именно: «Благослови, душе моя, Господа, благословен еси Господи, Господи Боже мой, возвеличился еси зело, Благословен еси Господи», и так далее (Тип., гл. 2); пение предначинательного псалма оканчивается славословием: «Слава и ныне» и «Аллилуиа», трижды 35 .

http://azbyka.ru/otechnik/Konstantin_Nik...

Е. Кустовский В Неделю святыя пятидесятницы Знаменает последования ради коленопреклонения. Начинает иерей: Благословен Бог наш: И глаголет учиненный чтец: Царю Небесный: и предначинательный псалом. Таже диакон, аще есть, аще же ни, священник глаголет ектению великую: Миром Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. ( На каждое прошение.) О свышнем мире: О мире всего мира: О святем храме сем: О великом господине и отце нашем святейшем Патриархе: О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея: О граде сем: О благорастворении воздухов: О плавающих: Присовокупляет же и сие: О предстоящих людех и ожидающих благодати Святаго Духа, Господу помолимся. О приклоняющих сердца своя пред Господем и колена, Господу помолимся. О еже укрепитися нам к совершению богоугодне, Господу помолимся. О еже низпослатися богатым милостем Его на ны, Господу помолимся. О еже прияти коленоприклонения наша яко фимиам пред Ним, Господу помолимся. О требующих от него помощи, Господу помолимся. О избавитися нам: Заступи, спаси: Пресвятую, Пречистую: Лик: Тебе, Господи. Таже священник возглас: Яко подобает Тебе всякая слава: Таже поем: Господи, воззвах: и поставим стихов 6. И поем стихиры самогласны, глас 4. Стих: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит?/Яко у тебе очищение есть. Преславная днесь видеша вси языцы во граде Давидове,/егда Дух сниде Святый во огненных языцех,/якоже богоглаголивый Лука повествует, глаголет бо:/собранным учеником Христовым, бысть шум,/якоже носиму дыханию бурну,/и исполни дом, идеже бяху седяще,/и вси начаша глаголати странными глаголы,/странными учении,//странными повелении Святыя Троицы. Стих: Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое,/упова душа моя на Господа. Преславная днесь: Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния/да уповает Израиль на Господа. Дух Святый бе убо присно, и есть, и будет;/ниже начинаемь, ниже престаяй,/но присно Отцу и Сыну счинен и счисляемь;/Живот, и Животворяй;/Свет, и света Податель;/Самоблагий, и Источник благостыни;/Имже Отец познавается,/и Сын прославляется, и от всех познавается/Едина сила, Едино счетание,//Едино поклонение Святыя Троицы.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Е. Кустовский Преполовение Пятдесятницы Во вторник вечера Начало по обычаю, и кафисма рядовая. На Господи, воззвах: поставим стихов 6 и поем стихиры 3, повторяюще я. Глас 4. Подобен: Господи, возшед на Крест: Стих: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит?/Яко у тебе очищение есть. Наста преполовение дней,/от спасительнаго начинаемых востания,/Пятдесятницею же Божественною печатаемое,/и светится, светлости обоюду имущее,/и соединяющее обоя, и приити славе предъявляющее//Владычняго Вознесения предпочитает. Стих: Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое,/упова душа моя на Господа. Наста преполовение дней: Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния/да уповает Израиль на Господа. Слыша и возвеселися Сион,/благовестившуся Христову Воскресению,/вернии же его сынове возрадовашася, сего видевше,/и омывающа Духом скверну христоубийства:/готовится, торжествующи,//обоих веселое преполовение. Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление,/и Той избавит Израиля от всех беззаконий его. Слыша и возвеселися Сион: Стих: Хвалите Господа, вси языцы,/похвалите Его, вси людие. Приближися Божественнаго изобильное излитие на всех,/якоже написася, Духа:/предузаконение проповедует, преполовившееся/по Христове смерти, и погребении, и Воскресении,/от Него данну сущу учеником неложному обещанию,//Утешителево показующу явление. Стих: Яко утвердися милость Его на нас,/и истина Господня пребывает во век. Приближися Божественнаго: Слава, и ныне, глас 6: Празднику преполовляющуся/Твоего, Христе, Воскресения/и Божественнаго пришествия Святаго Твоего Духа,/сошедшеся, чудес Твоих воспеваем таинства,//воньже низпосли нам велию милость. Вход. Свете тихий: Прокимен дне: Милость Твоя, Господи: Чтения три: Пророчества Михеина чтение ( глава 4): Тако глаголет Господь: от Сиона изыдет закон, и слово Господне из Иерусалима, и судит посреди людей многих, и обличит языки крепкия даже на долзе, яко вси людие пойдут кийждо своим путем: мы же пойдем именем Господа Бога нашего в век. Тако глаголет Господь Вседержитель: услышите, холми, суд Господень, и дебри, основания земли, яко суд Господеви к людем Его, и со Израилем сопрится, глаголя: людие Мои, что сотворих вам? Или чим опечалих вас? Отвещайте Ми: зане возведох вы от земли египетския, и из дому работы избавих вас, и послах пред лицем вашим Моисея, и Аарона, и Мариам. Людие Мои [помяните убо], что совещаша на вас сопротивнии? Кто возвести тебе? Возвестих бо тебе, человече, что добро или что Господь ищет от Тебе, разве творити суд, и любити милость, и готову быти, еже ходити с Господем Богом твоим: зане в крепости возвеличится Господь и упасет стадо Свое в мире, даже до конец земли.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

16. Страстная седмица. Великий Понедельник. Мцц. Агапии, Ирины и Хионии. Литургия Преждеосвященных Даров. На вечерне – кафизмы нет. На «Господи, воззвах» стихиры Триоди, глас 8-й (те же, что пелись на стиховне великой вечерни в Неделю ваий) – 6 (каждая стихира – дважды). «Слава» – Триоди, глас 8-й: «Радуйся и веселися...», «И ныне» – Триоди, глас тот же: «На Херувимех Носимый...». Вход с кадилом. «Свете Тихий». Прокимен дня (а не великий), глас 8-й: «Се ныне благословите Господа...» (со стихом). Читается: «Сподоби, Господи». Ектения: «Исполним вечернюю...», и молитва главопреклонения. На стиховне стихиры самогласны Триоди, глас 2-й, глас 3-й и глас 7-й (со своими припевами). «Слава» – Триоди, глас 2-й: «От ветвий и ваий...», «И ныне» – Триоди, глас 3-й: «Страшно еже впасти в руце Бога Жива...». «Ныне отпущаеши». Трисвятое. По «Отче наш» иерей – возглас: «Яко Твое есть Царство...». По возгласе иерея певцы поют тропари, глас 4-й: «Богородице Дево...» (поклон). «Слава» – «Крестителю Христов...» (поклон), «И ныне» – «Молите о нас, святии апостоли...» (поклон) . Затем – «Под Твое благоутробие...» (без поклона). Чтец: «Господи, помилуй» (40), «Слава, и ныне»; «Честнейшую Херувим...», «Именем Господним...». Иерей: «Сый благословен...». Молитва: «Небесный Царю...». Иерей – молитву прп. Ефрема Сирина: «Господи и Владыко живота моего...» (с тремя поклонами). После третьего поклона – «Слава Тебе, Христе Боже...» и отпуст: «Грядый Господь на вольную Страсть, нашего ради спасения, Христос, Истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец» (во всю Страстную седмицу святые храма и дня на отпустах суточных служб не поминаются), после этого хор поет многолетны: «Великаго Господина...». Повечерие малое с пением трипеснца прп. Андрея Критского из Триоди (1-я, 8-я и 9-я песни). Ирмосы по дважды, тропари – сколько есть (без повторений). В заключение каждой песни опять тот же ирмос (на катавасию). По 1-й песни – «Господи, помилуй» (трижды), «Слава, и ныне» – седален, глас 4-й: «Смоковницы осуждение...».

http://patriarchia.ru/bu/2024-04-29/

Что поется в храме в Великий четверг? Песнопения Великого Четверга Стекается прочее соборище иудейское, да Содетеля и Зиждителя всяческих Пилату предаст: о беззаконных, о неверных! Яко грядущаго судити живым и мертвым, на суд готовят: исцеляющаго страсти, ко страстем уготовляют. Господи долготерпеливе, велия Твоя милость, слава Тебе. 3 апреля, 2007 Стекается прочее соборище иудейское, да Содетеля и Зиждителя всяческих Пилату предаст: о беззаконных, о неверных! Яко грядущаго судити живым и мертвым, на суд готовят: исцеляющаго страсти, ко страстем уготовляют. Господи долготерпеливе, велия Твоя милость, слава Тебе. Во Святый и Великий Четверток вечера, во светильничное, клеплет во 8 час (во 2-м часу дня), и благословившу архиерею, или священнику, начинаем Вечерню: Приидите поклонимся: и предначинательный псалом. Бывает ектениа от священника. Таже, Господи воззвах, на глас 2, поставляем стихов 10. Священник же изменяяй священническую одежду, исходит, и кадит, и по еже возвратитися, творит проскомидию. Мы же поем стихиры самогласны дне, глас 2, повторяюще я. Стекается прочее соборище иудейское, да Содетеля и Зиждителя всяческих Пилату предаст: о беззаконных, о неверных! Яко грядущаго судити живым и мертвым, на суд готовят: исцеляющаго страсти, ко страстем уготовляют. Господи долготерпеливе, велия Твоя милость, слава Тебе. Иуда беззаконный, Господи, омочивый на Вечери руку в солиле с Тобою, простре к беззаконным руце прияти сребреники, и мира умысливый цену, Тебе Безценнаго не убояся продати: нозе прострый во еже умыти, Владыку облобыза льстивно, во еже предати беззаконным: лика же апостольскаго отвергся, и тридесять поверг сребреники, Твоего тридневнаго воскресения не веде, имже помилуй нас. Иуда предатель льстив сый, льстивным лобзанием предаде Спаса Господа, и Владыку всех, яко раба продаде иудеом: яко овча на заколение, тако последоваше Агнец Божий, Сын Отчий, един Многомилостивый. Иуда раб и льстец, ученик и наветник, друг и диавол от дел явися: последоваше бо Учителю, и на Него поучашеся преданию, глаголаше в себе: предам Того, и приобрящу собранная имения, искаше же и миру продану быти, и Иисуса лестию яти. Отдаде целование, предаде Христа: и яко овча на заколение, сице последоваше един Благоутробный и Человеколюбец.

http://pravmir.ru/chto-poetsya-v-xrame-v...

[Глава 6] Служба обща святых отец, на соборы Поем в неделю седмую по Пасце: И иулиа в 16 день, по памяти святаго священномученика Афиногена: И октовриа в 11, по памяти святаго апостола Филиппа. В субботу вечера, на Господи воззвах, стихиры, глас 6. Подобен: Отчаянная: Из чрева родился еси прежде денницы, от Отца безматерен прежде век, аще и Арий тварь Тя, а не Бога славит, дерзостию смешая Тя зиждителя тварем безумно, вещество огня вечнаго себе сокровищствуяй: но собор, иже в Никеи, Сына Божия Тя проповеда, Господи, Отцу и Духу сопрестольна. Кто Твою, Спасе, ризу раздра? Арий, Ты рекл еси, иже Троицы пресече единочестное начало в разделения. Сей отверже Тя быти Единаго от Троицы: сей и Несториа учит Богородицу не глаголати, но собор, иже в Никеи, Сына Божия Тя проповеда, Господи, Отцу и Духу сопрестольна. В брег падает греха, Арий возненавидевый света видети, и Божественною растерзается удицею внутренних, все издати существо и душу нужно, другий Иуда быв нравом и образом. Но собор, иже в Никеи, Сына Божия Тя проповеда, Господи, Отцу и Духу сопрестольна. Арий безумный Пресвятыя Троицы пресече единоначалие в три беззаконная же и несрасленная существа. Темже отцы Богоноснии сошедшеся уседно, ревностию разжизаеми, якоже Фесвитянин Илиа, духовным посекают мечем, студу научившаго хульника, якоже Дух вещаше. Слава, глас 6: Таинственныя днесь Духа трубы, Богоносныя отцы восхвалим, песнопевшыя посреде церкве, песнь сличную богословия, Троицу едину непременную, существо же и Божество, низложители Ариевы и православных поборники, молящыяся всегда Господу помиловатися душам нашым. И ныне, Богородичен: Кто тебе не ублажит, Пресвятая Дево: Вход. Прокимен дне. Бытия чтение. [Глава 14]. Слышав Аврам, яко пленен бысть Лот братаничь его, сочте своих си домочадец триста и осмьнадесять, и погна во след их даже до Дана. И нападе на ня нощию сам, и отроцы его с ним: и порази их, и гони их до Ховала, еже есть ошуюю Дамаска. И возврати всякаго коня содомскаго, и Лота братанича своего возврати, и вся имения его, и жены и люди. Изыде же царь содомский в сретение ему, повнегда вратитися ему от сеча ходоллогоморскаго, и с царьми иже с ним, во удоль Савин: сие же бяше поле царево. И Мелхиседек царь салимский изнесе хлебы и вино: бяше же священник Бога вышняго. И благослови Аврама, и рече: благословен Аврам Богом вышним, иже созда небо и землю: и благословен Бог вышний, иже предаде враги твоя под руки тебе.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

О молебном пении о страждущих винопитием или наркоманией сентября 2020 ВИКАРНЫМ ПРЕОСВЯЩЕННЫМ, БЛАГОЧИННЫМ, НАСТОЯТЕЛЯМ ХРАМОВ, ИГУМЕНАМ И ИГУМЕНИЯМ МОНАСТЫРЕЙ САНКТ-ПЕТЕРБУРГСКОЙ ЕПАРХИИ В связи с решением Священного Синода Русской Православной Церкви (25 июля 2014 года, журнал 80) о праздновании 11 сентября Всероссийского дня трезвости, в день памяти Усекновения главы Иоанна Предтечи, Крестителя Господня, по благословению Высокопреосвященннейшего ВАРСОНОФИЯ, митрополита Санкт-Петербургского и Ладожского, надлежит совершить во всех храмах епархии после Божественной литургии молебное пение о страждущих недугом винопития или наркомании. Текст молебного пения о страждущих недугом винопития или наркомании прилагается. +++ Молебное пение  о страждущих недугом винопития или наркомании Иерей начинает: Благословен Бог наш: Чтец: Царю Небесный:  Трисвятое. Отче наш:  Господи, помилуй,  12 раз. Слава, и ныне:  Приидите, поклонимся: И псалом 26: Господь просвещение мое и Спаситель мой, кого убоюся? Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся? Внегда приближатися на мя злобующым, еже снести плоти моя, оскорбляющии мя, и врази мои, тии изнемогоша и падоша. Аще ополчится на мя полк, не убоится сердце мое, аще востанет на мя брань, на Него аз уповаю. Едино просих от Господа, то взыщу: еже жити ми в дому Господни вся дни живота моего, зрети ми красоту Господню и посещати храм святый Его. Яко скры мя в селении Своем в день зол моих, покры мя в тайне селения Своего, на камень вознесе мя. И ныне се вознесе главу мою, на враги моя: обыдох и пожрох в селении Его жертву хваления и воскликновения, пою и воспою Господеви. Услыши, Господи, глас мой, имже воззвах: помилуй мя и услыши мя. Тебе рече сердце мое: Господа взыщу. Взыска Тебе лице мое, лица Твоего, Господи, взыщу. Не отврати лица Твоего от мене и не уклонися гневом от раба Твоего: помощник мой буди, не отрини мене, и не остави мене, Боже Спасителю мой. Яко отец мой и мати моя остависта мя, Господь же восприят мя. Законоположи ми, Господи, в пути Твоем и настави мя на стезю правую враг моих ради. Не предаждь мене в душы стужающих ми, яко восташа на мя свидетеле неправеднии и солга неправда себе. Верую видети благая Господня на земли живых. Потерпи Господа, мужайся и да крепится сердце твое, и потерпи Господа. 

http://mitropolia.spb.ru/docs/o-molebnom...

«Открой очи мои, и увижу чудеса закона Твоего. Странник я на земле; не скрывай от меня заповедей Твоих» (Псалтирь 118:18-19) Типикон Типикон. Церковно-славянский текст, гражданский шрифт. Глава 1. Чин малыя вечерни. Прежде солнечнаго захождения дне субботнаго, приходит параекклисиарх [сиречь кандиловжигатель] к предстоятелю, и творит поклонение ему, знаменуя пришествием своим время клепания. И взем благословение, изшед клеплет в малый кампан. И собравшимся братиям в притвор, творит священник начало: благословен Бог наш: И учиненный чтец глаголет: Слава тебе Боже наш, слава тебе. Таже, царю небесный: Трисвятое: И по Отче наш: Возглас от священника, и чтет чтец 9–й час по обычаю. Таже, по конце того и по отпусте входим в храм: и станет кийждо на своем месте. Аще же 9–й час глаголется в храме, тогда отпуст 9–го часа не бывает, но абие иерей начинает, глаголя: благословен Бог наш: И чтец глаголет: Приидите поклонимся: трижды, и вечерний псалом: благослови душе моя Господа: тихо и кротким гласом. По псалме же, Слава, и ныне, аллилуиа. трижды. иерей же ектении не глаголет, но чтец глаголет: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: И абие, Господи воззвах: И ставим стихи 4. И поем стихиры воскресны гласа, три, повторяюще 1. Слава, и ныне, богородичен. Таже, Свете тихий: Прокимен, Господь воцарися: Стих: облечеся Господь в силу и препоясася. И паки, Господь воцарися: Таже, Сподоби Господи в вечер сей: И абие поем стиховны стихиру едину воскресну. И другия стихиры Богородицы, подобны 3, с припевы их. Слава, и ныне, богородичен их. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое, и по Отче наш: Тропарь воскресн. Слава, и ныне, богородичен его. Посем глаголет иерей ектению малую: Помилуй нас Боже, по велицей милости твоей, молим ти ся услыши и помилуй. Лик: Господи помилуй, трижды. еще молимся о благочестивейшем, самодержавнейшем, великом господре нашем императоре николае александровиче, всея россии: о супруге его благочестивейшей господрне, императрице александре феодоровне: о матери его благочестивейшей господрне императрице марии феодоровне: о наследнике его, благоверном господре, цесаревиче и великом князе, алексии николаевиче, и о всем царствующем доме.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=101...

Разделы портала «Азбука веры» Богослужебные указания за 29 апреля 2024 года 16. Страстная седмица. Великий Понедельник. Мцц. Агапии, Ирины и Хионии. Литургия Преждеосвященных Даров. На вечерне – кафизмы нет. На «Господи, воззвах» стихиры Триоди, глас 8й (те же, что пелись на стиховне великой вечерни в Неделю ваий) – 6 (каждая стихира – дважды). «Слава» – Триоди, глас 8й: «Радуйся и веселися…», «И ныне» – Триоди, глас тот же: «На Херувимех Носимый…». Вход с кадилом. «Свете Тихий». Прокимен дня (а не великий), глас 8й: «Се ныне благословите Господа…» (со стихом). Читается: «Сподоби, Господи». Ектения: «Исполним вечернюю…», и молитва главопреклонения. На стиховне стихиры самогласны Триоди, глас 2й, глас 3й и глас 7й (со своими припевами). «Слава» – Триоди, глас 2й: «От ветвий и ваий…», «И ныне» – Триоди, глас 3й: «Страшно еже впасти в руце Бога Жива…». «Ныне отпущаеши». Трисвятое. По «Отче наш» иерей – возглас: «Яко Твое есть Царство…». По возгласе иерея певцы поют тропари, глас 4й: «Богородице Дево…» (поклон). «Слава» – «Крестителю Христов…» (поклон), «И ныне» – «Молите о нас, святии апостоли…» (поклон) . Затем – «Под Твое благоутробие…» (без поклона). Чтец: «Господи, помилуй» (40), «Слава, и ныне»; «Честнейшую Херувим…», «Именем Господним…». Иерей: «Сый благословен…». Молитва: «Небесный Царю…». Иерей – молитву прп. Ефрема Сирина : «Господи и Владыко живота моего…» (с тремя поклонами). После третьего поклона – «Слава Тебе, Христе Боже…» и отпуст: «Грядый Господь на вольную Страсть, нашего ради спасения, Христос, Истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец» (во всю Страстную седмицу святые храма и дня на отпустах суточных служб не поминаются), после этого хор поет многолетны: «Великаго Господина…». Повечерие малое с пением трипеснца прп. Андрея Критского из Триоди (1я, 8я и 9я песни). Ирмосы по дважды, тропари – сколько есть (без повторений). В заключение каждой песни опять тот же ирмос (на катавасию).

http://azbyka.ru/bogosluzhebnye-ukazaniy...

Скачать epub pdf Краткий словарь богослужебных терминов Антифоны – песнопения, предназначенные для антифонного, т.е. попеременного, двумя хорами, пения. Существуют: антифоны Псалтири первая кафизма, которая вся или первая ее «слава» в некоторые дни поется антифонно; антифоны изобразительные, или вседневные – стихи из псалмов 103 и 145, которые поются в начале литургии; степенные антифоны поются на полиелейной утрене и называются так потому, что темой для них послужили «песни степеней», т.е. псалмы 119–133; праздничные антифоны поются в дни праздников в начале литургии, составлены из стихов разных псалмов соответственно содержанию праздника. Богородичен – песнопение в честь Божией Матери. На практике Богородичнами преимущественно именуются тропари, стихиры, каноны. Вечерня – первое из богослужений суточного богослужебного круга в воспоминание того, что с вечера начались дни мира ( Быт. 1 ). Обыкновенно совершается вечером. В своих молитвах, чтениях, песнях представляет творение мира, райское блаженство прародителей, историю спасения падшего человека. Догматик – стихира, последняя в ряду стихир на «Господи, воззвах», содержащая похвалу Божией Матери и учение о воплощении Господа Иисуса Христа. Ектения – протяженное, пространное моление, содержащее в себе разные прошения, произносимые диаконом или священником. Каждое прошение заканчивается пением «Господи, помилуй», «Подай, Господи» или «Тебе, Господи». Заамвонная молитва читается иереем в конце литургии среди народа (за амвоном). Ее содержание – благословение народа, сохранение иереев непорочными в их служении, соблюдение царей в мире, дарование изобильных плодов земли и т.д. Ипакои – название этого песнопения происходит от греческого слова – «прислушиваться, откликаться, быть послушным», что указывает на призыв к особенному вниманию к содержанию текста. Поется эта песнь на воскресных повечерии и полунощнице после канона, на воскресной утрене после полиелея и после 3-й песни канона в некоторые двунадесятые и великие праздники.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij-Razum...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010