292 De virgin. velan с. 1. Quae est paracleti administratio nisi haec, quod disciplina dirigitur, quod scripturae revelantur, quod intellectus reformatur, quod ad meliora proficitur. 293 Рост церкви, развивающейся в четырех периодах, Тертуллиан представлял под образом развивающегося дерева до плодоношения. Сначала зерно, из зерна произрастает стебель, из стебелька образуется ствол, потом вырастают ветви и листья, за тем являются почки, из которых развивается цвет, а из цвета плод сначала незрелый и грубый, а потом достигающий приятной для вкуса сладости. Так возрастала в правде Божией и церковь . Сначала она находится в детстве, будучи природою, боящеюся Бога; чрез закон и пророков она достигает отрочества; чрез Евангелие – юности, чрез откровение же Параклета она достигает зрелости. De virg. vel. с. 1. 294 De monog. с. 14: Si enim Christus abstulit quod Moyses praecepit, quia ab initio non fuit sic, nec sic ideo ab alia venisse virtute reputabitur Christus, cur non et paracletus abstulerit quod Paulus indulsit. 305 Ibid. с. 14: quid tibi videretur, vel ambiguitate pendere, vel obscuritate obumbrari, est utique frater aliquis doctor gratia scientia donatus, est aliquis inter exercitatos conversatus, aliquis tecum, curiosius tamen quaerens. 308 De virg vel. с. 1. Nihil sine aetate est, omnia tempus expectant.. Aspice ipsam creaturam paulatim ad fructum promoveri. Granum est primo, et de grano frutex oritur. 313 Advesus Marc. I, с. 3: Principalis itaque, et exinde tota congressio de numero, an duos deos liceat induci, si forte, poetica et pictoria licencia, et tertia jam, haeretica. 314 Маркион родился в начале 2-го стол. в понтийск. Синопе и был сыном синопск. епископа. Сначала он отличался великою ревностью к церкви и строгостью своей жизни (Adv. Marc. IV, с. 4: pecuniam in primo calore fidei catholicae ecclesiae contulit). Но отчасти по поводу временного нравственного падения, а главным образом за противоцерковные мнения он отлучен был от церкви своим отцом (Ponticus genere, episcopi filius, propter stuprum cujusdam virginis ad ecclesiae communicatione objectus...).

http://azbyka.ru/otechnik/Tertullian/ter...