Новыя жизни начало положил еси мирови, Господи, Твоим славным Воскресением. Ветхая бо вся мимоидоша: и ад, и смерть, и властительство диавола. Свободна убо вся тварь познавается, и прежде омраченнии, ныне яко сынове Божии, ликуют, поюще: Христос воскресе, бездну милости и щедрот излияв на Христос воскресе, в ров низпадших нас воздвигнувый Христос воскресе, и мы от сетей демонских избавихомся. Христос воскресе, и горесть греха в сладость райския жизни преложися. Христос воскресе, и древом умерщвленнии ожихом. Христос воскресе, и нас возведе в прежнее достояние, да зовем: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 8 Странствуя с Клеопою и Лукою в весь, отстоящую стадий шестьдесят от Иерусалима, и не познан быв има, поносил еси, Спасе, неверствию их и жестосердию, глаголя: «Не сия ли подобаше пострадати Христу и внити в славу Свою?» И, начен от Моисея и от всех пророк, научил еси их пети: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 8 Всего Себе, Бога суща и человека совершенна, преподал еси, Спасе, двема ученикома Твоима во Еммаусе, егда приимь хлеб, благословил еси и, преломив, дал еси има. Онема и отверзостеся очи, и познаста Тебе, Ты же невидимь бысть има, и рекоста Христос воскресе, и жизнь воцарися. Христос воскресе, и диаволя лесть обличися. Христос воскресе, и преста жертва идольская. Христос воскресе, и вся земля приносит Ему жертву хваления. Христос воскресе, и мы, вкусивше древле преслушаннаго брашна, ныне вкушаем пищи вечныя. Христос воскресе, и мы радости присносущныя причастницы бываем, поющии: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 9 Вси Ангели, Христе Спасе, твое Воскресение поют на небеси. Сподоби и нас на земли чистым сердцем в веселии воспевати: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 9 Ветия всемирный и учитель языков Павел богоглаголивый, яко труба, вопиет: «Христос воскресе от мертвых, Начаток востания умерших бысть. Якоже во Адаме вси умирают, такожде и о Христе вси оживут». Темже Воскресение Христово видевше, в радости вопием:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-vos...

Кондак 7 Хотяй падшему Адаму послужити, Спасе наш, на земли явился еси, и на земли того не обрет, даже до ада низшел еси ища, да, сретив Тя долу, в преисподних земли, со всеми спасемыми поет: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 7 Новыя жизни начало положил еси мирови, Господи, Твоим славным Воскресением. Ветхая бо вся мимоидоша: и ад, и смерть, и властительство диавола. Свободна убо вся тварь познавается, и прежде омраченнии, ныне яко сынове Божии, ликуют, поюще: Христос воскресе, бездну милости и щедрот излияв на род наш. Христос воскресе, в ров низпадших нас воздвигнувый с Собою. Христос воскресе, и мы от сетей демонских избавихомся. Христос воскресе, и горесть греха в сладость райския жизни преложися. Христос воскресе, и древом умерщвленнии ожихом. Христос воскресе, и нас возведе в прежнее достояние, да зовем: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 8 Странствуя с Клеопою и Лукою в весь, отстоящую стадий шестьдесят от Иерусалима, и не познан быв има, поносил еси, Спасе, неверствию их и жестосердию, глаголя: сия ли подобаше пострадати Христу и внити в славу И, начен от Моисея и от всех пророк, научил еси их пети: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 8 Всего Себе, Бога суща и человека совершенна, преподал еси, Спасе, двема ученикома Твоима во Еммаусе, егда приимь хлеб, благословил еси и, преломив, дал еси има. Онема и отверзостеся очи, и познаста Тебе, Ты же невидимь бысть има, и рекоста к себе: Христос воскресе, и жизнь воцарися. Христос воскресе, и диаволя лесть обличися. Христос воскресе, и преста жертва идольская. Христос воскресе, и вся земля приносит Ему жертву хваления. Христос воскресе, и мы, вкусивше древле преслушаннаго брашна, ныне вкушаем пищи вечныя. Христос воскресе, и мы радости присносущныя причастницы бываем, поющии: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.

http://pravicon.com/info-1230

Христос воскресе, и всяческая просвети Воскресением Своим. Христос воскресе, и свет вечный возсия во тьме и сени смертней седящим. Христос воскресе, и верным подаде тайно осеняющее свыше Духа сияние. Христос воскресе, и духовная очеса прежде слепых отверзошася. Христос воскресе, и мы Отца светов познахом. Христос воскресе, да посрамятся вси отвергшиися Господа славы и с нами да воспоют: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 12 Благодатию Твоею всякому человеку удобнейший путь спасения указуя, Христе, глаголал еси Симону Петру: «Егда состареешися, воздежеши руце твои, и ин тя пояшет и ведет, аможе не хощеши», назнаменуя, коею смертию прославит Бога. Возлюбленному же ученику повелел еси пребывати, дондеже приидеши. Темже, аще и разлучившеся апостоли, обаче союзом любве связуеми, согласно воспеваху: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 12 Поюще Твое тридневное Воскресение, Христе, радуемся Твоему непреложному обещанию. С нами бо до скончания века быти обещался еси, от всякаго зла нас избавляя и к жизни вечней руководствуя. Сего ради, славяще Тя, вопием: Христос воскресе, и мы вреда всякаго избавляемся ныне. Христос воскресе, и нас одесную Отца с Собою посадил есть. Христос воскресе, и нас причастники вечныя славы Своея содела. Христос воскресе, и древле сокрушивый праотца сильный враг сокрушися. Христос воскресе, и со Ангелы мы, прежде отриновеннии, водворяемся. Христос воскресе, и с Собою вся воскресит, зовущия: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 13 О Пасха велия и священнейшая, Христе Иисусе, Спасителю наш, благодарно исповедуем спасительную великую милость Твою, яко и паки сподобил еси нас, недостойных, ныне вкусити радости Светлаго Воскресения Твоего. Подавай нам в невечернем дни Царствия Твоего истее и совершеннее Тебе, Сладчайшаго, причащатися, да со Ангелы и всеми святыми во веки веков поем вси радостно: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-vos...

Видевше Иисуса воскресша, ученицы убояхуся, мняще дух видети. Иисус же, хотя уверити их, показа им руце и нозе и ребра Своя, таже рыбы печены часть прием и от пчел сот пред ними яде. Тем уверившеся и страх свой и печаль свою отложивше, в радости пояху: Христос воскресе, хуждшая восприим, и подаде нам лучшая. Христос воскресе, и ад умертвися блистанием Божества Его. Христос воскресе, и тьма разрушися, и мрачнии демони отгнашася. Христос воскресе, и истлевшее страстьми человеческое естество обновися. Христос воскресе, и беззакония наша туне очистишася. Христос воскресе, и мы вси, в нетление облекшеся, песнь сию Ему приносим: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 6 Проповедники по Воскресении Твоем в мир посылая, богоносныя апостолы Твоя, Христе, рекл еси им, дунув: «Приимите Дух Свят. Имже отпустите грехи, отпустятся им; и имже держите, держатся». Темже дажде и до днесь во всем мире чада церковная, от грехов разрешаеми, славят непрестанно Твое милосердие и душами чистыми в радости поют: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 6 Возсиял еси, Христе, и во мрачных удолиях ада свет Твоего Воскресения, прощение и ослабу, и избавление благовествуя, Многомилостиве, душам от века тамо содержимым. Темже от змия, человекоубийцы, исхищаеми, играюще, к свету Твоему устремишася, поюще: Христос воскресе, и узы наша разтерзашася. Христос воскресе, и сень смертная в вечную жизнь преложися. Христос воскресе, и держава смерти уже не возможет держати человека. Христос воскресе, и мучителева дерзость низложися. Христос воскресе, и рай вместо ада жити нам даровася. Христос воскресе, и мир воспевает присно: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 7 Хотяй падшему Адаму послужити, Спасе наш, на земли явился еси, и на земли того не обрет, даже до ада низшел еси ища, да, сретив Тя долу, в преисподних земли, со всеми спасемыми поет: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 7

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-vos...

Иерей: Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей, и Нераздельней Троице, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Аминь. Пасхальное начало: Духовенство, велегласно: воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. (Трижды) Хор: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. (Трижды) Духовенство: Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его,/и да бежат от Лица Его ненавидящии Его. Хор: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. Духовенство: Яко исчезает дым, да исчезнут,/яко тает воск от лица огня. Хор: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. Духовенство: Тако да погибнут грешницы от Лица Божия,/а праведницы да возвеселятся. Хор: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. Духовенство: Сей день, егоже сотвори Господь,/возрадуемся и возвеселимся вонь. Хор: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. Духовенство: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Хор: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. Духовенство: И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Хор: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. Духовенство: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ Хор: И сущим во гробех живот даровав. двери храма. Все входят в храм и поют праздничный тропарь: Люди: Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ//и сущим во гробех живот даровав. И поют, пока диакон не выйдет на великую ектению. Духовенство входит в алтарь. Великая ектения: Диакон: Миром Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. (На каждое прошение) Диакон: О Свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся. О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся. О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

http://foma.ru/posledovanie-pashalnogo-b...

Подобает ведати, како поется молебен на святую Пасху: Иерей глаголет: благословен Бог наш: И мы, Аминь. Таже иерей, Христос воскресе: трижды. Таже, Христос воскресе: трижды, на лики, якоже предызъявися в начале утрени. По Слава, и ныне, иерей глаголет: Христос воскресе из мертвых: Мы же, И сущим во гробех живот даровав. Таже, Слава, и ныне, ипакои: Предварившия утро: Аще ли хощеши приложити канон коего святаго: Тогда глаголи прежде тропарь святаго, единожды: Слава, и ныне: Предварившия утро: Посем канон Пасхи, со ирмосом на 6. Припев, Христос воскресе: и святаго, аще будет, на 4. Катавасиа, по 3-й и 6– й песни: спаси от бед: По 6-й песни, кондак и икос пасхи. Таже прокимен, глас 8: Сей день, егоже сотвори Господь: Стих: Исповедайтеся Господеви: Таже святаго прокимен. Евангелие Луки, зачало 114. Потом святаго. По 9-й песни, за Достойно, ирмос: Светися, светися: Таже, Христос воскресе: трижды: Посем ипакои: Предварившия утро: Слава, тропарь святаго. И ныне, кондак: Аще и во гроб: Таже, ектениа, Помилуй нас Боже: Посем иерей глаголет, Премудрость. Мы же, Христос воскресе: трижды. Таже иерей вместо: Слава тебе Христе Боже: Христос воскресе из мертвых: И мы: И сущим во гробех живот даровав. И отпуст со крестом глаголет сице: Христос воскресый из мертвых: И прочая, яко предписася в конце утрени. Посем возглашает: Христос воскресе, трижды. Мы же отвещаем: Воистинну воскресе, трижды. И паки поем: Христос воскресе: трижды. Таже, Господи помилуй, трижды, с пением. Последование литургии бывает порану. Наченшу диакону: благослови, владыко. Настоятелю же возгласившу: благословено царство Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. И мы: Аминь. Настоятель поет с прочими служители во святом олтаре: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав. Трижды. И лики тойже, трижды. Настоятель глаголет припев, Первый: Да воскреснет Бог: Лик: Христос воскресе: единожды. Вторый: яко исчезает дым: Христос воскресе: единожды. Третий: Тако да погибнут грешницы: Христос воскресе: единожды.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Имущи в сердце своем любовь к Учителю, Мария Магдалина стояще у гроба вне, плачущи, и Воставшаго из мертвых видящи, яко вертоградаря, вопрошаше: «Аще Ты еси взял Его, повеждь ми, где еси положил Его, и аз возьму Его». Обаче, паче чаяния, слышавши: «Марие, восхожду ко Отцу Моему и Отцу вашему и Богу Моему и Богу вашему», прииде ко учеником, глаголющи: Христос воскресе, и жало греховное притупися. Христос воскресе, и мир от потопа греховнаго спасеся. Христос воскресе, и мы от работы врагу свободихомся. Христос воскресе, и диаволе прельщение упразднися. Христос воскресе, и бывшее на нас рукописание загладися. Христос воскресе, и вся тварь обновися, зовущи: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 4 Бурю помышлений сумнительных внутрь имея, Фома учеником, глаголющим, яко видехом Господа, рече им: «Аще не увижу на руку Его язвы гвоздиныя и вложу перста моего в язвы гвоздиныя, и вложу руку в ребра Его, не иму веры», но, уверився, с веселием возопи: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 4 Слышав Фома ученик, видевших Господа, и очима своима хотяй Того зрети, рече: «Не иму веры». По днех же осьмих прииде Иисус затворенным дверем, ста посреде ученик и глагола Фоме: «Принеси перст твой семо, и виждь руце Мои, и принеси руку твою, и вложи в ребра Моя: и не буди неверен, но верен». И отвеща Фома, Христос воскресе, Ты еси Господь мой. Христос воскресе, Ты еси Христос воскресе, и вси нетление и жизнь восприяхом. Христос воскресе, и мертвии восташа. Христос воскресе, и избавихомся осуждения Христос воскресе, и жизнь из гроба возсия мирови поющему: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 5 Божества огнем не опалися Фома, ребро Спасово дерзновенно осязав. Паче же просветися, Бога, на спасение наше воплотившася и паки с плотию воскресшаго, познав. Темже неверием своим блаженный близнец церковную веру утверждает, юже исповедующе согласно вопием: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 5

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-vos...

Кондак 3 Силою свыше облече Господь Своя ученики по Воскресении. Тии же идоша в Галилею, в гору, аможе повеле им Иисус, и пришедшим им глагола Иисус: Ми всяка власть на Небеси и на земли. Шедше убо, научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах Тии же поклонишася Ему, зовуще: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 3 Имущи в сердце своем любовь к Учителю, Мария Магдалина стояще у гроба вне, плачущи, и Воставшаго из мертвых видящи, яко вертоградаря, вопрошаше: Ты еси взял Его, повеждь ми, где еси положил Его, и аз возьму Обаче, паче чаяния, слышавши: восхожду ко Отцу Моему и Отцу вашему и Богу Моему и Богу прииде ко учеником, глаголющи: Христос воскресе, и жало греховное притупися. Христос воскресе, и мир от потопа греховнаго спасеся. Христос воскресе, и мы от работы врагу свободихомся. Христос воскресе, и диаволе прельщение упразднися. Христос воскресе, и бывшее на нас рукописание загладися. Христос воскресе, и вся тварь обновися, зовущи: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Кондак 4 Бурю помышлении сумнительных внутрь имея, Фома учеником, глаголющим, яко видехом Господа, рече им: не увижу на руку Его язвы гвоздиныя и вложу перста моего в язвы гвоздиныя, и вложу руку в ребра Его, не иму но, уверився, с веселием возопи: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. Икос 4 Слышав Фома ученик, видевших Господа, и очима своима хотяй Того зрети, рече: иму По днех же осьмих прииде Иисус затворенным дверем, ста посреде ученик и глагола Фоме: перст твой семо, и виждь руце Мои, и принеси руку твою, и вложи в ребра Моя: и не буди неверен, но И отвеща Фома, и рече: Христос воскресе, Ты еси Господь мой. Христос воскресе, Ты еси Бог мой. Христос воскресе, и вси нетление и жизнь восприяхом. Христос воскресе, и мертвии восташа. Христос воскресе, и избавихомся осуждения и муки. Христос воскресе, и жизнь из гроба возсия мирови поющему: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.

http://pravicon.com/info-1230

3) На воскресном всенощном бдении, по окончании стихир Пасхи на стиховне вечерни, поется тропарь «Христос воскресе из мертвых…» (единожды): он входит в последнюю стихиру, являясь ее заключением. 4) На Литургии «Христос воскресе из мертвых…» (трижды) поется после «Благословено Царство…». Примечание. Обычно в начале всенощного бдения и Литургии священнослужители поют тропарь 2 раза полностью, а в раз – кончая словами: «…смертию смерть поправ», а певцы заканчивают: «И сущим во живот даровав». В некоторых храмах тропарь «Христос воскресе…» (единожды) поют священнослужители, а затем (по единожды) повторяют его оба хора. Перед шестопсалмием обычно «Христос воскресе…» все три раза 5) «Христос воскресе из мертвых…» (трижды) читается в начале часов, вечерни, повечерия, полунощницы и утрени 1 : на часах, повечерии и полунощнице – вместо «Царю Небесный…», а на часах 2 и вечерне (если непосредственно перед ее началом прочитан час), по традиции, вместо Примечание. Помимо данной, наиболее распространенной практики, существуют еще следующие традиции, касающиеся исполнения тропаря Пасхи на службах суточного круга в послепасхальный период. По одной из них, на часах и вечерне 3 тропарь Пасхи не отменяет текст «Приидите, поклонимся…», а предваряет его. По другой традиции, «Христос воскресе…» не произносится в начале присоединяемых служб (напр., вечерни, 4 и часов), на них читается только «Приидите, поклонимся…». 6) На Литургии «Христос воскресе из мертвых…» поется (единожды) вместо Свет Истинный…». Входное: воскресый из мертвых…». 7) В конце Литургии, по возгласе: «Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе», певцы поют: «Христос воскресе из мертвых…» (трижды). На всех прочих службах после возгласа: «Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе» окончание по обычаю. Отпуст на всех службах начинается словами: «Воскресый из мертвых…». 8) В воскресенье, по отпусте Литургии, по древнему обычаю, иерей трижды осеняет народ Крестом и возглашает: «Христос воскресе!», как и в дни Светлой седмицы. Певцы поют заключительное «Христос воскресе из мертвых…» (трижды), «И нам дарова живот вечный, Его тридневному Воскресению» (единожды). По седмичным дням осенения Святым Крестом не бывает.

http://azbyka.ru/molitvoslov/o-molitvenn...

36). В заключение Афинагор просит императоров удостоить его одобрения за то, что он опроверг клеветы и доказал благочестие, кротость и благонравие христиан. Он ожидает справедливости по отношению к людям, которые молятся за власть императоров, чтобы сын наследовал от отца царство и чтобы власть их все более утверждалась и распространялась. «Это говорит и для нас, чтобы нам вести жизнь тихую и безмятежную и охотно исполнять ваши повеления» (cap. 37). «О воскресении мертвых» После «Прошения о христианах» в кодексе Арефы помещено произведение «О воскресении мертвых», с надписью: [того же] и с подписью: Надпись и подпись принадлежат переписчику кодекса Ваану, по другим архиеп. Арефе. В конце «Прошения» автор его краткое изложение учения о воскресении прерывает такими словами: «Но мы отложим рассуждение о воскресении» (cap. 36). Таким образом, автор «Прошения» сам указывает на имеющий появиться вскоре особый трактат о воскресении, который по справедливости видят в сохранившемся сочинении «О воскресении мертвых». Учение о воскресении мертвых было излюбленной темой в древнехристианское время. О нем писали Иустин , Климент Александрийский, Ориген, Тертуллиан, Мефодий Олимпийский и многие другие, имена которых неизвестны. Автор произведения «О воскресении мертвых» говорит, что многие рассуждали о воскресении, но, по его мнению, с недостаточной полнотой обосновывали его (cap. 14). Трактат самого автора представляет собой попытку доказать христианское учение о воскресении мертвых чисто философским путем. Он берет учение о воскресении в его полном объеме из общецерковного верования и стремится обосновать его совершенно спекулятивно; поэтому он опускает доказательства из Священного Писания или церковного Предания. Если он (в cap.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=114...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010